תיעוד: חברי חמולת ג'רושי פורצים לביתו של אדם שהואשמו בסחיטתו

חמישה מחברי חמולת ג'ארושי הואשמו כי הופעלו ע"י עמי עופרי על מנת לסחוט באיומים אדם שממנו רכש צ'קים בסך 113 אלף שקלים • "איימו להרוג אותו"

תיעוד של אחד מחברי החמולה נכנס לבית המתלונן, בחודש שעבר // צילום: דוברות המשטרה // תיעוד של אחד מחברי החמולה נכנס לבית המתלונן, בחודש שעבר

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד שישה מחברי חמולת ג'רושי על סחיטה באיומים של האדם שהתלונן נגדם.

חברי חמולת ג'ארושי מגיעים לביתו של האדם שעל פי החשד סחטו באיומים // צילום: דוברות המשטרה

לפי כתב האישום שפרקליטות מחוז תל אביב הגיש לבית משפט השלום בעיר נגד עמי עופרי, העוסק בניכיון צ'קים, ובנו יונתן, מהנא ג'רושי  ג'מל אלג'רושי, זינאלדין אלג'רושי ופהמי ג'רושי, עמי רכש לפני ה-18 באוקטובר צ'קים בסך 113 אלף שקלים שנמשכו מחשבונו של המתלונן, תמורתם שילם סכום הנמוך מהשווי שלהם.

לאחר שהמתלונן סירב לפרוע את הצ'קים, עמי יונתן עופרי פנו למהנא ג'רושי בבקשה שיסייע בהליך הגבייה מולו. ג'רושי גייס את ג'מל, זינאלדין ופהמי ותכנן איתם תוכנית להגיע לביתו של המתלונן כדי לגרום לו לשלם את שווי הצ'קים באמצעות כוח והפחדה.

תיעוד של אחד מחברי החמולה נכנס לבית המתלונן, בחודש שעבר // צילום: דוברות המשטרה
תיעוד של אחד מחברי החמולה נכנס לבית המתלונן, בחודש שעבר // צילום: דוברות המשטרה

ב-23 באוקטובר, הנאשמים הגיעו לביתו של המתלונן בתל אביב, בזמן ששהה שם עם אשתו ושני ילדיהם. לאחר שהמתלונן סירב לפתוח את שער הכניסה לבית, אחד מהנאשמים זינק מעל לגדר, פתח את השער ואפשר לשאר הנאשמים להיכנס לחצר. אז, אלה ניתקו את קווי האינטרנט ונכנסו לתוך הבית ללא רשות. המתלונן הורה לאשתו לנעול את ילדיהם בחדרים שונים – וזו התקשרה למשטרה.

בשלב זה, שניים מהנאשמים עלו לחדר המגורים של בני הזוג ותפסו את המתלונן, שנאבק בהם, והובילו אותו לסלון הבית בכוח. בזמן זה, יונתן חבט בו פעמיים באגרופיו, ונאשם נוסף איים שהוא יירצח אם לא יירגע. הם הפסיקו במעשיהם רק כשהמשטרה הגיעה למקום.

עוד עולה מכתב האישום כי פהמי ג'רושי הסיע כמה מהנאשמים לזירת האירוע בזמן שהוא פסול נהיגה. הוא עצמו נכנס לבית המתלונן ויצא ממנו לסירוגין, תוך ששמר על הרכב.

כמה מהמואשמים ממתינים להיכנס לבית המתלונן, בחודש שעבר // צילום: דוברות המשטרה
כמה מהמואשמים ממתינים להיכנס לבית המתלונן, בחודש שעבר // צילום: דוברות המשטרה

בבקשה למעצרם של המואשמים נכתב כי השישה הגיעו לבית המתלונן כדי לסחוט אותו: "בכיים של הקטינים לא הפריע להם ב'עבודתם'. כניסתם הברוטאלית של המשיבים אל ביתו של אדם, תוך ששניים מהמשיבים עולים במעלית ישירות אל חדר המגורים של המשיב, מבהירה כי נהגו בבית המתלונן כבשלהם, והעבודה שהם פעלו כך לאור יום ובלב שכונת מגורים בתל אביב, מלמדת על תעוזה והיעדר מורא מהחוק".

השישה, כל אחד לפי חלקו, מואשמים בקשירת קשר לפשע, סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, התפרצות לדירת מגורים ותקיפה הגורמת חבלה ממש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר