הערב (שלישי) בפתיחת וועידת המפתחים של פייסבוק נשא מארק צוקרברג את נאום הפתיחה, בצל השערוריות של דליפת המידע.
"מה שקרה עם קיימברידג' אנליטיקה היה פגיעה חמורה באמון", אמר צוקרברג. "אנחנו נעשה טעויות, ונצטרך לתקן אותן. אבל העולם לא זז לכיוון הזה בעצמו".
כמו בעדותו בקונגרס, צוקרברג הודה כי הם היו איטיים בזיהוי השימוש לרעה שהרוסים עשו ברשת שבנה להטיית בחירות, והבטיח שזה לא יקרה שוב. התחומים שבהם החברה תתמקד, לפי צוקרברג, הם חדשות שקריות (פייק ניוז), חשבונות מזוייפים ושחקנים בעלי כוונת זדון (כמו מדינות ואחרים), שפייסבוק תילחם בהם בעזרת משגיחים ובינה מלאכותית. הקטגוריה האחרונה, הם מפיצי מידע כוזב, שבהם פייסבוק נלחמת עם בודקי עובדות.
בפוסט שהקדים את הנאום שלו, הודיע צוקרברג כי החברה תפתח כפתור מחיקת היסטוריה – כך שהמשתמשים יוכלו לדעת מה כל אתר שמחובר לפייסבוק אסף עליהם, ול-"נתק את המידע הזה מהחשבון שלכם", כאשר לא ברור מה פירוש לנתק. הפיתוח ייארך כמה חודשים, ופייסבוק הבטיחה שתעבוד עם מומחי פרטיות, קבוצות אינטרס ומחוקקים ותתייעץ איתם לגבי היישום. בימים אלה פייסבוק שרה שירים מאוד שונים ממה ששרה בשנים האחרונות, בהן הורידה שינויים באופן דיקטטורי כמעט, בלי להקשיב למשתמשים או לקבל משוב מבחוץ.
צוקרברג הסביר שהם יציגו את המידע הזה למשתמשים, ותינתן למשתמשים האפשרות לכבות את ההיסטוריה הזו. מה שכן, צוקרברג מסביר שבחירה כזו עשויה לפגום בחוויית המשתמש בפייסבוק. "אנחנו נמשיך להשקיע באבטחה ובפרטיות", היכה צוקרברג על החטא הקדמון של החברה שבנה על גזילת פרטיות מתמשכת.
צוקרברג משתטה עם מציאות רבודה // צילום: AFP
התכונות החדשות
לאחר מכן, צוקרברג עבר להציג תכונות חדשות. להצגת התכונה "מסיבת צפיה", שנועד לצפיה משותפת בתכני וידאו, צוקרברג צחק על עצמו כשהציג דוגמא "מקרית" – "למשל, כשאתה מעיד בקונגרס...".
תכונה חדשה נוספת היא להיכרויות. צוקרברג צחק ואמר – "זה למערכות יחסים משמעותיות, לא לסטוצים... למרות שזה אפשרי!". פייסבוק למעשה משיקה תכונה הדומה לטינדר, ולשם שינוי היא לא תהיה חשופה לחברים שלכם, מסיבות מובנות. היא תציג את הפרופיל היכרויות שלכם רק לאנשים שגם מעוניינים בהיכרויות, ותנסה לעניין אתכם באירועים באזור שלכם.
לאינסטגרם תתווסף תכונה של מציאות רבודה, כמו גם למסנג'ר לשיחות ווידאו. כאשר הכוונה היא גם לאפשר למותגים גדולים להציג את המוצרים שלהם, ולאפשר ללקוחות לבצע רכישה ישירות מתוך המסנג'ר.
לווטסאפ יגיעו גם מדבקות, תמיכה בתשלומים ישירים לשתי מדינות חוץ מאשר ארצות הברית, וקבוצות ייחודיות לפי עניין, משהו שגם פייסבוק האם שמים עליו דגש.
בתחום המציאות המדומה, פייסבוק תציע אפשרות לבנות מחדש את בית ילדותכם, בהתבסס על ניתוח של תמונות ישנות. עוד הציג צוקרברג את משקפי המציאות המדומה החדשים של אוקולוס, ב-199 דולר, שנמסרו גם חינם לכל מפתחים שהגיעו לוועידה. אוקולוס Go ימכרו ב-23 מדינות בהזמנה מוקדמת, כולל כמה חנויות מקוונות גדולות בארצות הברית כמו אמזון ובסט ביי, בגירסה הבסיסית של ה-32 גיגהבייט או בגירסה מורחבת של 64 גיגהבייט אחסון, כולל מנוי לתכני מציאות מדומה עשירים בשתי הגירסאות.
נמשיך לבנות, הבטיח צוקרברג.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו