עדכוני גיימינג: אורי גלר סוף סוף מתפייס עם הפוקימון שלו

וגם: פלייסטיישן 5 לא מפסיקה לעשות בלאגן באתרי המכירות (מישהו רוצה לקנות קופסה ריקה או תמונה במחיר מופקע?), והנוקמים, לפחות הפעם, מפסידים בקרב

צילום: Glyn Ridgers

מצב כפית

סאגה בת 20 שנה הגיעה לסיומה: אורי גלר החליט לאפשר לנינטנדו לפרסם קלף פוקימון של דמות בשם קדברה (Kadabra) שנוצרה בהשראתו. הפוקימון, מעין עכברוש משופם בעל כוחות קסומים האוחז בכפית, הוצג לראשונה בנובמבר 2000. גלר טען אז שהכפית – המזוהה כמובן עם ה"קסם" הכי ידוע שלו, עושה ממנו צחוק, אבל זה רק חלק מהעניין. מעבר לכפית, שם הדמות ביפנית היה Yungeraa, שנשמע במבטא יפני כמו Yungeller. כמו כן היו האשמות על שימוש במוטיבים אנטישמיים (העכברוש) ואפילו נאציים (ברקים על בטן הדמות דומים מאוד לסמל ה-SS הנאצי). 

בתגובה, תבע אמן האשליות הישראלי-בריטי את נינטנדו בטענה שהחברה היפנית הפכה אותו ל"דמות פוקימון מרושעת", ודרש פיצויים בסך 60 מיליון פאונד. "נינטנדו גנבה את זהותי, השתמשה בשמי ובסימן ההיכר שלי", הוא אמר בזמנו. בסופו של דבר גלר זכה בתביעה, ונינטנדו אף הודתה שהיא יצרה את הדמות בהשראתו (אולם הכחישה בתוקף את ההאשמות האנטישמיות והנאציות). פסק הדין מנע מנינטנדו להשתמש בדמות השנויה במחלוקת על קלפי המשחק של פוקימון במשך קרוב לשני עשורים, והופעותיה בסדרות האנימה והסרטים היו מועטות מאוד.

צילום (מימין): חואן סולרי
צילום (מימין): חואן סולרי

אבל כעת, כאמור, גלר חזר בו והעניק לנינטנדו את הזכות להשתמש ב-Kadabra כאוות נפשה - גם על הקלפים. "אני מצטער על מה שעשיתי לפני 20 שנה," הוא צייץ. "אני מסיר את האיסור שלי ונינטנדו רשאית להחזיר את הקלף של קדברה. הוא ככל הנראה יהיה אחד הקלפים הכי נדירים עכשיו. הרבה אנרגיה ואהבה לכולם".  

קומבינת הפלייסטיישן 5

בין אם מדובר בגימיק שיווקי או לא, המחסור של הפלייסטיישן 5 שובר את הרשת – או לפחות את איביי. בימים האחרונים התקבלו דיווחים על מאות מכירות מטעות הקשורות לקונסולה החדשה והנחשקת של סוני. למשל, נוכלים מציעים למכירה פומבית תמונות של הקונסולה, וקונים תמימים סבורים שמדובר במכשיר האמיתי (בצילום המסך ניתן לראות תמונה שמוצעת ב-180 פאונד). באייבי מודעים לתרמית ואף הוציאו הודעה בזו הלשון: "אנחנו מגנים את המוכרים האופרטוניסטים שמנסים לרמות ולהונות משתמשים אחרים, ננקוט נגדם באמצעים המתאימים".

מכירות מטעות של הפלייסטיישן 5 // מתוך eBay
מכירות מטעות של הפלייסטיישן 5 // מתוך eBay

החברה גם תעניק החזרים כספיים למי שנפל בפח. ויש גם מוכרים שבחרו דרך קצת יותר יצירתית להרוויח כמה אגורות על גב המחסור בקונסולה, כמו אדם שמציע קופסת פלייסטיישן 5 ריקה ב-5.50 פאונד. "אני מוכר פרשנות אמנותית לריקנות של חיי ללא PS5," ציין המוכר. "זוהי לא הקונסולה עצמה. הכסף שאקבל עבור המכירה ייחסך לקניית קונסולה מאחד הממזרים האנוכיים באיביי (שרכשו כמות גדולה של מכשירים בהשקה ומוכרים אותן כעת במחירי ספססרות מופקעים– ד.פ)". יש קופצים?

מכירת תמונות וקופסאות ריקות היא לא הדרך היחידה שאנשים מנסים לעשות כסף על חשבון הפלייסטיישן 5. כידוע, בעלי הקונסולה החדשה המנויים לשירות PlayStation Plus זכאים להוריד ללא תשלום מבחר משחקי פלייסטיישן 4 איכותיים, ביניהם God of War, Uncharted 4, Until Dawn, Bloodborne, Days Gone וכותרים מסדרות Call of Duty, Battlefield, Resident Evil ועוד. מדובר בעסקה מדהימה ללא ספק,

PlayStation Plus
PlayStation Plus

שכמעט לבדה מצדיקה רכישה של הקונסולה עבור מי שפספס חלק מהמשחקים בסיבוב הקודם. רק שבסוני לא חשבו על "יזמים" בעלי פלייסטיישן 5 שמציעים למכירה גישה מקוונת לקונסולה שלהם (פשוט שולחים להם את פרטי החשבון, והם מזינים אותם לקונסולה החדשה), וכך יכולים הרוכשים "לקבל בעלות" על המשחקים ולהוריד אותם לפלייסטיישן 4 שלהם. התופעה הזו בהחלט קיימת, ובסוני התעשתו מהר. נכון לרגע זה, החברה מאיימת להשבית לחודשיים חשבונות שיזוהו עם הורדה לא מורשית של המשחקים, ולחסום לגמרי את חשבונות המקור של הפלייסטיישן 5. אז אם מישהו קיבל רעיונות מהידיעה הזו – כדאי שיחשוב פעמיים.    

ת'אנוס יכול לחייך

סרטי "הנוקמים" נחשבים לכמה משוברי הקופות הגדולים בכל הזמנים, אבל אפשר להגיד עכשיו בפה מלא ש-Marvel’s Avengers, משחק הנוקמים הרשמי שיצא לפני כשלושה חודשים (ואינו מבוסס על הסרטים) התגלה כאחד הכשלונות הגדולים של השנה. המשחק זכה לביקורות בינוניות והקונצנזוס היה שמדובר במוצר דל, שגרתי וחצי אפוי, עם מצב שחקן יחיד סביר לעומת מולטיפלייר נורא.

"הנוקמים" // צילום: יחצ
"הנוקמים" // צילום: יחצ

המכירות לא עמדו בציפיות והסבו לחברתSquare Enix הפסדים של קרוב ל-70 מיליון דולר ברבעון השני של 2020. החברה הודתה בכישלון בשיחת משקיעים שקיימה לאחרונה ותלתה חלק מהאשמה במגפת הקורונה שפגעה במהלכי השיווק של המשחק, אולם התעלמה מהביקורת על איכותו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר