האביר דור רפאלי ובתה של השֹרה

"כמו מלאך משמים": בתה של עומר ינקלביץ' התעלפה באמצע מדרון תלול, ומזל שדור רפאלי היה שם כדי לעזור • רפאלי: "פשוט הייתי בזמן ובמקום הנכון"

צילום: גדעון מרקוביץ' // בתפקיד האביר: דור רפאלי

דור רפאלי מחלץ: אילולא הפוסט של מי שבדרך כלל נמנעת מלשתף דברים מחייה האישיים ברשת, כנראה שכלל לא היינו מודעים למקרה הגבורה שארע בסוף השבוע.

רגע לפני שיכניס את כולנו לחייו בעונה החדשה של "מחוברים", דור רפאלי, יחד עם חברו נמרוד, הפכו בסוף השבוע לסוג של גיבורי-על כשסייעו בחילוץ נערה מעולפת בנחל ג'ילבון. במקרה, אותה נערה היא בתה של שרת התפוצות עומר ינקלביץ', שכאמור אף חרגה ממנהגה ופרסמה פוסט על המקרה .

• עומר אדם יופיע באיחוד האמירויות?

"שיתוף אישי", פתחה השרה את הסיפור על בהקדמה. "כשנכנסתי לעולם הפוליטי והתחלנו בבית להבין עד כמה זה מורכב, כואב ולעיתים ממש אכזרי, החלטנו 'לחתום' על חוזה לא כתוב, במסגרתו התחייבתי לא לשתף בחוץ את החיים האישיים שלנו. ירון בעלי הטיל וטו, אמר שנעבור הכל גם אם יהיה קשה, אבל 'המשפחה מחוץ לתחום ולמשחק, לא מפרסמים אותה ואודותיה...'. אמנם למדנו בדרך הקשה שלפעמים מערבים אותם בעל כורחם, אבל אני מאוד משתדלת לעמוד ב'הסכם', ולא לערב תמונות וחוויות משפחתיות, כמעט אף פעם", כתבה השרה, ולאחר מכן פנתה לתאר את המקרה שארע בסוף השבוע האחרון.

מסר להורים של דור ונמרוד: "הם חינכו ילדים לתפארת" // צילום: אורן בן חקון
מסר להורים של דור ונמרוד: "הם חינכו ילדים לתפארת" // צילום: אורן בן חקון

"היום זה קורה במכוון: אני רוצה לשתף בחוויה מרגשת שעברנו, ולהודות שיש לנו במדינה הזו אנשים כאלו איכותיים, אנושיים, אכפתיים ומסורים. אני מלאה הכרת הטוב, וגאה בטובי הלב שפגשנו בדרך...", המשיכה השרה ואז הגיעה לסיפור עצמו.

"יצאנו במסגרת משפחתית לטייל קצת בצפון. למען האמת, לא בטוח ש'טיול' זו ההגדרה למסעות המשפחתיים שלפעמים נדמים יותר למסע כומתה, כשדעתם של בני משפחתי לא נחה עד שכולנו חבולים מכל הכיוונים. אלא שהפעם זה היה מעט שונה: במהלך המסלולים, ירדנו למפל דבורה בדרך לג'ילבון, נפעמנו מהטבע ביופיו ובעוצמתו, קפצנו למים, שחינו ועמדנו לשים פעמינו להמשך המסלול. אלא שאז בתי הגדולה, יעל, התלוננה על סחרחורת קלה. הצענו לבנים להמשיך במסלול, כשאנחנו נשוב לרכב לנוח.

"לא העליתי על דעתי אופציה שאולי היא התייבשה ושהדרך מהמפל לרכב תהפוך לחוויה פחות נעימה. התחלנו לצעוד בשמש הקופחת חזרה במסלול לכיוון הרכב. בעודנו על הצוק, כשיעל לצדי מסוחררת מעט, לפתע ברגע אחד ללא הודעה מוקדמת - היא התעלפה!".

את האירוע המאוד דרמטי הזה מתארת ינקלביץ' במילים בודדות, כשאת מירב הפוסט היא הקדישה להוקרת תודה לאביר שהגיח משום מקום. "את הרגע הזה אני מעדיפה לשכוח, תחושה של חוסר אונים. ואז משום מקום הגיעו שני בחורים, הוציאו מים, טיפלו ביעל (וגם באמא שלה...), היא התעוררה וחזרה מעט לעצמה. אבל אז הבטתי במעלה התלול לפנינו (שגם ביום מעולה שלי, אני בקושי יכולה לטפס אותו), הבנתי שבמצבנו לעלות את כל הדרך למעלה בשמש הקופחת זו משימה בלתי אפשרית, ולהתקשר לירון שנמצא עם הבנים בהמשך המסלול בג'ילבון באזור בלי קליטה זו אפילו לא אופציה.

"אני מודה לאלוקים ששלח אלינו שני מלאכים טובים שמסייעים לזולת במסירות אין קץ, מכל הלב והנשמה"

אחד מהבחורים קלט את הסיטואציה, שאל בעדינות אם זה בסדר שהוא ירים אותה, הבחור המקסים הזה, המלאך שנשלח אלינו, פשוט הרים אותה ודילג במעלה ההר כשהוא נושא אותה עד למעלה (אנחנו עד עכשיו בוויכוח פנים משפחתי אם היא נחשבת למשקל כבד או בינוני... מה שבטוח: קל זה לא!!!).

"הוא אמנם היה בחור חסון, אבל זו לא הייתה משימה קלה, תרתי משמע. ברגע הזה הבנתי, איך אדם מקבל כוחות עצומים כשהוא עושה משהו טוב, כמו מלאך משמיים. הגענו למעלה. צמד הבחורים המקסימים האלו לא עזבו אותנו עד שיעל חשה בטוב, עד שסיימנו להם את כל המים (שלושה בקבוקים!), ועד שהגענו לרכב והתחברנו עם המשפחה.

"כשהודינו לו מכל הלב, הוא השיב בצניעות אמיתית: 'לא עשיתי כלום, בטוח שכל אחד היה מסייע לכן ואתן בטוח לאחרים'. אז כאמא שעברה רגעים לא נעימים אתמול, אני מודה לאלוקים ששלח אלינו שני מלאכים טובים, אנושיים ומקסימים, שלפני הכל מביטים ומסייעים לזולת, במסירות ובאנושיות אין קץ, מכל הלב והנשמה".

אבל רגע, עוד לא סיימנו. את הרגע הטוב ביותר השאירה ינקלביץ' לסוף הפוסט כשחשפה את זהותו של אחד המחלצים: "ויש פאנצ': כשיעל שבה לעצמה היא אמרה ל'מלאך' שסחב אותה במעלה ההר: 'יוו... איך שאתה דומה לדור רפאלי', ואז הוא עונה לה... 'אה, זה אני'! תודה רבה נסיך ולנמרוד המקסים. שבת שלום".

מלאך. נמרוד סנטו // צילום: באדיבות המצולם
מלאך. נמרוד סנטו // צילום: באדיבות המצולם

רפאלי מסר לנו בתגובה: "פשוט הייתי בזמן ובמקום הנכון ואני לא חושב שמישהו אחר היה עושה אחרת, שמחתי להיות שם בשבילן, הן פשוט מקסימות".

שמרתם על קשר?

"כמובן, עומר הזמינה אותי ואת נמרוד שהיה איתי לארוחת ערב ודיברנו כמה פעמים לוודא לשלומן".

סופר דור // צילום: דניאל קמינסקי
סופר דור // צילום: דניאל קמינסקי

הווידוי המרעיש של ישראל אוגלבו: "הגזמנו"

• כל שבוע קליפ חדש: צפו ב"קוביות" של סטטיק ובן-אל עם אנה זק

השרה ינקלביץ' אישרה את הדברים: "הסיפור לא הסתיים בשטח. דור המקסים התקשר אלינו יום למחרת לשאול בשלומנו ולוודא שיעל בסדר. אנחנו מתכוונים לשמור איתו ועם חברו נמרוד על קשר, ואפילו הזמנו אותם לארוחה. בהזדמנות זו, אני רוצה לומר להורים של דור ונמרוד שהם חינכו ילדים לתפארת, מלח הארץ, שיודעים לשים בצד את ההנאה האישית שלהם בטיול עם חברים כדי לעזור למישהי שהם לא מכירים. דור ונמרוד, תמיד תישארו הנסיכים שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר