"רוי בוי" הוא שצילם את הסרטון הגזעני

אחרי הסערה, כוכב הילדים רועי עוז הודה כי הוא עומד מאחורי הסרטון שבו שאל את ילדיו האם הם רוצים "להאכיל בדואי" • "זו לא דרכי לחנך כך את ילדיי"

צילום: צילום מסך // מאוחרי הסרטון- כוכב ילדים מוכר

כוכב הילדים "רוי בוי" הודה הערב (שבת) כי הוא שעוד מאחורי הסרטון שמציע לילדיו "להאכיל בדואי". הכוכב רועי עוז התנצל על הדברים ומסר: "בשעות האחרונות מתרוצץ ברשת סרטון מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים. אני רוצה להביע את צערי העמוק על הדברים הנאמרים בו, הם אינם ראויים להיאמר".

"זו לא דרכי לחנך כך את ילדי וזו לא הדרך לחנך אף ילד אחר", הוסיף והדגיש, "דרכי היא דרך של אהבת אדם ובדרך זו אמשיך ללכת. מצטער מעומק הלב ומבקש סליחה מכל מי שנפגע". שמו של עוז כבר נקשר בעבר במקרה נוסף אחר. מוקדם יותר הערב הוא ומנהלו סירבו להתייחס לסרטון ולא נענו לפניות.

כזכור, סרטון גזעני ומזעזע עלה אתמול ברשת הטיקטוק, ובו נשמע גבר ישראלי, שטייל ברכב עם ילדיו, באחד השבטים של הפזורה הבדואית בנגב.

תוך כדי הטיול, הוא שולף עוגייה שואל את הילדים: "מי רוצה להאכיל בדואי?", ומעביר להם את העוגייה, במטרה שהם יתנו אותה לאחד הילדים הבדואים שנמצאים מחוץ לרכב. בהמשך הסרטון, האב, שגם דובר את השפה הערבית, מדבר עם הילדים בערבית ואומר להם לאכול את העוגייה.הסרטון עורר סערה בחברה הבדואית.

מדוברות המשטרה נמסר בעניין הסרטון: " בהמשך לפניות כתבים נציין כי הסרטון המופץ בשעות האחרונות ברשתות החברתיות, בו נראים שלושה קטינים כשהם נשאלים על ידי נהג הרכב: "מי רוצה להאכיל בדואי?", יועבר לבחינה בחטיבת החקירות".

הסרטון גרר תגובות נזעמות. יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר: "התעללות בילדים. קודם בילדים שמחוץ לרכב ואז באלה שבתוכו. האזרחים הערבים בנגב היו כאן לפני הגזענות הזאת וישארו פה הרבה אחריה".

ח"כ יוסף ג'בארין, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, בתגובה לסרטון: "כואב ומקומם לראות הסרטון הזה, בייחוד כאשר ילדים נמצאים במרכזו. בלתי נסבל לראות כזו גזענות בוטה ומשפילה, ובמיוחד כלפי ילדים שלא מבינים מה נאמר ומתרחש. זה לא ׳רק סרטון׳: הוא משקף את מה שיותר מדי אנשים חושבים על האזרחים הערבים וחושף את היחס הגזעני של הממסד לחברה הערבית. גועל נפש".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הוידיאו המזעזע של 'רוצה להאכיל בדואיי?' משקף איך מגדלים דור שלם של גזענים שרואים באחר נחות. כך נהגו הקולוניאליסטים הלבנים באפריקאים. הגזענות הבוטה והדה-הומניזציה שרואים בסרטון מצטרפים לדיכוי ולעוני המחפיר של הציבור הערבי הבדואי בנגב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר