הדברים שאסור בשום אופן להגיד בדייט ראשון

אל תדברו על פוליטיקה, על ניצול מיני שעברתם בילדות, או על האקסים. מומחה לזוגיות בריטי עם כללי הזהב לדייט ראשון

תהיו חיוביים וקלילים // צילום: GETTY

רוב הרווקים מגיעים מרוגשים לפגישה הראשונה מתוך תקווה שהפעם זה יצליח, שהדייט הזה יוביל אותנו לקשר זוגי עם האדם הכי נכון בשבילנו.

 

אולם לא פעם, למרות שבן הזוג לפגישה מוצא חן בעינינו ועל פניו יש סיכוי להתאמה, הפגישה תסתיים בכישלון בעיקר בגללנו. מומחה הקשרים הזוגיים הבריטי ג'יימס פרייס, כתב מספר עצות שיעזרו לכם לעבור את הדייט הראשון בהצלחה רבה. כלל האצבע החשוב ביותר שלו הוא כזה: "הדייט הראשון צריך להיות נעים וקליל, אל תגיעו אליו כדי לחרוץ גורלות ובגישה כבדה, אלא הפוך. תנו לעצמכם ליהנות עם האדם שמולכם כדי ששניכם תפתחו באמת וכך תוכלו להכיר ולנסות ליצור קשר אמיתי".

 

פרייס גורס כי בשום אופן אסור להראות שליליות. "גישה חיובית היא מרכיב שיוצר רושם ראשוני טוב, גם אם אתם אנשים "כבדים". כלומר, בואו שמחים וחיוביים וכך גם תתפסו על ידי הצד השני, תנתבו את השיחה לשאלות כלליות על נושאים אהובים על הצד השני, למשל העבודה שלו או המשפחה.

 

"שימו לב בשיחה מה משמח את הפרטנר שלכם ובנושא זה תתמקדו. כך גם תייצרו רושם חיובי וגם תצליחו לאסוף בקלות מידע על הפרטנר שלכם ותגששו אם יש לכם את אותם נושאי עניין. אם תספרו משהו שלילי או שתתלוננו - זה הרושם שתשאירו", אומר פרייס.

 

כלל נוסף חשוב שמציין פרייס וגם נוגע מאד לישראלים הוא, "הימנעו מלדבר על נושאים שנויים במחלוקת ציבורית או מצויים בדיון ציבורי עם דעות לכאן. אל תדברו על פוליטיקה ואל תדברו על מזג האוויר בחמסין נורא או בגשם.

תשאלו על הבילויים האהובים שלהם // צילום: GETTY

 

נושא חשוב נוסף שלא כדאי לגעת בו לפי פרייס הוא המצב האישי, "אל תשאלו את בן הזוג למה הוא עדיין רווק כי אין משהו שגורם יותר לאי נחת מאשר להגן על עצמך בפני אדם אחר". לדבריו, "פגישות או דייטים ראשוניים צריכים להיות נעימים וקלילים, לכבדות ולחפירות יהיה זמן אחרי שתראו אם יש התאמה ראשונית ותבדקו אם נוח לכם יחד", הוא קובע.

 

"כמו כן, הפגישות הראשונות הן לא הזמן לשאול על האקסים של הצד השני, או לספר על העבר הקטסטרופלי שלך בו חטפת מההורים מכות או ניצול מיני. אל תעשו מרתון של סבל כי זה לא יוצר חיבור", אומר פרייס. עם זאת הוא מציין כי זה לא אומר שאי אפשר לדבר על נושאים מורכבים, לדבריו "אפשר בהחלט לשאול על התקוות ועל החלומות של הצד השני, שאלו אותם מה הקשר האידיאלי מבחינתם, איפה הם יהיו עוד חמש שנים, מה הבילויים האהובים שלהם, כך תלמדו עליהם הרבה, ותלמדו אם הם דומים לכם בתחומים אלו".

 

בסוף העצות הוא אומר, "אנשים אוהבים אנשים שדומים להם. לכן שאלות על בילויים, על חלומות, על החיים בעתיד, ייצרו לכם קשר חיובי עם הצד השני כיון ששאלות אלו הן אוניברסאליות וחשובות לכולנו. כך הצד השני ירגיש יותר בנוח אתכם וייפתח אליכם. תשאלו מתוך רצון להקשיב, מתוך רצון להבין ולחוש את הזולת, כך הסיכוי שלכם להצליח בדייטים יגבר", מסכם פרייס.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר