בלי לספר לחולים: התרופה "קרדילוק" לטיפול במחלות לב הוסרה מהמדפים

חברת אוניפארם, המשווקת את התרופה, הורתה לבתי המרקחת ולמוסדות רפואיים לאסוף אותה מהשוק • גורמים במשרד הבריאות: "הסיפור יצא מפרופורציה, התרופה בטוחה" • מדובר על מינון קרדילוק 2.5 ורק לשלוש אצוות ספציפיות של המינון הזה

קרדילוק // צילום: אתר ארגון הרוקחות

בימים האחרונים הפיצה חברת אוניפארם, המשווקת את התרופה קרדילוק שמסייעת לטיפול במחלות לב - הוראה לבתי המרקחת, לבתי המסחר ולמוסדות רפואיים לאסוף מהשוק את התרופה. ההוראה הופצה בלי ליידע את החולים הנוטלים את התרופה. מדובר אך ורק למינון קרדילוק 2.5 ורק לשלוש אצוות ספציפיות של המינון הזה.

במסר שהופץ נכתב כי בהנחיית משרד הבריאות יתבצע איסוף מהשוק עקב חריגה ביציבות. עוד נכתב כי הם מתבקשים להפסיק לנפק את התרופה לעת עתה.

גורמים במשרד הבריאות הסבירו אמש ל"ישראל היום" כי לא קיימת סכנה למי שצורך את התרופה. "הסיפור יצא מפרופורציה", אמרו הגורמים, שהוסיפו כי "בכל מקרה שיש איזשהו פגם בתרופה, בין שזה רק בעלון המצורף או אפילו שהאריזה פגומה עושים ריקול (איסוף התרופה, י"ש). 

אם ישנה סכנה מיידית לבריאות הציבור, קוראים לריקול מבית הלקוח ומורים לציבור להפסיק להשתמש".

במשרד הבריאות הוסיפו כי "במקרה של הקרדילוק נמצאה בעייתיות עם פירוט חומרי הייצוב של התרופה, אבל לא עם החומר הפעיל עצמו. אדם שלוקח את התרופה לא אמור להרגיש שינוי במצבו כלל". לדבריהם, "אנחנו לא קוראים לציבור להחזיר את התרופה. אם יש מישהו שמרגיש לא בטוח או שזה יגרום לו לחרדות, הוא יכול לגשת לבית המרקחת ולקבל תחליף. התרופה בטוחה בהחלט לשימוש, וכל מי שנוטל אותה יכול להמשיך לעשות זאת ללא כל חשש".

 •   •   •

שאלות ותשובות | משרד הבריאות מרגיע

אפשר להמשיך ליטול את התרופה

מה קורה עם מטופלים שצריכים לקחת את התרופה מחר בבוקר?

לא יקרה כלום אם החולים ייקחו את התרופה. אם היה חשש שהם עלולים להיפגע מהשימוש היינו יוצאים בריקול להפסיק שימוש, אבל זה לא המצב.

האם התרופה בטוחה לשימוש?

אכן כך, התרופה בטוחה לשימוש. 

האם מי שלוקח את התרופה על בסיס קבוע יכול להמשיך ליטול אותה?

כל  מי שנוטל קרדילוק יכול להמשיך לקחת אותה ללא חשש. אם החולה מרגיש לא בטוח או שהדבר גורם לו לחרדות, עליו לפנות לבית מרקחת על מנת להחליף אותה בתרופה אחרת.

יהודה שלזינגרטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר