"הרגשתי מושפלת": כשמידה M קטנה מחולצה של בת 8

המידות השתגעו: אם השוותה בפוקס בין מידה 3 ל-8 וגילתה שזה אותו גודל • במקרה אחר אם הזמינה חולצה מחברה אחרת וגילתה שהיא קטנה מהחולצה שלובשת בתה בת ה-8 לבית הספר

במקרים רבים, רשתות האופנה מציעות מידות קטנות משמעותית מהמידה הנכונה, לעיתים גודל ואורך המכנסיים במידות של מבוגרים יכול להיות כמעט זהה למידות של ילדים קטנים, מה שיוצר תרעומת אצל ההורים, ובצדק.

אם העלתה לקבוצת מאמזון פוסט בו היא הציגה תמונה של שני זוגות מכנסיים כמעט באותו גודל של רשת FOX וכתבה: "הטייץ השחור - מידה 3 בתינוקות, הטייץ הכחול מידה 8 בבנות גדולות. הגומי, אותו גודל".

מתוך הפוסט בפייסבוק

יש לציין שלעיתים קרובות ניתן לראות כי לא קיים הבדל גדול בין מידה למידה אך במקרה זה מדובר בטווח גילאים גדול מאד, הפוסט עצמו גרם לסערה ויצר הרבה תגובות של אימהות שנדהמו מהתמונה.

גם שירה וסרמן, בעלים ומייסדת של "חצי שירה", כתבה פוסט דומה, והפעם בתחום של בגדים למבוגרים, אך לא חשפה את רשת האופנה המדוברת, למען הסר ספק לא מדובר במותג פוקס כמו במקרה הראשון. בפוסט היא כתבה: "תגידו אתם עושים ממני צחוק? כי זה בדיוק מה שהרגשתי כשפתחתי את חבילת הבגדים שהזמנתי פעם ראשונה אונליין באיזה מבצע באחת הרשתות פה בארץ. חולצה במידה מדיום בגודל הזוי, החולצה כל כך קטנה שהיא קטנה יותר מחולצת בית הספר של ביתי בת ה 8, מידה 10 לבנות.

ואני שואלת למה? למה בכלל להוציא מהמפעל שלכם חולצה בגודל כזה שהרי ברור לי ולכם שזה ממש לא מדיום. אתמול כשקיבלתי את החבילה הרגשתי שפשוט צוחקים עלי. אני גובה 1.71 מטר, שוקלת 67 ק"ג. אתם באמת רוצים להגיד לי שמדיום בקושי עולה עלי? בעוד שנה שנתיים אני וחברותיי פשוט נלך לקנות בחנויות למידות גדולות. לא שחלילה יש בזה משהו רק, הרע הוא בעובדה שבעוד שנה שנתיים מידה 40 תהיה מידה גדולה". 

בשיחה עם "ישראל היום" אמרה וסרמן: "זו  הפעם הראשונה שהזמנתי באינטרנט בעקבות מבצע באותה רשת. הזמנתי חולצות במידה מדיום, לא מידה אקסטרה סמול ולא סמול, מדובר במידה ממוצעת של אישה, אני לא  דקיקה אבל אני לא שמנה ולא מלאה פתחתי את החבילה ושתיים מתוך ארבע החולצות שהזמנתי היו כל כך קטנות שהייתי בטוחה שטעיתי במידה, הרגשתי שמעליבים אותי". 

"אני לא מבינה איך חולצה כזו יצאה מהמפעל. הרוחב של החולצה הוא 30 ס"מ. כלומר, גם אם הרחבתי ב-10 ס"מ כשמדדתי אותה זה לא נורמלי. עשיתי תחקירים בעבר על מידות ברשתות האופנה והעובדה היא שחברות האופנה עושות את זה כל הזמן. ב-50% מהבדיקות שעשיתי היו חולצות בטן לנשים או חולצות קטנות. הייתה אצלי נערה שלא מצאה בגדים בחנויות ילדים כי מידה 16 לא עלתה עליה. היא גילתה בחנויות הבגדים הרגילות שהיא מידה לארג וזו הגזמה. חנויות האופנה צריכות לשקף מידות מציאותיות ומשקל תקין", אומרת וסרמן.

"התרגלנו לזה שרזות מדגמנות, אף פעם לא יקחו מישהי במידה 40 או 42. יש או רזות מאד או פלס סייז. בישראל מידה 42, שהיא מידה ממוצעת, נחשבת מידה גדולה. הסטנדרט הזה הוא דפוק. יש כאלה אומרים שהמידה הלא קובעת אבל כולן מסתכלות על זה וזו עוגמת נפש", היא מסכמת.

מפוקס נמסר בתגובה: "המידות בבגדי הילדים והתינוקות ברשת הן בהתאם לטבלאות המידה הבינלאומיות. פרטי הלבוש בקטגוריות הילדים והתינוקות מותאמים למבנה גופם ולשלב ההתפתחות של הילד. כך למשל, בעיצוב פרטי הלבוש התחתונים של התינוקות, כמו מכנסיים, נלקח בחשבון השימוש בחיתולים התופסים נפח ומקום בבגד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר