האפליקציה המלווה את הנהגים החדשים

על רקע עלייה מדאיגה במספר הנהגים הצעירים שנהרגו בתאונות, עמותת "אור ירוק" וחברת "איתוראן" השיקו יישומון שמטרתו להפחית את המגמה • כך זה יעבוד

עמותת "אור ירוק" וחברת איתוראן השיקו אפליקציה שמטרתה להפחית את התאונות שבהן מעורבים נהגים חדשים, ולנהל ולשפר את תהליך הליווי של הנהג החדש.

האפליקציה החדשה נוצרה על רקע העלייה החדה במספר הנהגים הצעירים (17-24) שנהרגו בתאונות דרכים (עלייה של ארבעים אחוזים). על פי נתוני עמותת אור ירוק, מתחילת שנת 2017 נהרגו 21 נהגים צעירים בתאוות דרכים, לעומת 15 נהגים צעירים שנהרגו בתקופה המקבילה אשתקד.

אפליקציית "אור ירוק" מעניקה להורה או למלווה אפשרות נוחה לרכז את שעות הליווי באופן נוח ופשוט בכל נסיעה, וגם באופן מצטבר. לאחר כל נסיעה רושמים את זמן הנסיעה ואת אופייה של הנסיעה: האם הליווי התבצע בדרך עירונית או בינעירונית? ביום או בשעות החשיכה? בכביש רטוב או משובש וכדומה. הנתונים נשמרים לכל אורך שעות הליווי, ומאפשרים למלווה לעקוב ולמפות איזה סוגי הכשרה עוד נחוצים לנהג הצעיר.

מחודש יולי 2013 הוחל רישיון נהיגה מדורג לנהגים צעירים, הקובע שניתן יהיה לגשת לטסט בגיל 16 ותשעה חודשים. לאחר קבלת רישיון הנהיגה, חייב הנהג החדש לנהוג עם מלווה, ולצבור ניסיון של לפחות 50 שעות מאחורי ההגה. אפליקציית "אור ירוק" גם נותנת למלווה אפשרות לתת משוב (חיובי או שלילי) לנהג הצעיר במהלך הנסיעה, משוב שנשמר לכל אורך תקופת הליווי. האפליקציה מבוססת מיקום (GPS) ומאפשרת למלווה לסמן נקודה על מפת הנסיעה. עם הסימון נפתח חלון שמאפשר לכתוב הערה שלילית או חיובית. בתום הנסיעה אפשר לסכם את כל ההערות על גבי מפת הנסיעה, ולנתח יחדיו את אופן הנהיגה, את הטעויות ואת הדגשים החיוביים. כל מפת נסיעה נשמרת, וניתן לראות לאורך זמן איך הנהג הצעיר למד מהטעויות, צימצם את ההערות השליליות והפנים את ההערות לחיוב. 

לדברי מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, "שיתוף הפעולה בין עמותת אור ירוק לאיתוראן מראה שבכוחות משותפים אפשר לפתח כלים טכנולוגיים שיכולים לצמצם את מעורבותם הגבוהה של נהגים צעירים בתאונות דרכים. תהליך הליווי של נהג צעיר הוא תקופה קריטית וחשובה בהתפתחות שלו כנהג, ולעיתים תהליך הליווי לא קל בהתמודדות בין אדם מבוגר לבחור צעיר עם ביטחון רב אך ללא ניסיון. האפליקציה תאפשר להפיג את המתח ותתרום לליווי אפקטיבי ונכון יותר".

מנכ"ל איתוראן ניר שירצקי, ציין כי "איתוראן גאה לשתף פעולה עם אור ירוק למען הבטיחות של הילדים של כולנו. האפליקציה של אור ירוק, המאפשרת ליווי אפקטיבי של נהגים צעירים, היא עוד שלב בדרך לליווי אלקטרוני של נהגים צעירים באמצעות מערכות איתור ובקרת נהיגה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר