כמה צריך להתאמן מעל גיל 65?

אימון לגיל השלישי נחשב לאחד הנושאים המתפתחים בעולם הכושר • איך תעשו זאת נכון ואיך זה ישפיע לטובה על החיים שלכם

צילום: gettyimages // ההמלצה היא 150 דקות אימון בשבוע

מיתוס הגיל היה כאן מאז ומעולם, וכנראה שיעבור עוד זמן עד שהאוכלוסייה בעולם תבין שספורט הוא לא רק לצעירים. עשרות פעמים אני נתקל בתגובה האוטומטית: "אני כבר מבוגר מה לי ולזה". ובכן, אלו לא פני הדברים, והיום אימון לגיל השלישי נחשב לאחד הנושאים המתפתחים בעולם הכושר. 

יותר ויותר מבוגרים מעל גיל 65 מבינים שאיכות חייהם מושפעת במידה רבה ממצבם הגופני. מחקרים רבים מצביעים על הקשר בין פעילות גופנית למניעת מחלות והתמודדות עם מחלות כרוניות כגון לחץ דם, סוכרת, דיכאון ועוד. ישנה אף התייחסות נוספת וחשובה מאד לנושא שיווי המשקל שנוכח בחיי האוכלוסייה המבוגרת ומסכן בנפילות ובפציעות שעשויות להיות קריטיות בשלבים אלה של החיים.

אחד הדברים המדהימים שניתן לראות בקרב אוכלוסייה מבוגרת שמקפידה להתאמן הוא שיפור בכל מרכיבי הכושר הגופני, עליה בביטחון העצמי וביכולות התפקודיות היומיומיות. תרגילים שלפני עשר שנים היו נראים כבלתי אפשריים לפתע מתבצעים בהצלחה ותחושת המסוגלות משתפרת פלאים.

איך עושים את זה? ראשית אני ממליץ בחום להתחיל בעבודה עם מאמן אישי שימפה את גופכם ויוכל לבנות עבורכם תוכנים אימונים מתאימה ותפורה לחולשות ולחוזקות שלכם. ישנם פרמטרים רבים שצריך לקחת בחשבון, החל ממצב רפואי שיצריך לעיתים בירור מול רופא המשפחה שלכם והמשך ביכולות הגופניות שמשתנות בין אדם לאדם.

ההמלצה הכללית היא לשלב 150 דקות בשבוע של פעילות אירובית כגון הליכה, ריצה קלה, רכיבה על אופניים, שחייה וכדומה. בנוסף, יש לשלב אימוני התנגדות כפעמיים בשבוע עם דגש על פיתוח יכולת שיווי המשקל, יציבות ותנועה.

יש אימונים רבים המשלבים עבודת התנגדות עם פיתוח יכולות מוטוריות, ומחקרים אף מצביעים על התרומה של הפעילות ליכולות החשיבה ותפקוד המח. חשוב לשים דגש על תרגילי גמישות ומתיחות ולקחת בחשבון את החזרה לטווחי תנועה תקינים. אחת ממילות המפתח בכל התהליך היא הדרגתיות. עיבדו לאט ובטוח והתוצאות יגיעו באופן שיפתיע גם אתכם. בהצלחה!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר