מים אדומים: החל טבח הלווייתנים השנתי

תושבי איי פארו יצאו לעונת ציד לוויתני הנתב כשעשרות מהם נהרגו וצבעו את מי הים הרדודים בדמם • ממשלת האיים: "חלק ממרקם החיים פה"

מי הים נצבעים באדום, ציד הלוויצתנים באיי פארו // צילום: getty images // מי הים נצבעים באדום, ציד הלוויתנים באיי פארו // צילום: getty images

תמונות של הרג המוני של לווייתנים על ידי ציידים באיי פארו, הנמצאים 300 קילומטרים מסקוטלנד, מעוררים זעם בקרב פעילי זכויות בעלי חיים ושוחרי איכות הסביבה.

בתמונות נראים עשרות לווייתנים ממין נתב כשהם מוטלים במים הרדודים ודמם השפוך צובע את המים באדום. 

המצוד התרחש במפרץ סנדבגור באי המערבי וואגר ונמשך לאורך רוב חודש אוגוסט. על אף הביקורת הבינלאומית הגוברת, מדובר בציד חוקי ומפוקח המתרחש בכל שנה.

דובר תנועת "פלנטה כחולה", אחד מארגוני הסביבה החזקים בבריטניה, אמר על הציד כי מדובר במנהג עתיק וברברי" וכי על איי פארו "להתקדם ולהצטרף למאה העשרים ואחת".

הממשלה האוטונמית של איי פארו, חלק מדנמרק, הגיבה על ההאשמות ואמרה כי ציד הלווייתנים הוא חלק טבעי והיסטורי מהמסורת של איי פארו. 

"בשרם ושומנם של הלוויתנים היה בעבר וממשיך להיות גם היום חלק בלתי נפרד מהתזונה של תושבי האיים. הלוויתנים נהרגים במהירות אפשרית עם כמה שפחות סבל ומספר הלוויתנים הניצודים מחושב כך שלא יפגע במספרם בטבע", נכתב בהודעת הממשלה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר