יש מנצח: נאס דיילי נגד בר רפאלי

הבלוגר המטייל המפורסם בעולם הגיע לביקור מולדת בישראל, הזדעזע עמוקות מהפרסומת הפרובוקטיבית לרשת האופנה בכיכובה של הסופרמודל הישראלית, ועשה את הדבר שהוא הכי טוב בו: העלה על זה סרטון • בקרב בינו לבין רפאלי, הוא טוען, הפעם הוא ניצח

צילום: צילומי מסך // נאס נגד בר

עם קרוב לעשרה מיליון עוקבים בפייסבוק בלבד וקרוב לאלף סרטונים שצולמו בכל רחבי העולם, נאס דיילי הוא אחד הבלוגרים המצליחים והאהובים ביותר ברשת כיום.

נאס (26), שנולד בכפר עראבה ליד סכנין בשם נוסיר יאסין, עזב בשנת 2016 קריירת הייטק מצליחה בארה"ב לאחר שהשלים תואר בהנדסת אווירונאוטיקה באוניברסיטת הרווארד היוקרתית, והחליט לצאת למסע מסביב לעולם עם מטרה אחת: לצלם בכל יום במשך 1000 ימים סרטון בן דקה (אותו יעלה לעמוד פייסבוק תחת השם "נאס דיילי"), בו יתייחס לסוגיות חברתיות בוערות ועל הדרך גם ינסה לחולל שינוי. הוא תמיד עם אותה חולצה, תמיד אופטימי וכמעט תמיד עם חיוך ענק. לפחות עד אתמול.


לשם שינוי, הוא כועס, מאוד כועס. נאס דיילי // צילום מסך

בימים אלה נאס ("אנשים" בערבית) נמצא בישראל בביקור מולדת בארץ וכמו תמיד, גם אמש (ד') העלה סרטון חדש, 934 במספר, לעמוד הפייסבוק שלו. אך הפעם, במקום לדבר על אחדות וקרבה, קיבלה את פניו פרסומת שהצליחה לעורר את חמתו וגרמה לו להעלות את אחד הסרטונים הזועמים ביותר שהעלה אי פעם. מדובר כמובן בפרסומת של רשת "הודיס", שהצליחה בשבוע האחרון לעורר זעם רב בארץ ומחוצה לה.

כזכור, בפרסומת בר רפאלי נראית כשהיא עטויית ניקאב אותה היא מסירה כשהכיתוב "איראן זה כאן?" מופיע תחתיה והסלוגן "חופש הוא דבר בסיסי" מלווה את האקט המתריס.

כצפוי, הפרסומת הצליחה לעורר תרעומת בקרב נשים מוסלמיות רבות (ולא רק כמובן), שמחו על המסר הפרובוקטיבי ועל הרמיזה שאישה שעוטה על עצמה בגדים מסורתיים שכאלה לא עושה את זה מתוך רצון חופשי בהכרח, והציפו את הרשת בתגובות זועמות.

גם נאס, שמדגיש כי הוא אינו נוטה להתייחס לפרסומות מסוג זה בדרך כלל, לא יכל להתאפק הפעם והעלה סרטון זועם במיוחד בו התרעם נגד "חוסר הכבוד והזלזול שעולה ממנה", תוך שהוא מסרב לחשוף את שם החברה כדי לא לספק לה פרסום נוסף לדבריו.

"זה קפיטליסטי, סקסיסטי ומעיד על בורות" זעם, תוך שהוא מסביר לעוקביו כי הפרסומת הצליחה לעצבן ישראלים, איראנים, מוסלמים ונשים כאחד. "לא ייתכן להפגין כזה זלזול וחוסר כבוד כלפי מדינה, דת או מגדר רק כדי למכור חולצה".


"זלזול וחוסר כבוד רק כדי למכור חולצה". בר רפאלי // צילום: קוקו

נאס מסביר כי הזעזוע שלו עוצמתי כל כך כי "מדובר בבעיה שיטתית", והסביר: "זה היה צריך לעבור דרך כל כך הרבה אנשים שחשבו שזה בסדר והיו צריכים לאשר את זה כדי שזה יעלה לרשת ולמודעות פרסום ענקיות ואף אחד לא חשב לעצור את זה", זעם.

"חופש זה בסיסי, אבל כבוד זה בסיסי אפילו יותר", כך סיים את הסרטון העצבני, שזכתה עד כה ליותר משלושה מיליון צפיות, ומספר אסטרונומי של כ-38 אלף שיתופים.

נאס דאג לעדכן את עוקביו כי הלחץ הציבורי כנראה נתן את אותותיו בסופו של דבר, ובר רפאלי החליטה להסיר את הפרסומת מחשבון האינסטגרם שלה.

כתב: מאור בן הרוש // צילום: זוהר קליגמן

נאס, אגב, לא היה היחיד שזעם על הפרסומת. אתרים ברחבי העולם מיהרו לדווח על השערורייה התורנית של רפאלי, ושינייד אוקונור, שהצליחה בעצמה לזעזע את הרשת לפני כמה ימים כשהכריזה שהתאסלמה ושינתה את שמה לשהאדה דאוויט, העלתה ציוץ עצבני משלה בטוויטר: "אני חופשייה, ואני בוחרת לעטות חיג'אב", כתבה עם קישור לסרטון. "עטיית חיג'אב היא הצהרה על האמונה שלכן, וזו הסיבה בגללה אני עוטה חיג'אב".

מרשת האופנה נמסר כי "הקמפיין נועד לשמש השראה לכל אחד ואחת מכל דת, גזע ומין לבחור את הדרך שלו ולהביע את החופש שלו. בחרנו לתת במה לדמויות מעוררות השראה בחברה הישראלית".

 • הצצה מרהיבה ליחידות צה"ל המובחרות

 • בון ג'ובי נגד קרדשיאן: "כוכבת פורנו"

 • העסקים החדשים של עומר אדם

 • ג'יג'י חדיד פתאום בעד ישראל?

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר