מייסדי גוגל עוזבים את תפקידיהם

בפוסט בבלוג של גוגל, הודיעו סרגיי ברין ולארי פייג' כי הם עוזבים את תפקידי הניהול, ומותירים את חברת האם של גוגל לסונדר פיצ'אי

סרגיי ברין (מימין) ולארי פייג', מייסדי גוגל, בהשקת טלפון האנדרואיד הראשון G1 אי שם ב-2008 // צילום: רויטרס

לארי פייג' וסרגיי ברין, שני האנשים שייסדו את גוגל לפני למעלה מ-20 שנה, עוזבים את תפקידיהם ומשאירים את הניהול של חברת האם של גוגל, אלפאבית לסונדר פיצ'אי, מי שהיה עד עכשיו מנכ"ל גוגל. פייג' וברין יישארו חברים בחבר המנהלים החברה, אולם לא יישאו יותר תפקידי ניהול יומיומיים. 

"עם אלפאבית מבוססת, וגוגל וההשקעות האחרות שפועלות ביעילות כחברות עצמאיות, זהו הזמן הטבעי לפשט את מבנה הניהול שלנו. אנחנו מעולם לא היינו אנשים שהתעקשו לאחוז בתפקידי ניהול, בשעה שאנחנו סבורים שיש דרכים טובות יותר לנהל את החברה. וגוגל ואלפאבית לא זקוקות יותר לצמד מנכ"לים ולנשיא. בתנועה קדימה, סונדר יהיה המנכ"ל הן של גוגל והן של אלפאבית", כתבו השניים בפוסט בבלוג של גוגל. 

"הוא יישא באחריות הניהולית ובהובלת גוגל, וניהול של ההשקעות של אלפאבית בתיק ההשקעות שלנו בהימורים אחרים. אנחנו מאוד מחוייבים לגוגל ולאלפאבית בטווח הארוך, וניוותר מעורבים כחברי דירקטוריון, בעלי מניות ומייסדים שותפים. בנוסף, יהיו לנו שיחות קבועות עם סונדר, במיוחד לגבי נושאים שיש לנו תשוקה לגביהם".

במקביל להודעת המייסדים, שיגר פיצ'אי מכתב משלו לעובדים. הוא הדגיש שלשינוי לא יהיה למעשה השפעה על הפעילות היומיומית של גוגל. "חשוב לי להבהיר שהמעבר לא ישפיע על המבנה של אלפאבית או העבודה שאנחנו עושים ביומיום. אמשיך להיות ממוקד בגוגל ובעבודה העמוקה שאנחנו עושים כדי לדחוף את גבולות המחשוב, ולבנות גוגל שתסייע יותר לכולם", כתב פיצ'אי. "במקביל, אני נרגש לגבי אלפאבית, ולמיקוד ארוך הטווח שלה בטיפול באתגרים גדולים באמצעות טכנולוגיה".

השינוי, על אף שנשמע מרעיש, איננו כזה. שני מייסדי גוגל, מאז הארגון מחדש תחת חברת אחזקות (אלפאבית) ב-2015, המעיטו להשמיע את קולם, או להיראות בוועידות משקיעים או באירועי חברה חשובים כמו ועידת המפתחים גוגל I/O.  ברין יש לזכור, היה תמיד איש החזון ומי שייצג את המאמצים של גוגל לפתח מוצרים עתידניים כמו גוגל גלאס זצ"ל, ואילו פייג', שכיהן לפני פיצ'אי כמנכ"ל גוגל, תמיד היה הפנים הניהוליות. כך או כך שני המייסדים מותירים כעת את החברה שייסדו לפני למעלה מ-20 שנה כסטונדטים בסטנפורד, בידיו המוכחות של סונדר פיצ'אי. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר