שואב האבק הרובוטי יכול לצלם אתכם בבית

חברת הסייבר צ'קמרקס חשפה פרצת אבטחה חמורה בשואבי אבק חכמים של חברת טריפו • הפרצה מאפשרת לצלם בתוך הבית ללא ידיעתכם ואף למפות אותו

פתח להאקרים. רובוט של חברת טריפו // צילום באדיבות: צ'קמרקס

חברת הסייבר צ'קמרקס (Checkmarx),חשפה היום (רביעי) חולשות אבטחה בשואב אבק רובוטי חכם, המאפשרת להאקרים ולפורצים לחדור אל הרובוט ולצלם תמונות אינטימיות בתוך בתים בהם פועל הרובוט. הגילוי נעשה במסגרת בדיקה שביצע צוות המחקר של החברה במספר מכשירי IOT שניתן למצוא כיום בבתים ובמקומות עבודה.

שואב האבק עליו מדובר הוא שואב רובוטי מתוצרת חברת טריפו, ובמכשיר התגלו מספר חולשות אבטחה בדרגה חמורה ובינונית אשר דרכן תוקף יכול להשיג בקלות צילומי וידאו מכל שואב רובוטי של היצרן, המחובר לאינטרנט. בדרך זו, ההאקר יכול "לרגל" במרחב הביתי שלנו, תוך שהוא עוקף את הרשאות הפרטיות.

עוד בנושא:

• מרגל מבית: ה-iRobot ימסור מידע

• מתקפת ההאקרים - נעזרה בגיוס מיליוני מכשירים רובוטים

• תחזית קודרת לתקיפות סייבר ב-2020

הרובוט, שמחובר ל-Wi-Fi, מסייר בבית ומצלם את החדרים השונים – מגובה כחצי מטר ומעלה, וכך ניתן לקבל תמונה מלאה כמעט של הבית ותושביו. בנוסף, האקרים יכולים לזהות את מיקום הבית ולמפות אותו – על ידי זיהוי הרשת, צילום תמונה ממצלמת הרובוט והשגת נתוני מיפוי הבית המבוצע על ידי הרובוט. במשרד אפשר לנצל את השואב כדי להשיג צילומים, מיקום ומפה של החדר.

"כל פעם שאנחנו מפעילים מכשיר דרך הנייד, אנחנו פותחים דלת אחורית"

על פי החברה, היא דיווחה ליצרן מספר פעמים על הפרצה ואף חשפה בפניו את הדו"ח המלא. עם זאת, על פי החברה, לא התקבלה ממנו אף תגובה והפרצה טרם תוקנה. לאור זאת ממליצה חברת צ'קמרקס, למי שמשתמשים בשואב האבק הרובוטי של החברה לכסות את מצלמת המכשיר.

לדברי ארז ילון, ראש צוות המחקר בחברה, "בכל פעם שאנחנו כצרכנים ניגשים למכשיר כזה מרחוק דרך הטלפון הנייד אנחנו למעשה פותחים סיכון חדש, סוג של דלת אחורית לרשת הביתית ולכל שאר המכשירים המחוברים בבית, לרבות המחשב. במכשירים עם מצלמה הפלישה לפרטיות רק מחמירה את הסיכון".

יש לציין כי השנה השיקה טריפו שואב אבק רובוטי המצויד במצלמת וידיאו אינטרנטית עם זווית רחבה שמכסה את השטח מלפנים וגם את השטח שמעל השואב, וכן במיקרופון דו-כיווני. שואב האבק הזה מאפשר לזהות פולשים לבית להאזין להם ואף לעדכן את הבעלים כדי שאלו יניסו אותם או יזמינו משטרה. עם זאת על פי צ'קמרקס קיימת בשואבים האלו חולשת אבטחה שלא תוקנה עדיין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר