הרופא שהגשים את החלום וסגר מעגל

ד"ר אליאס חילו היה רק ילד כשאיבד את אביו שנפטר בטרם עת מדום לב • כיום הוא רופא מצטיין ומצנתר שמטפל בבעיות לב בביה"ח הסקוטי בנצרת • נבחר להשתתף בתוכנית שנועדה להכשיר את העתודה הניהולית של בתי החולים בגליל

הבטיח וקיים, ד"ר אליאס חילו // צילום: יח"צ // הבטיח וקיים, ד"ר אליאס חילו // צילום: יח"צ

מכל הלב: כאשר ד״ר אליאס חילו (30) היה בן 12, חרב עליו עולמו. אביו ג׳ורג׳ חילו ז״ל, מורה לפיסיקה וחבר מועצת העיר נצרת, מת מדום לב פתאומי בגיל 44, והותיר ילד יתום עם הרבה שאלות ומעט תשובות. אליאס, שהיה אז תלמיד בבית הספר היסודי, לקח את השכול והכאב למקום של תקווה, ונשבע שיבוא יום והוא יהיה רופא מצטיין שעיקר עיסוקו מחלות לב.

הבטיח וקיים. 18 שנים חלפו, והילד הצעיר הוא רופא מצטיין שנבחר לפני מספר ימים להשתתף בתכנית יוקרתית מטעם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. התכנית נועדה להכשיר את העתודה הניהולית של בתי החולים בגליל למשוך רופאים מצוינים לצפון ולבנות גרעין של רופאים שיוביל את עתיד הרפואה בגליל, ויחד עם זאת, לספק לתושביו את שירותי הרפואה הטובים והמתקדמים ביותר. 

ד"ר חילו הוא לא רק רופא שמנבאים לו עתיד מזהיר, אלא שהוא זכה להגשים חלום ולעסוק בנושא הקרוב ביותר למותו הטרגי של אביו. ד״ר חילו הוא מצנתר שמטפל בבעיות לב בבית החולים הסקוטי בנצרת. "כשאבא שלי נפטר בפתאומיות, החלטתי מה הייעוד שלי בחיים", הוא סיפר. "רציתי שאחרים לא יעברו את מה שאני עברתי והחלטתי שאני אהיה רופא לב", אמר ועשה. 

כבר בבית הספר הוא התנדב בניידת אמבולנס בנצרת ונחשף לעולם הרפואה. משם המשיך ללימודי רפואה בטכניון בחיפה ובסיומם, החל לעבוד בבית החולים הסקוטי בנצרת עם התמחות בקרדיולוגיה. "זו שליחות לשרת בצורה נאמנה את הציבור בכדי שאחרים לא יעברו את מה שעברתי בגיל כה צעיר. אני אוהב להיכנס ללב של האנשים, לפתוח עורקים סתומים ולצאת. זה מרגש וזו תחושת שליחות״, אמר ד״ר חילו. 

אריה דרעי, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ושר הפנים אמר כי "מטרת התכנית היא להשאיר את הרופאים המצטיינים בגליל, לטפח אותם ולגדל את דור הרופאים הבכירים ומנהלי בתי החולים בצפון. שבעת הרופאים שנבחרו לתכנית יהיו חוד החנית של הרפואה בגליל ואין לי ספק שנראה אותם כרופאים מובילים, לא רק בגליל, אלא בישראל כולה".

מנכלית המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, סיגל שאלתיאל הלוי, מסרה כי "במסגרת התכנית שהושקה השבוע במרכז הרפואי לגליל בנהריה, יזכו הרופאים למענקי מחקר בסך של 100 אלף ש"ח, יעברו סדנאות מקצועיות שיכשירו אותם לניהול ויקבלו ליווי צמוד ע"י מנטור בכיר בעולם הרפואה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר