אסי עזר: "הרגשתי שאני בצרות"

הכוכב חשף בפוסט מטלטל את ההתמודדות עם החרדה: "הרגשתי שהאדמה בולעת אותי, שאני טובע" • "זו היתה השנה הקשה בחיי", כתב על התקופה הקשה, "החלטתי שאני נלחם, שלכדורים תמיד אפשר לחזור"

צילום: דניאל קמינסקי // "לאט לאט החרדה החלה לבצבץ". אסי עזר

על המסך הוא מרבה לחייך ולהתבדח, אבל הרחק מאורות המצלמה - כך חשף אתמול אסי עזר בפוסט שהעלה לאינסטגרם - הוא התמודד עם חרדה שכמעט ושיתקה אותו.

הפוסט שעלה אמש (שבת) וצבר יותר מ-45 אלף לייקים עד כה, מתאר באריכות את המסע בן השנה וחצי שחווה אסי בניסיון להתמודד עם חרדות קשות מהן סבל, וייתכן שגם התמונות האינטימיות שלו ושל אלברט שהופצו ברשת לפני מספר חודשים תרמו לכך. "ההתכתבות הזאת בוואטסאפ נראית כמו עוד התכתבות סטנדרטית, אבל היא בעצם אחד הרגעים הקשים והמורכבים שעברתי בחיי", פתח עזר את הפוסט מתחת לצילום מסך של שיחת ווטסאפ שלו עם הפסיכולוגית שלו.


View this post on Instagram

A post shared by Assi Azar (@assiazar) on Aug 29, 2020 at 11:30am PDT

"נחזור אחורה - שבע שנים הייתי על ציפרלקס בעקבות התקפי חרדה. לפני שנה וחצי (בתקופת החזרות לאירוויזיון) התחלתי להרגיש שהכדור מפסיק להשפיע. המליצו לי לעלות מינון (הייתי על עשר מיליגרם) ואני חשבתי שזו דווקא הזדמנות לנסות להפסיק", מספר עזר.

"התחלתי טיפול אצל פסיכולוגית חדשה וביקשתי ממנה שתלווה אותי בתהליך. התחלתי לרדת באופן הדרגתי מהכדור, וחודשים וחצי אחרי הייתי כבר נקי מציפרלקס. הייתי מאושר, באופוריה אפילו, לא היה סימן לחרדה ואפילו להיפך, הייתי רגוע. ואז לאט לאט החרדה החלה לבצבץ. באותה תקופה עבדתי על עונה שלישית ל'להיות איתה', ובכל פעם שניסיתי לכתוב הרגשתי שזה גרוע ותחושת בהלה מילאה לי את הבטן. 

"זה הלך והצטבר עד שהגיע לשיא", חשף עזר ואז פירט את הרגע שבו הבין שהקרקע כמעט ונשמטה מתחת לרגליו: "לפני שנה הייתי בחו״ל עם בעלי, קמתי מוקדם בבוקר בעקבות ג׳ט לג נוראי, התיישבתי ליד הים, ניסיתי לכתוב ופתאום זה קרה - משום מקום הרגשתי שהאדמה בולעת אותי, שמשהו איתי לא בסדר, שאני בצרות. הערתי את אלברט ואמרתי לו שאני לא יודע מה קורה לי. הוא לא הבין מה אני רוצה כי מבחוץ נראיתי רגיל. בלי דופק מואץ, לא הייתי היסטרי, אבל מבפנים הרגשתי שאני טובע. התקף חרדה קלאסי. 

"לא הייתי היסטרי, אבל מבפנים הרגשתי שאני טובע". אסי עזר // צילום: רונן אקרמן
"לא הייתי היסטרי, אבל מבפנים הרגשתי שאני טובע". אסי עזר // צילום: רונן אקרמן

"השיחה הזאת שאתם רואים פה היא הטקסט שכתבתי לפסיכולוגית שלי במהלך ההתקף (שנמשך כמה ימים). לפני שטסתי היא אמרה שאם אצטרך אותה שפשוט אכתוב לה, ואני התלוצצתי ש'אם אני כותב לך מחופשה כמראה מצבי רע מאוד', וזה אשכרה מה שקרה". 

בנקודה הזו סיפר עזר שלא ידע עד כמה הדרך לטיפול אמיתי בבעיה תהיה ארוכה ומורכבת: "אז עוד לא ידעתי את זה, אבל באותו בוקר ארור בחו״ל, יצאתי למסע בן שנה שבו אני לומד להתמודד עם החרדה, לא נבהל ממנה, לומד לחיות לצידה. וזה תהליך כל כך מורכב וקשוח, שלעיתים חשבתי שהוא בלתי אפשרי. חברים אמרו לי 'למה שלא תחזור לכדורים אם הם כל כך עזרו לך', אבל החלטתי שאני נלחם, שלכדורים תמיד אפשר לחזור אבל כרגע אני מתמודד בלי". 

למרות המהמורות בדרך שעדיין לא נעלמו לחלוטין, עזר עדכן שמצא בסופו של דבר את האור: "שנה אחרי ותרשו לי לספר לכם, שכמו שהפסיכולוגית שלי הבטיחה לי - מצבי השתפר פלאים. אני בלי כדורים, ואני חי. אני אני. ושלא תטעו, אני עדיין סובל לעיתים מחרדה ודכדוך, אבל התדירות והעוצמות ירדו משמעותית. ואני כבר מיומן. יודע לזהות מתי זה מתחיל ומה לעשות כשזה בא (מדיטציות, נשימות, שיחות עם עצמי, עם אלברט והכי חשוב- טיפול פסיכולוגי! וכן- גם לקחת כדור הרגעה אם צריך).

"זו היתה השנה הקשה בחיי אבל כנראה גם היפה מכולן, כי למדתי בה המון על עצמי, כי ניצחתי בה את עצמי, וזה היה קרב קרב. שבוע טוב לכולם (הפוסט לא נועד לעודד אנשים להפסיק לקחת כדורים! אלא לסייע למי שמתמודד עם חרדה...)".

"למדתי המון על עצמי". אסי עזר // צילום: אורן בן חקון
"למדתי המון על עצמי". אסי עזר // צילום: אורן בן חקון

הפוסט צבר, כאמור, עשרות אלפי לייקים ותגובות מחזקות של גולשים, ביניהן רבים מחבריו לתעשייה של עזר. גל גדות הגיבה בלב (וזכתה למאות לייקים בעצמה), עפר שכטר כתב: "תודה על השיתוף", ומאיה בוסקילה הוסיפה: "אוהבת. אמיץ שכמוך. חרדה זה באמת אחד הרגעים הכי קשים בחיים ברגע שהיא בולעת אותך לתוכה, קשה לצאת. כל כך שמחה שאתה, אני ועוד אנשים כבר התחילו סוף סוף לדבר על זה ולא לתת לאנשים להרגיש בודדים בעולם, כמו שהם הרגישו עד לפני לא הרבה זמן.חשוב!".

עומר חזן וליאור דואק הגיבו "אלוף עולם" ו"אוהבים אותך". קולגות נוספים שתמכו כללו את הזמר חנן בן ארי, לירון ויצמן, ניקול ראידמן, אגם רודברג, נועה תשבי מייקל לואיס, מירי מיכאלי, סטטיק ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר