אייפון SE 2020 - מכשיר מיותר או שובר שוק?

הגרסה החדשה של האייפון המוזל של אפל הוא ניסיון נוסף של החברה להציע דגם עממי יותר • האם הפעם היא תצליח לכבוש את השוק? • בדקנו וזה מה שחשבנו

כבר שנת 2016 הבינו באפל שכדי להגדיל את קהל הלקוחות כדאי לייצר גם מכשירים בדרג הביניים עם תג מחיר שפוי ועדיף שיהיה נמוך מ-4,000 שקלים. ה-SE 2020, שהושק לפני כשבועיים, מתאים להגדרה כמו פלאפל לפיתה.

לאפל יש לא מעט תכונות מעצבנות, בעיקר מהזווית של חובבי האנדרואיד, אך נזכיר רק כמה מהן שצצו בסקירה של ה-SE 2020. הגדרה של מכשיר חדש והעתקת נתונים ממכשיר ישן היא דבר שנחשב לסטנדרט גם במכשירי האנדרואיד הכי פשוטים. מפתיע שחברה רצינית כמו אפל לא הצליחה לדלג מעל המשוכה ולספק תוכנה שתעשה את העבודה כמו שצריך.

כאשר משחזרים נתונים משרת iCloud או מאייפון אחר הכל עובד פיקס אבל תוכנת ההעתקה ממכשיר אנדרואיד פשוט לא מתפקדת. אם נחזור רגע לפסקת הפתיחה – מעוניינים בהגדלה של נתח המכירות ולמשוך אנדרואיסטים ? – תוכנה להעתקת נתונים היא דבר בסיסי; פרס יוגרל בין אלו שיקליקו על "אפשר חד פעמי" ויצלחו לשלב הבא כפי שמוצג בתמונה.

אוהבים טכנולוגיה? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

נעבור לדברים הטובים

צילום תמיד הייתה נקודת חוזקה במכשירים של אפל. עם זאת, בעידן של מצלמות במכשירי פרימיום כמו אלו של וואווי או סמסונג - שמתחרות ראש בראש במצלמות דגמי הפרימיום של אפל - חבל שב-SE 2020 החדש אין אפשרות של צילום טלפוטו או צילום בעדשה רחבה כי הן פשוט אינן.

העדשה האחורית, עם חיישן של סוני וברזולוציה של 12 מגה-פיקסל (כמו באייפון 8), מספקת תמונות איכותיות בצבעים עשירים ורמת פירוט גבוהה. בתמונות בתאורה חשוכה התוצאה שקיבלנו הייתה טובה (אם כי ראינו כבר מצלמות איכותיות ממנה כשזה נוגע לרמות סינון הרעשים ודיוק הצבעים בצילומי לילה). אפשרות פורטרט קיימת והתוצאה היא יפה, אבל היא זמינה רק בצילום של בני אדם (עם מכוניות, חתולים וכדומה זה לא יעבוד).

מצלמת הסלפי, בעלת חיישן ברזולוציה של 7 מגה-פיקסל ובמפתח צמצם של f/2.2 מספקת תמונות מעולות. התאורה והצבעים מדוייקים ורמת הבהירות (מחלה בחלק ממצלמות הסלפי) מדויקת גם היא. מדובר במצלמה קדמית זריזה ואיכותית.

צילום הווידיאו כולל מייצב תמונה אך גם הוא פחות איכותי ממכשירי הפרימיום בדגמי האייפון האחרונים. שלא תבינו לא נכון - הוא מבצע עבודה טובה גם בצילום וידיאו באיכות 4K (עד 60 fps) אך קחו בחשבון שמדובר במכשיר ביניים של אפל וכך גם מייצב התמונה שלו. יש גם צילום בהילוך איטי והוא נראה טוב כל עוד אתם שומרים על יציבות.

ואם המכשיר הזה נשמע לכם מוכר

ה-iPhone SE 2 (או SE 2020) לא סתם דומה לאייפון 8 (הישן והטוב) מבחינה חיצונית, הוא פשוט בנוי מאותם חלקים רק בתוספת של מעבד Apple A13 Bionic החדש. למרות שמדובר במכשיר בדרג ביניים אפל דאגה להכניס כמה תכונות עדכניות בנוסף למעבד וכמו במכשירים מסדרת 11 (בעלי אותו מעבד) גם ב-SE תמצאו טעינת True Wireless וטעינה מהירה - 50% בחצי שעה (מטען בעוצמה של 18W נמכר בנפרד).

אפל תמיד ידעה לייצר מכשירים עם ביצועים מעולים תוך שימוש בנפח זיכרון RAM קטן יחסית, בטח בהשוואה למכשירי אנדרואיד. אם נוח להשוות את ה-SE לאייפון 8 אז בעוד המכשיר מסדרה 8 צויד ב-2 גיגה-בייט של זיכרון RAM, ה-SE החדש מצויד ב-3 גיגה-בייט. ה-SE החדש הוא סמארטפון מהיר מאוד, חד ועירני ולא נתקלנו בבעיות ביצועים אם כי הוא לא שהה במחיצתנו יותר מדי זמן. 

המסך, בגודל 4.7 אינץ' מסוג רטינה, ובדחיסות פיקסלים של 326 ppi, מרגיש מעט מיושן אך אם זאת עדיין איכותי. חשוב להדגיש שעבור מי שמחזיק במכשיר ה-SE מהדגם הראשון - הרזולוציה כאן מעט יותר טובה מכיוון שהמסך שלו גדול יותר.

מה עוד בחבילה?

אם אתם אייפוניסטים ותיקים כבר הבנתם שאפל לא חוששת כימים עברו להטמיע במכשירים שלה תכונות פופולאריות ממכשירי אנדרואיד. אחת כזו היא שימוש בשני כרטיסי סים: ה-SE 2020 כולל אפשרות להכניס סים אלקטרוני (eSIM) בנוסף לכרטיס ה-Nano-SIM. עוד תמצאו עמידות בפני מים ואבק בתקן IP67 (עד לעומק של מטר אחד למשך 30 דקות), תכונה שהייתה חסרה מאוד באייפונים קודמים. עוד בנמצא, תמיכה ב-Apple Pay ורכיב NFC.

תכונות בולטות בהיעדרן הן זיהוי פנים, כך שאם התרגלתם לשחרור נעילה באמצעות הפנים אז תשכחו ממנה. עוד דבר טוב שאפל אוהבת מאוד להוריד הוא חריץ 3.5 מ"מ לאוזניות וכ"מיטב המסורת" של החברה הוא הוסר גם הפעם.

בהיעדר החריץ תשמחו לגלות שכמו מרבית מכשירי האייפון גם ל-SE 2020 איכות שמע מצוינת והוא מצויד בשני רמקולים סטריאופוניים - האחד ליד חיישן המצלמה הקדמית והשני בתחתית בסמוך לכפתור הבית. ה-SE מצויד בסוללה בהספק של 1,821 mAh (נכון, בדיוק כמו באייפון 8); רחוק שנות אור מ-3,110 הקיימים באייפון 11. מדובר בנפח סוללה ממוצע שיספיק בדרך כלל לשימוש רגוע עד שתחזרו בערב הביתה אבל אם אתם מחוברים לטלפון כל הזמן כדאי שתצטיידו במטען או בסוללה ניידת.

השורה התחתונה

מי שמעוניין במכשיר אייפון חדש, ומוכן להתפשר על רכיבים ותכונות מלפני כמה שנים - כמו מסגרת המכשיר או טכנולוגית מסך מיושנת – אך עם מעבד מעודכן ובמחיר מצוין, ה-SE 2020 תפור עליו. היינו שמחים לסוללה חזקה יותר ולמערך של שלוש עדשות מצלמה (מה שוודאי היה מייקר את המכשיר ומייתר את היתרון היחסי שלו במחיר).

למעשה מדובר במכשיר מלפני כשלוש שנים עם שיפורים קלים בדמות מעבד חדיש, טעינה מהירה ועוד כמה שדרוגים מינוריים. מי שמחפש מכשיר פרימיום עם ביצועים ותכונות הכי מתקדמים שיש לאפל להציע עדיף שיחפש אותן בסדרת האייפון 11. בשורה התחתונה מדובר במכשיר ביניים איכותי, בגודל "של פעם" הנותן תמורה מעולה ביחס למחיר. נכון לעכשיו זהו האייפון הכי זול אי פעם.

ציון: 8.5

המכשיר נמכר בישראל החל מ-1,899 ש"ח בייבוא רשמי של רשת אייסטור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר