הטובים לאקדמיה: בן אליהו משיק מכללה חדשה לטיס

המיזם בהרצליה, שבו שותף מפקד חיל האוויר לשעבר, נערך בשיתוף פעולה עם המכללה הבינלאומית לטיס בפולין

האלוף (מיל') איתן בן אליהו // צילום: אבי אוחיון/לע"מ // האלוף (מיל') איתן בן אליהו // צילום: אבי אוחיון/לע"מ

פעם, כשהשמיים עוד היו פתוחים, הרבה לפני משבר הקורונה, מרבית מדינות העולם חיפשו טייסים.

לפני כשנה הקים דן חלוץ, מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל לשעבר, את האקדמיה לטיס באילת. כעת האלוף (מיל') איתן בן אליהו, מפקד חיל האוויר לשעבר, משיק את הקורס הראשון של בית הספר לתעופה בהרצליה, יחד עם איש התעופה ניסים ואנונו.
מדובר בשיתוף פעולה עם המכללה הבינלאומית לטיס IFA מפולין (International Flight Academy), שמבטיחה רישיון טיס מסחרי בתוך 14 חודשים. המכללה משלבת לימודים והכשרה מעשית בישראל במתקן חדש בשדה התעופה על שם מודי אלון בהרצליה, וכן בשלוחה הבינלאומית של המכללה בפולין.



הכנת השטח למכללה החדשה כוללת מבנה חדש לכיתות והדרכה בשדה התעופה הרצליה, הכשרת שדה תעופה לימודי בפולין ורכישת מטוסים חדשים בהשקעה כוללת של כ־5 מיליון שקלים.

IFA, המכללה הבינלאומית לטיס, רכשה לאחרונה מטוסי ססנה ופייפר חדשים למתקן ההכשרה בישראל, ואלה מצטרפים ל־14 מטוסים קיימים מבית הספר לטיס בבעלותו של ואנונו. כמו כן, החברה רכשה ארבעה מטוסים מסוגי ססנה, פייפר ודימונד עבור מתקן ההכשרה הבינלאומי בפולין. לרשות הסטודנטים בישראל ובפולין עומדים כעת 20 מטוסי אימון.

בימים הקרובים מתוכנן להיפתח כנס המתעניינים לקורס הראשון במתחם בהרצליה, ובו המועמדים ייפגשו עם האלוף (מיל') איתן בן אליהו והצוות המקצועי של המכללה.

לדברי בן אליהו, "המכללה הבינלאומית החדשה לטיס IFA היא לא רק בית ספר לטיסה, אלא בית ספר להכשרת טייסים. המטרה העומדת לנגד עינינו היא להכשיר דור ישראלי חדש ואיכותי של טייסים מסחריים, שייתנו מענה לשוק התעופה בארץ ובחו"ל ויהוו את חוד החנית של הטיס המסחרי הבינלאומי".

ניסים ואנונו, הבעלים של בית הספר לטיסה הישראלי FNA, פעיל זה כ־30 שנה בשדה התעופה בהרצליה. לדבריו, "המכללה הבינלאומית לטיס IFA שמה לה למטרה להנגיש ולטפח את מקצוע הטיס לכל מי שמעוניין לפתח קריירה כטייס בחברות תעופה מסחריות, גם ללא רקע מוקדם בתעופה צבאית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר