קניבלים מספרים: זה הטעם של בשר אדם

למרות הבחילה שמעוררת המחשבה על אכילת בשר אדם, הקניבלים האכזריים ביותר טוענים: "בשר אדם הוא מעדן" • אחד הקניבלים אף היווה השראה לדמותו של חניבעל לקטר מ"שתיקת הכבשים"

אנתוני הופקינס כחניבעל לקטר ב"שתיקת הכבשים" // היווה השראה לגדול הנבלים הקולנועיים. אנתוני הופקינס כחניבעל לקטר ב"שתיקת הכבשים"

למרות שבמקומות נידחים מאוד בעולם תופעת הקניבליזם עדיין קיימת, אכילת בשר אדם היא דבר מזעזע עד כדי טאבו, וברובן המוחץ של החברות האנושיות מתנערות מקניבלים. אלא שהשאלה, גם אם היא מזעזעת, "מה הטעם של בשר אדם?", מסקרנת רבים בעולם, למרות שלא יעלו בדעתם לטעום את בשרו של בן אנוש. 

אתר UNILAD הבריטי ליקט את תיעודיהם של מספר רוצחים צמאי דם, תרתי משמע, שנעצרו אחרי שאכלו את בשר קרבנותיהם, ותיארו במהלך חקירתם אודות טעמו של בשר בן אנוש. 

אלברט פיש, רוצח וקניבל סדרתי אמריקני שרצח ואכל את בשרם של לפחות 15 ילדים בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, זכה לשמות מפוקפקים כמו "הערפד מברוקלין" ו"האיש האפור" ואף היווה השראה לחניבעל לקטר, גיבור סדרת ספרי וסרטי "שתיקת הכבשים", בגילומו של אנתוני הופקינס. בחקירתו, שהובילה לבסוף להוצאתו להורג בכיסא חשמלי, כתב כיצד "הניח רצועות בייקון בתוך כל אחד מישבניו של הילד – והנחתי אותם בתנור". 

"אכל את בשר קרבנו במשך ארבעה ימים". אלברט פיש // צילום: טוויטר

מאוחר יותר, פירט את "המתכון" לרוטב שהכין עבור הארוחה המזוויעה שלו, שכלל שורשים ובצלים. "מעולם לא אכלתי בשר שהתקרב לטעמו של המעדן הזה", כתב פיש, שהסביר כי הקניבליזם שלו נבע מהתעללות שחווה בילדותו. פיש עוד הוסיף כי "הבשר היה כל כך טעים ועסיסי, אכלתי אותו במשך ארבעה ימים". 

ג'פרי ליונל דאהמר נאשם בעינוי, רצח, אונס ואף אכילת בשרם של חלק מ-15 הנערים שנפלו קרבן לטירופו במהלך שנות ה-80 של המאה הקודמת. במהלך חקירתו, העיד בפני חוקרי הבולשת הפדרלית כי טעם בשר אדם "מזכיר מאוד טעם של פילה מיניון". 

"כמו פילה מיניון". ג'פרי דאהמר במהלך משפטו ב-1991 // צילום: אי.פי

"בשר חסר ריח". איסיי סגאווה // צילום: טוויטר

איסיי סגאווה, אזרח יפני שרצח ואכל חלק מגופתה של סטודנטית הולנדית בפאריס בשנת 1981, תיאר גם הוא בחקירתו את טעמו של בשר אדם. לדבריו, לבשרה של הסטודנטית רנה הרטוולט בת ה-24 "לא היה שום ריח. אני באמת מאמין שבשר אדם הוא הטעים מכל סוגי הבשר שאכלתי. יומיים אחרי שרצחת את רנה, המשכתי לאכול מבשרה והיה לו טעם עוד יותר מתוק מאשר ביום בו יריתי בה". 

גם יפה וגם אופה - את הצלעות של בעלה. איימנמה נלסון // צילום: טוויטר

הדוגמנית המצרית אמיינמה נלסון, שרצחה בשנת 1991 את בעלה, חודש בלבד אחרי שנישאו, בישלה ואכלה את ראשו. את שאר הגופה שלו הקפידה לבשל ולהכין ממנה מטעמים לקראת ההכנות לחג ההודיה של אותה שנה. לפסיכיאטר של הכלא שבחן אותה, אמרה כי צלתה "על האש" את הצלעות של בעלה, וציינה כי הן היו "מתוקות, עסיסיות ונימוחות. פשוט טעים, ממש כמו במסעדה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר