מראה שיער טבעי לחורף 2019 של פול מיטשל

הדרך לשקם שיער עייף וחסר ברק

מצב השיער משפיע על המראה הכללי שלנו • אילו מוצרים חדשים בשוק יסייעו לכם להשיג שיער בריא ויפה, ממה להימנע ואיך זה קשור לחורף?

בואו נודה, כשאנחנו קמים בבוקר רובנו מביטים בראי, ומראה השיער המשתקף משפיע על ההרגשה הכללית שאיתה נתחיל את היום. כולנו רוצים שיער שופע, בריא וחזק, גברים וגם נשים משקיעים זמן ובעיקר כסף בטיפול בו, וחברות המתמחות במוצרי טיפוח לשיער עמלות כל העת על פיתוחים חדשים. 

מתברר כי החורף הוא זמן טוב לשקם את השיער, לאחר שבקיץ מי הבריכה, הים ובעיקר השמש גרמו לו למראה עייף, חסר ברק ושברירי. "תוסיפו החלקות ושימוש במייבש שיער, ביחד עם הבהרה וצביעת שיער - כל אלו לא מיטיבים איתו", אומר דקל סבן, מעצב שיער למותג "לייבל אם", "אז כשמגיע החורף אנחנו פתאום מגלים מה עבר על השיער ומבינים למה הוא יבש ומפוצל". 

"ככל שהשערה מתארכת וגדלה, כך היא הולכת ונשחקת כתוצר ישיר של פעולות החפיפה, הסירוק, הניגוב והייבוש", מסבירה לילי פסקינו, מומחית לשיער ומבעלי מרכז "דורון פסקינו - פתרונות שיער", "ולכן השערה נראית עייפה, חסרת חיים ונוטה להתפצל. כדי להעניק לשיער מראה רענן יותר, רצוי לגזור תחילה את הקצוות השחוקים. נוסף על כך, החורף הוא זמן מעולה לאפשר לשיער לנשום ולגלוש בחופשיות. איסוף השיער בצורה מהודקת הופך אותו לחלש ושברירי".

לדבריה, רצוי להפחית את מספר החפיפות לפעם אחת עד שלוש פעמים בשבוע, ולבחור בשמפו המורכב מחומרים טבעיים מזינים, ללא מלחים. "אף על פי שאין דבר יותר כיפי ממקלחת חמה בערב, רצוי שלא לחפוף את השיער במים חמים מדי, אלא פושרים, כדי שלא לפגוע בשכבת ההגנה על השיער, דבר העלול להוביל לאיבוד הלחות הטבעית". פסקינו מציינת כי ניתן להגיע לשיקום נכון של השיער בימי החורף על ידי שימוש במסכות ובסרומים. "הם עשירים בלחות ובוויטמינים, ימנעו את תופעת החשמל הסטטי ויעשו עבודה טובה ובריאה יותר לשיער ממרכך. לפני שעושים טיפול בסרום או במסכת הזנה, אני ממליצה לעטוף את השיער במגבת חמה. החום יפתח את תאי השערה ויאפשר לחומרים המזינים לחדור עמוק יותר ולהבריא אותה". 

אגב, לא חייבים לרוץ לרשתות הפארם ולקנות מסכות הזנה יוקרתיות לשיער. פסקינו אומרת שניתן להכין מסכה פשוטה ויעילה בבית מיוגורט לבן ומחלמון ביצה. ערבבו את שניהם בקפידה, מרחו על השיער ושטפו כעבור חצי שעה. השיער יהיה גמיש ומבריק.

רוכשים ומשקמים 

לא מתאים לכם להכין מסכה בבית? יש אינסוף מוצרים מצוינים בשוק שיועילו לשיקום השיער. לדוגמה, שימוש קבוע באמפולות שמן ענבים וויטמינים שונים יחזירו לשיער את הברק. טיפולי קראטין יחזירו לשיער את הלחות והגמישות הטבעיות שלו. לשם כך, בחרו מעצבת שיער שאתם סומכים עליה ובעלת המלצות, המשתמשת בחומרים איכותיים.

באשר לחידושים - אתי ברק, מנהלת השיווק של מוצרי "סטייל" לשיער, אומרת שהיום המגמה הרווחת היא שימוש במוצרים המכילים רכיבים מהטבע, כמו שמן ארגן, שמן קוקוס ושמן הֶמפּ (Hemp), לצד חומצות שומניות שמעודדות צמיחה.

דבי פסח, סמנכ"לית שיווק והדרכה של המותג "שוורצקופף פרופשיונל", מציינת כי "הכיוון הוא התאמת המוצרים לא רק לסוגי שיער שונים, אלא יש גם מוצרים שמותאמים לבעיות שונות בשיער, עם תתי סדרות המכילות רכיבים ייחודיים מתחום טיפוח העור. למשל, חומצה היאלורונית המעניקה לחות חיונית לשיער, פפטידים לשיקום השיער, קולגן להענקת נפח וחיוניות ועוד. כמו כן, חברות רבות מנסות להתחבר לחברות סטארט־אפ העוסקות בפיתוח מכשירים שיעזרו באבחון השיער ובשיקומו". 

לדברי פסח, במהלך 2019 יושק במספרות מכשיר שנקרא Salon Lab, שמאבחן את טיב השערה ובאמצעות אפליקציה מציג נתונים על מצב השיער, מה צריך לתקן ואילו מוצרים יסייעו לשיקומו. "השלב הבא, שנמצא בפיתוח, יאפשר למכונה במספרה לדעת לייצר את התרכובת המתאימה, פורמולה ייעודית ואישית ללקוח, כמו שרוקח מכין תרופה לפציינט על פי המקרה הפרטי, דבר שיביא לשיקום והזנה של השיער בצורה יעילה ואופטימלית לכל לקוח".

לשאלת הקשר בין נשירת שיער ומראהו לבין נתוני גנטיקה ותזונה, משיבה פסח: "נכון שיש את עניין הגנטיקה והתזונה, אך האמירה ש'השיער הוא תאים מתים ואין יכולת לשנות ולהשפיע עליו' לא נכונה. הטכנולוגיה התקדמה, וכיום יש אפשרות לתקן מראה שיער יבש, שברירי וחסר ברק, לטפל בנשירה על ידי עוררות זקיקי שיער רדומים ולעודד צמיחה". 

נקודה חשובה שלא תמיד נותנים עליה את הדעת היא צריכת תרופות, היכולה לגרום לתופעות לוואי שאחת מהן תהיה נשירה. גם שינוי הורמונלי אצל נשים בגיל המעבר עשוי לגרום לנשירה ודילול השיער. תזונה לא מאוזנת וחוסר באבות מזון, או תזונה המורכבת מאוכל מהיר, עלולה גם היא להשפיע. מחסור בוויטמינים מקבוצות A ו־B או בטא קרוטן יסב גם הוא לשיער מראה יבש וחסר חיות, בשל השיבוש ביצירת השומן על פני עור הקרקפת. 

גם לחץ נפשי לא מבוקר יגרום לנשירה. נוסף על כך, לאחר לידה הגוף משתנה ונגרמת נשירת שיער טבעית. במקרים מסוימים של נשירה חזקה במיוחד יש ליטול תוספי מזון לאחר התייעצות עם רופאים. 

חדשים על המדף

מותג הדרמו־קוסמטיקה "וישי" משווק את Aminexil Clinical, עם 5 אמפולות ייחודיות לחיזוק סיב השערה ולשיפור מראה שיער דליל ללא צורך בשטיפה (299 שקלים)

קרסטס השיקו את Résistance Extentioniste, סדרה מיוחדת שמתחילים בטיפול ראשוני במספרה, וממשיכים בבית עם שלושה מוצרים: שמפו, מרכך, ומסכה וסרום עם טפטפת לשימוש עד פעמיים בשבוע לחיזוק ותיקון מראה השיער (155-229 שקלים) 

מותג הטיפוח Style Aromatherapy מציג סדרה חדשה לשיער עם פורמולה המועשרת בשמנים מן הצומח: שמן Hemp, שמן ארגן ותמצית ג'ינג'ר, המעניקים הזנה עמוקה לקרקפת ורכות וברק לשיער (14.90-34.90 שקלים)

 

המותג Label M השיק את המסכה Therapy rejuvenating לשיקום והחייאת השיער (170 שקלים)

שוורצקופף פרופשיונל השיקו את סדרת המוצרים BC pH 4.5 Color Freeze לשיער צבוע ומובהר (78-210 שקלים) 

מותג השיער Amika משווק את The Wizard Multi-benefit Primer, להתזה לפני סירוק וייבוש השיער (120 שקלים)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו