כיפה צהובה: הסיבות לעזיבת אלי דריקס נחשפות

"בדיקות שב"כ" • חוקרים פרטיים • עובד שאושפז בעקבות החקירות • "ישראל היום" חושף את הדרמה ביד אליהו שגרמה לאלי דריקס לעזוב לאחר 13 שנה

אלי דריקס, צילום: אלן שיבר

זעזוע במכבי ת"א. המנכ"ל המוערך בן ה־55, אלי דריקס, ביקש לעזוב את תפקידו ובסיכום עם בעלי המועדון הוא יסיים את דרכו בסוף שנת 2019. 

באמצע חודש יולי, כאשר נבחרת העתודה הדהימה את כולנו בצפון ת"א, התחוללה דרמה לא קטנה בדרום העיר, במשרדיה החדשים של מכבי ת"א. יציאתו לחופשה פרטית של המנכ"ל דריקס, הובילה את מנהלי המועדון הצעירים דני פדרמן ושי רקאנטי לשכור חוקרים פרטיים לבדיקת התנהלות המועדון. 

"חלק מהעובדים עברו בדיקת שב"כ", מספר גורם עבר במועדון, "אחד מהם גם אושפז עקב החקירות. אווירת נכאים השתלטה על משרדי המועדון בחודשיים האלה".

כאשר אלי דריקס שב מחופשתו, הוא נדהם לגבי החקירה. רק לפני שיצא לחופשה אמר בראיון ל"ישראל היום": "בשנים האחרונות אנחנו מצליחים להגיע לתהליך בריא ולקבלת החלטות על ידי אנשי מקצוע בתהליך מסודר". 

ממצאי החוקר הפרטי טענו לחריגות תקציביות, מה שהופרך לאחר מכן על ידי אחד הבעלים. לטענת גורם במועדון, החקירה הזאת היתה הקש ששבר את גב הגמל עבור דריקס. "זאת שערורייה מה שעשו לדריקס. סוג של כיפה אדומה", טען השבוע אחד מאנשי סודו. בדצמבר 2006 הביא דיוויד פדרמן את דריקס למועדון הכדורסל כמנהל השיווק, ובינואר 2008 קידם אותו לעמדת המנכ"ל, שאותה חלק במשך השנים עם דני פדרמן.

ממכבי ת"א נמסר בתגובה לעניין החוקרים הפרטיים: "בכל שנה מתבצעות בדיקות סביב עניינים כספיים".

דריקס ומזרחי. הספונסרים נדהמו מההתפטרות // צילום: אלן שיבר

למרות הכישלונות הקולוסאליים בשנים האחרונות, הצליח דריקס, שהיה למעשה גם מנהל השיווק ומנהל המכירות, למכור את רוב תאי הצפייה ולהביא למועדון מאמץ יציב (חברת פוקס) שהכניס סכום של שבע ספרות בדולרים למועדון ועוד לא מעט אימוצי משנה.

משדרים עסקים כרגיל

"יש כאלה במועדון שמאוד אוהבים את דריקס ואת עבודתו, ויש כאלה - בעיקר הדור הצעיר - שאינם רואים איתו עין בעין", אמר אתמול בכיר במועדון, שהתעקש לשדר שעסקים כרגיל.

דריקס טען אתמול בראיון לרדיו ללא הפסקה ש"כבר לפני שנה ביקשתי לעזוב את המועדון. זה תפקיד שוחק מבחינה פיזית ונפשית. הקבוצה דעכה מבחינת תוצאות, ועדיין הצלחנו למלא את ההיכל". עוד הוסיף כי בחודש אפריל הציע את יעדי ההכנסות לעונה הקרובה, ולפני שבועיים דיווח שכבר בסוף אוגוסט הקבוצה עומדת ביעד ההכנסות. ל"ישראל היום" נודע כי המנכ"ל היוצא דחה פניות של מועדון הכדורגל של מכבי ת"א והצעות נוספות. פניו כרגע לתחום העסקי.

כמו כן, ספונסרים רבים נדהמו מהתפטרותו של המנכ"ל אתמול, כשחלקם טענו כי הם הגיעו למועדון והעניקו חסויות בעיקר כיוון שהוא כיהן בתפקיד הבכיר.

אלי דריקס. "בעיקר הדור הצעיר - לא ראה איתו עין בעין" // צילום: אלן שיבר

דיוויד פדרמן, מבעלי המועדון, האיש שהביא את דריקס למכבי, אמר אתמול ל"ישראל היום": "אלי דריקס הוא נכס למכבי ת"א. בעיקרון, ההתלבטות היתה אם לאפשר לו לצאת עכשיו. יש כאן אפשרות ודברים שלא מסתכלים עליהם בהסתכלות קצרה. הציעו לו משרה. אני הייתי בדעה שאם יש לו הצעה, יכול להיות שהוא צריך לשקול משהו אחר".

בהודעה הרשמית שהוציאה מכבי ת"א בנושא נכתב: "ב־13 שנותיו במכבי הוביל אלי דריקס את הקבוצה, כולל את מערך השיווק, המכירות, הניהול, הספונסרים והקשר עם האוהדים, ועל כך המועדון מוכיר לו תודה גדולה. במרוצת השנים, בנוסף למקצועיות הרבה בעבודתו, פיתח אלי יחסי חברות קרובים עם כל בעלי התפקידים והאוהדים שבא עמם במגע. דריקס הוא מכביסט בנשמתו, בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו. יישאר לא רק חבר, אלא אוהד וחלק בלתי נפרד ממשפחת מכבי ת"א".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר