צילום: רותם לבל // גוריון ואמדורסקי

אסף אמדורסקי מגיש: מתנה אחרונה לאבא

24 שנה אחרי שהלך לעולמו, בדיוק בתאריך הולדתו של בני אמדורסקי, שחררו בנו אסף ושותפו לצמד "הדודאים", ישראל גוריון, את האלבום "שרים דודאים 2" • אסף אמדורסקי: "זו המתנה האחרונה שלנו בשבילו"

בשבוע שעבר אמור היה בני אמדורסקי לחגוג את יום הולדתו ה־87, אלא שהוא הלך לעולמו לפני 24 שנה. למרות זאת החליטו בנו, אסף אמדורסקי, ומי שהיה שותפו של בני לצמד "הדודאים", ישראל גוריון, להעניק למנוח מתנה. הם שחררו לעולם את "שרים דודאים 2", אלבום שבו הם מבצעים עם חברים את שירי "הדודאים". בין האורחים באלבום: יהודה פוליקר, יהודית רביץ, מארינה מקסימיליאן, שלומי שבן וההרכב "רבע לאפריקה". מופע ההשקה של האלבום יתקיים ב־27 בנובמבר בתיאטרון גשר. 

"בתחושה שלי זו מתנת יום ההולדת האחרונה שלנו אליו", אומר אמדורסקי ג'וניור. "המוזיקה הזו תחיה עוד הרבה שנים, אבל אני מרגיש שיש פה גם מעין סיכום, כי הדור של מי שהגיש את המוזיקה הזאת - המעבדים, היוצרים, המלחינים - לא נהיה צעיר יותר. 

"הוצאנו את האלבום 'שרים דודאים' הראשון לפני חמש שנים, ויש כמה שהיו שותפים ליצירה שלו שכבר אינם איתנו. הדור הזה הולך ונעלם, וזו הזדמנות אחרונה להגיד לו תודה ולתת את העיבודים ואת הסאונד הכי טובים שאפשר לשירים האלה".  

אתה וגוריון התחלתם לעבוד יחד לפני תשע שנים. חשבת שתעשו דרך ארוכה כל כך יחד?

"חשבתי שזה משהו שיימשך כמה שבועות של עבודה וזהו. ממש לא יכולתי לדמיין שנעשה זאת תשע שנים ברציפות". 

איך בחרתם את האמנים שיתארחו בפרויקט?

"אני כל הזמן חושב על אבא שלי, וזה בא לידי ביטוי בבחירות המוזיקליות - מה שווה חידוש ומה להשאיר כמו שהוא. אני כל הזמן מנהל דיאלוג איתו בעניין הזה, וגם בעניין של האורחים. אבא שלי מאוד אהב את פוליקר ואת יהודית רביץ, והיה ברור לי שפה אני שגריר שלו". 

אבל שלומי שבן ומארינה מקסימיליאן פרצו אחרי מותו. איך הם קשורים לאביך?

"כששמעתי את מארינה חשבתי כמה אבא שלי היה מתפעל מהכישרון שלה. לגבי שלומי - הממזרות וההומור שלו, וגם היכולת לתקשר מוזיקה גבוהה באמצעים בלתי מתנשאים לקהל רחב - אני יודע שאבא שלי היה מאוד מתפעל מהדבר הזה. הדיאלוג שלי עם אבא שלי מתרחש 24 שנה אחרי מותו. רוב הפעילות המוזיקלית שלי לא קיבלה ממנו פידבק. באלבום הזה נפגשים לראשונה המקום שלי כמנחש מקצועי של מה אבא היה אומר והמקום שלי כמוזיקאי עצמאי". 

איך היתה ההיענות של האורחים להצעה?

"מטורף. לא האמנתי עד כמה מהר הם התגייסו לעניין הזה". 

עבור ישראל גוריון אלה חומרים שהוא מכיר כבר 60 שנה. ניסית להביא את הסגנון שלך לתוך השירים האלה?

"ההימצאות של ישראל בחומרים מכתיבה מאוד את הטון. הוא שוחה בחומרים, ואלה שירים שנמצאים אצלו בדם. לעבוד מולו זה לעבוד מול המקור בסגנון שהוא לא הטבעי שלי. באופן אישי אני נמשך למוזיקה יותר אורבנית ואלקטרונית, ופה הלכתי לאזור שהוא מאוד חדש לי, אבל אני לא מנסה לכפות את הצד האלקטרוני שלי על החומרים האלה. פה זה המקום שלי כמוזיקאי לגלות בעצמי צדדים אחרים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו