כשהאולטראס נהפכו לפרויקט של איש אחד

האדם היחיד שנשאר אחרי שלהקת אולטארס התפרקה הוא אלי פרץ, שעכשיו מוציא אלבום חדש ומדבר על הפרידה מהחברים • "זה הפך להיות נטו עבודה. משהו בכיף התקלקל"

צילום: משה נחומוביץ' // אלי פרץ

שנה לא פשוטה עברה על להקת אולטראס, אפילו במונחי 2020. בנוסף למשבר המתמשך בעולם התרבות, כבר בינואר הודיע חבר הלהקה דן ברטוב על פרישתו מההרכב. זה קרה כארבע שנים אחרי עזיבתו של סדריק בן שבת, מה שאמר שאלי פרץ היה חבר הלהקה המקורי היחיד שנותר. הרכב ההיפ הופ שנוצר על ידי שלושת חברי הילדות וכבש את המדינה עם להיטים כמו "סינדרלה" עם נועה קירל ו"מסיבה בחיפה" עם איתי לוי, הפך לפתע לפרויקט של איש אחד.

"הרכב זה כמו מערכות יחסים", סיפר פרץ עם צאתו של "אדמה ושמיים", הסינגל הראשון של האולטראס מודל 2020 (שכולל כעת גם את הזמרים גל בנימין וליאם בניסטי). "עברנו את זה כבר ב-2016, כשסדריק עזב והשיר הראשון שהוצאנו אחרי שהוא פרש, 'מסיבה בחיפה', נהפך ללהיט ענק. אז גם עכשיו, הרכבתי לעצמי צוות חדש ומדהים של חבר'ה מוכשרים ורעבים. זה מדליק בי אש ומרגיש לי כמו בימים הראשונים שהתחלתי ליצור בהם מוזיקה. אלה האולטראס 2021".   

איך זה כשהרכב של שלושה חברי ילדות הופך בעצם לאופרציה עם חברים מתחלפים?

"את האולטראס אני התחלתי, כשהיינו ילדים. הכרתי את סדריק וצירפתי אותו אלי ואז את דן. ומאז היה לנו את הסיכום הזה, שלא משנה מה קורה - האולטראס זה שלי. זה בייבי שלי, אני בחרתי את השם, אני יזמתי את האולפן כשהיינו קטנים. הלהקה היא אהבת חיי מגיל 13. אהבתי את החבר'ה ממש כמו אחים ואני עדיין אוהב. אבל בשנים האחרונות משהו בחברות שלנו קצת ירד, זה הפך להיות נטו עבודה. משהו בכיף התקלקל".

סדריק תקף אותך בפוסט חריף. טען לסכסוך עם חברת התקליטים "תאקט רקורדס", אמר שאתה מנהל מותג ומחליף נגנים כמו רובוטים.

"אני בקשר הכי טוב שהייתי בו אי פעם עם סאבלימינל ו'תאקט'. אני אפילו לא רוצה להתייחס לזה, זה מצחיק. אני מאחל לו רק טוב ושיתעסק בחיים ובקריירה שלו ושיעזוב אותי בשקט. עברו 4-5 שנים מאז שהוא עזב, אני לא בווייב של לחפש את הרע".

ומה הסיפור מאחורי העזיבה של דן?

"האולטראס הפך להיות כמו עבודה שלנו, ונראה לי שזו הסיבה שבגללה זה לא החזיק והוא בסוף פרש. היינו במשך המון בשנים חבר'ה, ומשהו בחברות הפך להיות שותפות".

"כל עכבה לטובה". אלי פרץ // צילום: משה נחומוביץ'
"כל עכבה לטובה". אלי פרץ // צילום: משה נחומוביץ'

אתם עוד בקשר?

"זה כמו שיש לך חברים בצבא, ואז אתה משתחרר ועדיין חבר שלהם, אבל באופן טבעי יש ריחוק, זה לא כמו פעם. אבל אנחנו לא אויבים או בריב. פחות יוצא לנו להיפגש ביומיום. אני עסוק, כותב מלא באולפן לאחרים ועושה לעצמי את המוזיקה, אז ביומיום שלי אנחנו פחות בדיבור. העבודה עם אנשים צעירים וחדשים מחזירה גם אותי לגיל 15. אני מתרגש מכל מה שקורה ומהאלבום שאנחנו מוציאים".

האלבום החדש, שיקרא "יהלום נוצץ", יכיל את הלהיטים המוכרים של ההרכב שיקובצו לראשונה לאלבום. לצידם ישובצו שירים חדשים לגמרי, שביניהם הסינגל הטרי, שבו הוא באמת שר לראשונה (ולא רק עושה ראפ ומשאיר את הפזמון לאחרים, כדבריו). את "אדמה ושמיים" הוא מקדיש לארוסתו, נטלי. השניים תכננו להתחתן במאי האחרון, אבל לקורונה היו תכניות אחרות. "נטלי מפרגנת ותומכת ורוצה בהצלחתי", הוא מספר, "ואמרנו שאם מתחתנים אז עושים את זה כמו שצריך. אני לא מתכון לקחת את הצ'אנס הכי קטן על קבוצת סיכון. חיכינו עד עכשיו, נחכה עוד קצת, זה לא יהרוג אותנו. כל עכבה לטובה".

לא בטוח כמה זה נכון לגבי החזרה לבמות.

"הוצאנו לאחרונה שיר בשם 'ימים טובים' עם קובי סאבלימינל שמעוני, גל מלכה, כיתריה, גד אלבז, רן שפיר וים רפאלי. יש לי שורה בשיר שאומרת 'מהכל - אני הכי מתגעגע לבמה'. גם עכשיו, כשאני מקבל אהבה על הסינגל החדש, אין כמו להרגיש את הקהל בהופעה. אין לזה תחליף בשום צורה והופעות זום הן לא תחליף".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר