חשד: הפיצו תמונות עירום של ישראליות  

המשטרה חשפה רשת שהפעילה עשר קבוצות בטלגרם, שבהן הופצו אלפי תמונות אינטימיות של מאות נשים • בין הקורבנות: דוגמניות ונשות תקשורת מוכרות

צילום: AP // בין הקורבנות: דוגמניות ונשות תקשורת

המשטרה חשפה רשת אשר הפעילה עשר קבוצות שונות בטלגרם, בהן הופצו אלפי תמונות אינטימיות של מאות קורבנות, ביניהם גם דוגמניות ונשות תקשורת מפורסמות. בלשי ימ"ר תל אביב עצרו חמישה חשודים סך הכל, ביניהם שני גברים שבית המשפט האריך את מעצרם עד מחר, ועוד שלוש נשים שנשלחו למעצר בית.

בחודשים האחרונים התקיימה חקירה סמויה, ממנה עלה כי אלפי משתמשים היו בעשר קבוצות בטלגרם, אשר עסקו בהפצת תמונות עירום וסרטונים של מאות קורבנות, נשים ונערות שהופצו ללא ידיעתן או הסכמתן, חלק מהן הינן דוגמניות מוכרות יותר או פחות, ויש גם נשות תקשורת אשר מופיעות בתוכניות טלוויזיה.

המשטרה הצליחה באמצעים טכנולוגיים לחדור אל רשת טלגרם, על אף היותה רשת אנונימית עם מגבלות אבטחה. חוקרי הסייבר מיפו את הקבוצות והתחקו אחר זהות המפיצים, תוך התגברות על אנונימיות הרשת של טלגרם.

אתמול, עם מעבר לשלב הגלוי של החקירה, פשטו שוטרים על בתיהם של מספר חשודים וחשודות מצפון הארץ וממרכזה, עצרו אותם לחקירה, תפסו מחשבים, ולקחו טלפונים, שלקיומם של חלקם לא היה לעצורים הסבר. הצעיר שעל פי החשד עומד בראש הרשת הכחיש כל קשר למעשים, אך מעצרו הוארך ביממה, וכך גם מעצרו של חשוד נוסף בשיתוף פעולה איתו, צעיר בן 19 מקריית אתא. שלוש חשודות נוספות במעורבות של הפצת התמונות - בת 24 מתל אביב, בת 26 מקריית ביאליק ובת 44 מבת ים, נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים, ובכללם מעצר בית.

מהמשטרה נמסר כי: "פעילות חשובה זו של המשטרה מצטרפת לשורת פעולות אכיפה נגד עבריינות ברשת ובכללן איתור עבריינים הפועלים בתוכה ללא כל מורא, חודרים בבוטות לפרטיותן של נשים ופוגעים אנושות בחייהן תוך חשיפתן לעיני אלפים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר