רצח והלך למקדונלדס: פרטי הטבח נחשפים

ניקולס קרוז ירד מרכב "אובר", נכנס עם רובה לבית הספר, הפעיל את האזעקה והחל לרסס • אחרי הרצח השליך את הנשק, עזב את בבניין, קנה משקה בוולמארט וישב במסעדת מזון מהיר • רק אחרי שעה תפסו אותו השוטרים

ניקולס קרוז לאחר מעצרו // צילום: איי.פי // ניקולס קרוז לאחר מעצרו // צילום: איי.פי

ניקולס קרוז, בן ה-19 שרצח שבע עשרה בני אדם בתיכון בפארקלנד, פלורידה, הודה בפני השוטרים כי ביצע את הטבח והסביר כיצד עשה זאת, כך חשפו במשטרה במהלך הלילה (שישי), יממה לאחר האירוע הקשה. הוא מואשם ב-17 סעיפים של רצח בכוונה תחילה, ועורך דינו טוען כי הוא "שבור מבחינה רגשית", ומתמודד עם הכאב שנגרם לו. "הוא סובל ממחלת נפש וטראומה", אמר סנגורו. 

ככל שעובר הזמן נחשפים הפרטים של הרצח, ביניהם קור הרוח של קרוז. בשעה 14:19 הגיע קרוז לבית הספר, ממנו סולק לפני כשנה לאחר שהיכה את חברתו, כשהוא נושא רובה בתוך תיק שחור. הוא נכנס לחדר המדרגות המזרחי ושלף את הנשק. לאחר מכן הוא הפעיל את האזעקה והחל לעבור חדר חדר, שם ירה בתלמידים ובמורים. 

קרוז עלה במדרגות לקומה השלישית, השליך את הרובה ואת התרמיל שלו ועזב את הבניין יחד עם תלמידים שנמלטו מהמקום. הוא רץ לעבר מגרשי הטניס ואז פנה דרומה, כך על פי השריף המקומי סקוט ישראל. 

"אני מתכוון לירות באנשים"

אחרי שעזב את המקום נסע קרוז בחנות וולמארט וקנה משקה בתחנת רכבת תחתית. לאחר מכן נכנס הרוצח לסניף של מקדונלדס והתיישב במקום לזמן קצר. באותו הזמן סברו כוחות הביטחון כי הוא עדיין מתבצר במתחם ולכן לא סרקו אחריו. בשעה 15:01 עזב קרוז את סניף המזון המהיר. רק ארבעים דקות מאוחר יותר עצר אותו שוטר בקורל ספרינגס, כקילומטר וחצי מבית הספר. הוא נלקח למעצר ללא תקרית מיוחדת. 

גופי התקשורת השונים חשפו כי הכתובת הייתה על הקיר. הוא תקף שחורים ומוסלמים ברשתות החברתיות והיו לו ככל הנראה קשרים עם ארגונים הדוגלים בעליונות האדם הלבן. בסרטונים שפרסם ביוטיוב הוא הראה את הנשקים שלו ואמר "אני מתכוון לירות באנשים". 

רצח והלך לאכול במקדונלדס, ניקולס קרוז // צילום: רויטרס

עוד עלה כי אמו המאמצת של קרוז, לינדה, שנפטרה בנובמבר האחרון כתוצאה מדלקת ריאות, הזהירה מפני הנער. מאז 2010 נקראו לבית המשפחה שוטרים לא פחות מ-39 פעמים. בשיחות החירום הוזכרו המילים חולה נפש, התעללות בילדים, התעללות בקשישים והפרעה ביתית. לא ברור באילו ממקרי החירום היה מעורב קרוז. 

לדברי מקורבים למשפחה, קרוז הראה סימני דיכאון על מותה של אמו המאמצת. "אף אחד לא ראה תוקפנות בילד הזה", אמר עורך הדין של המשפחה המאמצת ל-CNN. "הם לא ראו חולה נפש, כי אם כך היה הדבר הם לא היו נותנים לו לחיות תחת קורת הגג שלהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר