צילום: פיני סילוק // אתניקס

אתניקס מציגה: שיר לחייל הישראלי

את הסינגל החדש "הלב שלנו כאן", שיר אהבה למולדת שצפוי היה לצאת ביום הזיכרון, היה חשוב ללהקת אתניקס לשחרר, גם אם הוא לא יבוצע בהופעותיה השמחות • עם מבט לבחירות, זאב נחמה לא מתבייש לדבר על נטיית לבו הפוליטית, וקורא לעם לעסוק באחדות ולא בפיצול

עם דעיכתן של הלהקות הצבאיות, נעלמו גם השירים הפטריוטיים על מדי זית ואחוות לוחמים. דווקא עכשיו, בתקופה סוערת, להקת אתניקס מוציאה את "הלב שלנו כאן", סינגל חדש שכתב יפתח "יפתי" קרזנר. מדובר בשיר אהבה למולדת, שנכתב על החייל הישראלי דרך עיני אביו.

 • רוצים להישאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

 • מצביעי ימין: יש להשקיע יותר באירוויזיון

"אחד הדברים שאהבתי בשיר הזה הוא את הנושא שלו, וזו אחת הפעמים הבודדות שהקלטתי שיר שלא אני כתבתי", אומר הסולן זאב נחמה. "אם 'אהבת נעוריי' של שלום חנוך היה יוצא היום, אני לא יודע אם הוא היה שורד בפלטפורמות המודרניות. אני כן חושב שיש מקום לשירים האלה, כדי שיבוא היום לזהות קלאסיקות וזה לא יהיה מתוכניות ריאליטי, מבחינתי לקלאסיקה תמיד יש מקום".

נחמה מספר על החיבור המיוחד עם השיר: "יש מקומות בטקסט שהם קלישאתיים, ואני הראשון שתומך בזה, כל עוד זה מרגש אותך. באמנות כמעט הכל עובד".

זה שיר שיכול להשתלב בהופעה?

"לא, בחמש השנים האחרונות אנחנו עושים את 'המסיבה של אתניקס' (המופע של הלהקה, שבו הם מארחים אמנים שונים; ע"ס) ואני מרשה לעצמי להכניס ולהוציא שירים, אבל תוך כדי לשמור על אווירת מסיבה, כך שלשירים שקטים יש פחות מקום. במדינה שלנו, שבה כל חצי שעה יש מבזק חדשות, בין לבין, אנחנו באים לעשות שמח".


"אני לא מתבייש להגיד שאני מרכז שמאל, ושכל אחד שמתכוון להצביע שיחשוב טוב כי אנחנו צריכים לחיות פה יחד". זאב נחמה // צילום: קוקו

השיר יוצא בתקופה מורכבת ולפני בחירות.

"במקור השיר היה אמור לצאת ביום הזיכרון. אני יליד 1961 והחדשות הן אותו דבר מאז ומתמיד, וגם השיר הזה הוא רלוונטי בכל שנה. ממרום ניסיוני המוזיקלי הגעתי למסקנה שאין חוקים. הדברים שהכי ציפיתי שיקרו לא קרו - ולהפך, לכן יש הרבה אכזבה וגם הרבה גם הפתעות. ברגע שאמן מוציא שיר, זה כמו לשחרר ילד חדש לעולם ולתת לו לשחות עם הזרם. אני מקווה שהוא יזרום לכיוון הנכון".

"ג'סיקה 2" לא תפס כמו "ג'סיקה".

"הוא לא שחזר את ההצלחה כי 'ג'סיקה' היה מגה-להיט, אבל רצינו לסגור מעגל בלהקה ולכן הוצאנו אותו. זה שיר שכתבנו ולא חשבנו שנקליט אותו, ואחרי שהקלטנו החלטנו לשחרר. אנחנו לא להקה שלוקחת את עצמה ברצינות. זו בסך הכל מוזיקה".

אני שואל את נחמה אם הוא נוהג לדבר בפתיחות בסוגיות פוליטיות. "אני לא מדבר על ימין או שמאל. שיצביעו על פי צו מצפון, כשהמסר של המועמד עוסק באחדות ולא במה שמחלק אותנו. ההפרדה הזאת לדתיים וחילונים, ימין ושמאל היא לא רלוונטית. כולם שווים".

ואם להיות יותר ספציפיים?

"אני לא מתבייש להגיד שאני מרכז שמאל, ושכל אחד שמתכוון להצביע שיחשוב טוב כי אנחנו צריכים לחיות פה יחד".

 • התגעגעתם? החדש של מירי פסקל

 • אירוויזיון: חדשות רעות לישראל

 • איימי שומר: "בעלי על הספקטרום"

 • דניאל גרינברג מגיבה לרוסלנה

 • בגיל 26: כוכב הריאליטי התאבד

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו