צילום: Getty Images

"בטינדר, בישראל, על כל אישה יש 4-5 גברים"

הישראלי הבכיר ביותר באפליקציית הדייטינג המצליחה בעולם מספר מה השתנה בחיי אהבה של הישראלים בעקבות המגפה • "ככל שהסגרים נפתחו חלה עלייה מחדש בפעילות"

אודי מילוא הוא הישראלי הבכיר ביותר בטינדר, אפליקציית הדייטינג המצליחה בעולם ומשמש כסגן נשיא למוצר. בריאיון לפודקאסט "30 דקות או פחות" בהגשת נבות וולק, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת וויקס, והעיתונאי והסטארט-אפיסט אביב פרנקל, הוא סיפר כי "בישראל, על כל אישה בטינדר יש 4-5 גברים". לדבריו במהלך הקורונה נרשמה בארץ עלייה בפעילות, אך לא באותו אופן שבו הייתה עלייה במדינות אחרות. "הישראלים פחות נלחצו מהמגפה ורואים את זה בכך שהיה שינוי פחות קיצוני בשימוש באפליקציה".

"אם קודם נשים היו מחפשות מפגשים על ידי חברים או בפאבים, בקורונה הן נכנסו פנימה יותר לאפליקציה והשתמשו בה. כמו כן, רואים יותר שיח שעלה בין נשים לגברים במהלך המגיפה". בכל הנוגע לשאלה האם הפער בין נשים לגברים הוא כך בכל העולם ענה אודי מילוא כי "ישראל נמצאת במקום טוב באמצע. יש מדינות כמו שוודיה, נורווגיה ודנמרק בהן היחסים הוא יותר שווה בין נשים לגברים, ויש מקומות בעולם שיש הרבה יותר גברים - כמו בערב הסעודית או בערים ההודיות מומבאי ודלהי. ככלל היחס בארץ מאפשר לנשים להיות בררניות יותר בכל הנוגע לבחירות שלהן".

שמירת הביטחון של הלקוחות ומפגשי וידאו

כמו בכל אפליקציה פופולרית, גם בטינדר מנסים לחדש כל הזמן, וכפי שדווח לאחרונה, בחברה עובדים על אפשרות לשיחות וידאו. "אנחנו דנים על הרחבת השימוש בווידאו ונפעיל אלגוריתם חכם שידע גם למנוע ממשתמשים צעירים לערוך פגישות דרך האפליקציה", הוא מציין.

"בנוסף אנחנו ממש פועלים לשמור על ביטחון הלקוחות שלנו". לדבריו של מילוא בחברה עובדים כעת על מערכת שתדע להתריע למשטרה באופן עצמאי במקרה הצורך. "אישה תוכל לסמן באפליקציה שהיא יוצאת לדייט. לאחר מכן נשלח לה מסרון (הודעת SMS) במהלך הפגישה, והיא תדרש להשיב לנו עם קוד מסוים. אם היא לא תשיב או לא תכניס את הקוד האפליקציה תפנה מיוזמתה למשטרה שתברר מה שלום האישה הזו".

כמו כן סיפר מילוא כי הם מפעילים אלגוריתם חכם שידע לברר האם אישה או גבר במהלך שיחה בטינדר חווים הטרדה. "הצעה לקיום יחסי מין אינה הטרדה כשעוסקים בטינדר. יש לנו אלגוריתם הרבה יותר חכם שעובר על כל שיחה ובודק האם יש אמירות פוגעניות. באם האלגוריתם חושב שיש אמירה כזאת הוא מקפיץ חלונית שאלה ולפי התשובה האלגוריתם יודע מה לעשות".

הקורונה הביאה לירידה בשימוש באפליקציה

טינדר רשמה רווח של מיליארד דולר בשנת 2019, אך ברבעון הראשון של השנה מאז תחילת הקורונה נרשמה ירידה בפעילות של אנשים באפליקציה. "ראינו ירידה בספרד ובאיטליה בשיא ההתפרצות כי אנשים חששו. אחר כך הייתה ירידה בעוד מקומות אבל ככל שהסגרים נפתחו חלה עלייה מחדש בפעילות".

בסיכום דבריו סיפר מילא כי כיום "יצירת הקשר הראשונית דרך אפליקציה כמו טינדר הפכה למאוד מקובלת בעולם וכי בארצות הברית 40 אחוז מהקשרים הזוגיים בשנים האחרונות נעשו דרך הרשת בצורות שונות. בכל מקרה אנחנו כל הזמן מפתחים את הכלי ומנסים להתאים אותו יותר ויותר לכל מדינה על פי הנורמות התרבותיות שלה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו