רייצ'ל מקאדמס: "היה מדהים בישראל"

השחקנית וכוכבי קומדיית האירוויזיון החדשה של נטפליקס, פירס ברוסנן ודן סטיבנס, התראיינו ל"ישראל היום" וסיפרו חוויות מהצילומים ומהביקור בארץ • "מערבולת רגשית אמיתית"

צילום: באדיבות נטפליקס // רייצ'ל מקאדמס

בצל ביטולו ההיסטורי של האירוויזיון, שלא התקיים השנה לראשונה מאז שנוסד ב־1956, יעלה מחר (שישי) בנטפליקס הסרט "תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga" - קומדיה מוזיקלית הזויה, פרועה ועטורת כוכבים שדווקא מהווה תחליף לא רע בכלל לדבר האמיתי. הסרט מתחקה אחר מסעם המופרך והמטופש של לארס (וויל פרל) וסיגריט (רייצ'ל מקאדמס), חברי הלהקה האיסלנדית האיומה Fire Saga, משלב המוקדמות ועד לאירוע הגמר הגדול של תחרות הזמר המפורסמת בעולם. למקרה שדאגתם, כמובן שגם נטע שלנו מגיחה להופעת אורח קצרה ומכובדת, וזאת כחלק ממחרוזת להיטים שבה משתתפים זוכים ומתמודדים בולטים מהעבר.

אם יצא לכם לראות סרט או שניים עם וויל פרל בחייכם, נראה לי שאתם יודעים למה לצפות. עם זאת, בשעה שפרל כבר הספיק לככב בעשרות קומדיות מטופשות מזן זה, כוכבי המשנה המוכשרים שלו דווקא מוכרים בעיקר כשחקנים דרמטיים: מקאדמס זכתה למועמדות לאוסקר על תפקידה ב"ספוטלייט" וכיכבה בשלל דרמות כבדות (כמו "היומן" ו"שאהבה נפשי" למשל). דן סטיבנס, שמגלם את יריבם הרוסי של Fire Saga, מוכר מסדרות כמו "דאונטון אבי" ו"לגיון" ומלהיטים קולנועיים כמו "היפה והחיה". ואילו פירס ברוסנן, שמגלם את אביו הקשוח של לארס, לא עשה קומדיה של ממש מאז "גברת דאוטפייר".

• בגלל הקורונה: שינויים בחוקי אירוויזיון 2021

"באמת לא עשיתי משהו כזה אף פעם", אומר סטיבנס בשיחת זום מלוס אנג'לס. "אבל גם לא נראה לי שאי פעם היה סרט כזה. אף אחד לא ניסה לעשות סרט על האירוויזיון. זה היה אתגר אדיר וכייפי ליצור את הדמות הזאת. אני תמיד מחפש חוויות חדשות".

גם מקאדמס מסכימה שהיא יצאה הרחק־הרחק מחוץ לאזור הנוחות שלה הפעם. "אף פעם לא גילמתי דמות כזאת. אף פעם לא עשיתי מבטא איסלנדי. אף פעם לא גילמתי מוזיקאית. הייתי צריכה ללמוד גיטרה ופסנתר וללמוד לשיר. אין ספק שזה היה אתגר עצום עבורי כשחקנית. ואז עוד לדאוג שזה יהיה מצחיק בסוף".

קראתי ששמעת הרבה ביורק כדי להתכונן לתפקיד.

"ביורק היתה נקודת התחלה מעולה. אני אוהבת את הדיאלקט שלה. אני יכולה להקשיב לה מדברת כל היום, וזה בדיוק מה שעשיתי".

זה לא קצת מבאס שתפקידים מהסוג הזה, שדורשים ממך לא פחות ואולי אפילו יותר השקעה מתפקידים "רציניים" שעשית, לא זוכים לאותה מידה של הערכה?

"זה העול של הקומיקאים. הם אף פעם לא מקבלים את הקרדיט שמגיע להם. אני לא קומיקאית במלוא מובן המילה, אבל לבי בהחלט נמצא עם כל אלה שלא מקבלים את ההערכה שמגיעה להם על כך שהם טובים בלהצחיק, כי זה הדבר הכי קשה בעולם".

נקודת ההתחלה: ביורק. מקאדמס ופרל // צילום: מתוך הטריילר
נקודת ההתחלה: ביורק. מקאדמס ופרל // צילום: מתוך הטריילר

דרך נחמדה להתפרנס

בניגוד למקאדמס הקנדית, שאיכשהו הגיעה לבגרות מבלי להיחשף לפלא האירוויזיוני, סטיבנס וברוסנן מכירים את התחרות היטב. "הכרתי את האירוויזיון מהימים שלי כשחקן צעיר בלונדון", אומר ברוסנן בחיוך נינוח. "הסרט גם מתחיל עם ההופעה של להקת אבבא בגמר של 1974, כך שזה חיבר אותי לתפקיד שעשיתי בסרטי 'מאמה מיה', והרגשתי חיבור טוב לחומר".

"היה מעניין לדבר עם נטע על כמה החוויה הזאת של האירוויזיון מטורפת ויוצאת דופן. זה היה אחד הערבים המוזרים בחייהם של כל המשתתפים" (דן סטיבנס)

סטיבנס מספר שהתחיל לצפות באירוויזיון כשהיה ילד. "כבריטי, בעיקר לומדים להכיר את הביטוי 'אפס נקודות'", הוא אומר. "מדי פעם יש לנו שיר שמצליח קצת יותר, אבל על פי רוב, בכל שנה זהו אירוע שבו אנחנו מתבאסים יחד, כאומה".

ברוסנן: "לדעתי הסרט חוגג את העליצות של התחרות והוא עושה את זה היטב. זו חגיגה אדירה. יש לסרט לב והרבה שמחה".

במובנים רבים, הדמות שלך מייצגת ההפך משמחה בסרט.

"(צוחק) בהחלט. אני משחק אלמן מריר. הבן היחיד שלי לא מספיק גברי לטעמי והוא מדאיג אותי. אני רוצה שהוא יהיה דייג כמוני. זה היה תפקיד אורח קטן ומאוד כייפי. ללכת לעבודה ולבלות עם וויל פרל זו דרך נחמדה להתפרנס".

כחלק מההכנות לסרט נסעו חברי הצוות גם לישראל כדי לחזות בגמר שהתקיים בתל אביב בשנה שעברה. עושה רושם שהחוויה הותירה עליהם רושם עמוק. "היה מדהים בישראל. מערבולת רגשית אמיתית", אומרת מקאדמס. "אלה היו יומיים מטורפים. כל כך שמחתי שיצא לי להיות שם ולהרגיש את התשוקה של המתמודדים ולחוות את התמיכה של הקהל. לא יכולנו לשכפל את האנרגיות של התחרות בסרט, כמובן, אבל מאוד עזר לי שיכולתי להיזכר באנרגיות המפחידות והמדהימות של הקהל הזה בזמן הצילומים".

"היה לי את העונג לפגוש את נטע בזמן העבודה על הסרט", מוסיף סטיבנס בגאווה, "ויצא לנו לבלות יחד קצת. היא בחורה פרועה. אנחנו שומרים על קשר. בדיוק השבוע ראיתי את הקליפ החדש שלה. היא ממש אלמנט כיפי בסרט. היה מעניין לדבר איתה על כמה החוויה הזאת של האירוויזיון מטורפת ויוצאת דופן. זה היה אחד הערבים המוזרים בחייהם של כל המשתתפים, ואני מקווה שהצלחנו ללכוד את זה איכשהו".

"הסרט חוגג את העליצות של התחרות". מקאדמס ופרל // צילום: מתוך הטריילר
"הסרט חוגג את העליצות של התחרות". מקאדמס ופרל // צילום: מתוך הטריילר

רגע של רצינות

לצד רגעי השטות הרבים בסרט, ישנו גם רגע אחד רציני קצת יותר שמטרתו להאיר זרקור על הפער העצום שבין העולם הצבעוני, הסובלני והליברלי של האירוויזיון לבין המציאות העצובה של המשתתפים בתחרות, שחלקם נמנים על קהילת הלהט"ב, ברבות מהמדינות שמהן הם באים. "זה בהחלט רגע מעניין", מסכים סטיבנס, שעומד במרכז הסצינה המדוברת. "היה לנו מאוד חשוב לעשות את זה נכון כי כל שאר הסרט כל כך שטותי. חשוב להכיר בכך שאמנים מסוימים, שיכולים להיות מלכי העולם באירוויזיון, נתקלים במציאות אחרת כשהם שבים הביתה. לדעתי זה חלק גדול מהאירוויזיון".

• הפתעה: אירוויזיון 2020 במתכונת שונה

• אירוויזיון 2019: כך התרשמו מאיתנו בעולם

• אירוויזיון 2019: איך אפשר להתעלות על זה?

אני לא רוצה להיכנס לפרטים מחשש לספוילרים, אבל איך אתה חושב שיגיבו לעניין ברוסיה? אתה חושב שיכול להיות שיצנזרו שם את הסרט?

"אין לי מושג. אני לא יודע מה הסטטוס של נטפליקס ברוסיה, אבל אני יודע שיש ברוסיה הרבה מעריצים של האירוויזיון. אני מקווה שהם יוכלו לצפות בסרט, ואני מקווה שהם ירגישו שאנחנו איתם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר