"עשיית הסרט היתה חוויה"

היום יעלה בקולנוע הסרט "נשות המאה ה־20" • אנט בנינג, שמככבת בסרט, מספרת על צורת העבודה הלא שגרתית עליו ומדברת על אהבתה לבעלה, וורן בייטי

היתה מועמדת לגלובוס הזהב על התפקיד. בנינג ב"נשות המאה ה־20" // היתה מועמדת לגלובוס הזהב על התפקיד. בנינג ב"נשות המאה ה־20"

הערב יעלה בבתי הקולנוע בארץ הסרט "נשות המאה ה־20", שמועמד לאוסקר בקטגוריית התסריט המקורי הטוב ביותר והיה מועמד לגלובוס הזהב בקטגוריית הסרט הקומי הטוב ביותר.

במרכז הסרט דורותיאה, אם חד־הורית (אנט בנינג) בוהמיינית בדרום קליפורניה של 1979, שמכניסה לביתה צעירה בת 20 פלוס (גרטה גרוויג) וגבר גרוש (בילי קרודופ) על תקן דמות אב, שיעזרו לה בגידול בנה המתבגר (השחקן הצעיר לוקאס ג'ייד זומאן) במעין קומונה היפית. הבן, מבחינתו, מאוהב בנערה השכנה והמרדנית (אל פנינג). 

את הסרט ביים וכתב מייק מילס, מי שהיה אחראי לסרט הדרמה "בגינרס" בכיכובם של יואן מגרגור וכריסטופר פלאמר. פלאמר גילם בסרט אדם מבוגר שבגיל שיבה יוצא מהארון בפני בנו, והתפקיד זיכה אותו באוסקר לשחקן משנה (והפך אותו לזוכה המבוגר ביותר באוסקר, מאחר שקיבל את הפרס בגיל 82).

בנינג (58), שהיתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב על הופעתה ב"נשות המאה ה־20", לא מועמדת השנה לאוסקר. בעבר היא היתה מועמדת לאוסקר ארבע פעמים, בין השאר על הסרטים "אמריקן ביוטי" ו"הילדים בסדר". במהלך השנה היא תצטלם לעיבוד קולנועי למחזה של צ'כוב "השחף". כמו כן, היא תככב בתפקיד הראשי בעונה הבאה של המיני־סידרה האנתולוגית "סיפור פשע אמריקני". עונתה הראשונה של הסידרה עטורת הפרסים היתה סביב או.ג'יי סימפסון, והפעם תתמקד הסידרה באסון הוריקן קתרינה. 

"נשות המאה ה־20" הוקרן בבכורה לפני כמה שבועות בפסטיבל המכון האמריקני לקולנוע AFI, שגם הצדיע לבנינג בערב מחווה מיוחד. במהלך הערב סיפרה בנינג כי "הבמאי הזמין אותי לארוחת ערב, סיפר לי על הדמות של דורותיאה ונדמה כאילו מאז לא הפסקנו לדבר עליה. כל החזרות לסרט היו חוויה כי התגבשנו כאנסמבל אוהב. רקדנו, אילתרנו בתרגילי משחק ולמדנו להכיר זה את זה. זו היתה עבודה מאתגרת שכיוונה אותנו לחפש בתוך עצמנו את הלב של הדמויות. אני יכולה רק לקוות שזה מה שרואים על המסך".

בנינג הגיעה לפסטיבל מלווה בבעלה וורן בייטי, שבעצמו קידם את סרטו הראשון זה 15 שנה כשחקן וכבמאי, "Rules Don’t Apply", שהתקבל בתגובות צוננות ובאכזבה מצד המבקרים. בנינג הזכירה בדבריה את תחילת הקשר שלה עם בייטי, בתחילת שנות ה־90. בייטי, שבחודש הבא יחגוג יום הולדת 80, נחשב עד אז לשובר לבבות הוליוודי וברזומה שלו היו נשים כגון קתרין דנב, ג'יין פונדה, מלאני גריפית', דריל האנה, גולדי הון, ברברה סטרייסנד ואפילו מדונה.

"הכרתי את בעלי כשעשינו את 'באגסי', ולסרט הזה יש מקום מיוחד בליבי גם אחרי 26 שנה", אמרה בנינג, "יש לנו ארבעה ילדים שאנחנו אוהבים וכולם קשורים לתקופה הזו של חיי, לכן התרגשתי לצפות בבעלי שוב על סט הצילומים של סרטו. גם אני קיבלתי תפקיד בסרט ומאוד שמחתי. הוא תמיד מעודד אותי ותומך בי בכל מה שאני עושה וזה הכי חשוב". 

עוד סיפרה בנינג כי "האהבה שלי לבמה החלה כשצפיתי בתור ילדה במחזה של שייקספיר ונשביתי בקסם התיאטרון. הזיעה, האינטליגנציה והאנרגיות מייד שיכרו אותי. עד היום אני מאוהבת בשילוב הזה של תשוקה למקצוע עם חשיבה מעמיקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר