שבו על זה: נשים עם ישבן גדול בריאות יותר

מומחה לסוכרת מצא שריכוז תאי שומן באגן מגן על הגוף מפני מחלות לב וסוכרת • "ישבן גדול פועל כמו ספוג שמונע מהשומן לטייל בגוף"

לא תמות מהתקף לב. קים קרדאשיאן // צילום: אינסטגרם kimkardashian

נדלג ברשותכם על בדיחות עדתיות למיניהן ונעבור ישר למסקנות של מחקר שפורסם בכתב העת המדעי Cell Metabolism שקבע כי נשים עם ישבן גדול בריאות יותר. בין היתר נמצא כי נשים בעלות ריכוז שומנים באזור האגן סובלות פחות מהתקפי לב, מקרי שבץ מוחי וסוכרת.

הסיבה לכך, מעריכים המדענים האחראים למחקר שנערך באוניברסיטת טובינגן שבגרמניה, היא שהצטברות השומנים באגן פועלת כספוג אשר מונע מתאי שומן "לטייל" בגוף ולפגוע באיברים אחרים. לו רק לשם השוויון המגדרי ראוי לציין כי הממצאים המעודדים הללו מתייחסים הן לנשים והן לגברים, אך המחקר המדובר פונה מטבע הדברים לנשים בגיל הפוריות, שצוברות יותר שומן באזור האגן מאשר גברים. 

במחקר עוד צוין כי ישבן גדול לא יעזור לנשים שכבר סובלות מעודף משקל, היות וקיימים אצלן רמות גבוהות ממילא של ריכוז תאי שומן בלב והריאות, שמובילות לרוב לבעיות בריאותיות. החוקרים בדקו באמצעות מכשיר MRI את חלוקת ריכוז השומן בגופם של מתנדבים ומצאו כי ריכוז תאי שומן באזור הירכיים ובאגן מעניקות "אזור אחסון בטוח" לתאי שומן.

ד"ר נורברט סטפן, מומחה לסוכרת, שעמד בראש המחקר, מסביר כי עדיף לבעלי משקל תקין להיות בעלי גוף "אגסי", כלומר בעלי ירכיים ואגן רחב, מאשר מבנה גוף "תפוחי", בו תאי השומן מצטברים בפלג הגוף העליון. השומן המצטבר באזור הבטן למעשה שונה מהשומן המתרכז באגן: תאי שומן המתרכזים בפלג הגוף העליון משחררים חומצות מזיקות, המובילים לעלייה בכולסטרול, עמידות בפני אינסולין ועקב כך לסוכרת. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר