"הפתעה" לא נעימה להורים בראש העין

ההורים הביאו את הפעוטות לגן "הנסיך הקטן" וגילו כי הוא בשטח בי"ס יסודי • "שמו שתי בובות - ונשארנו ללא מסגרת"

הכיתה שהוסבה למעון // צילום: ועד ההורים // הכיתה שהוסבה למעון

הורים לפעוטות בראש העין טוענים כי "העירייה שיקרה להם" וכעת נשארו ללא מסגרת לילדיהם. הורי פעוטות בשכונת פסגות אפק בעיר הופתעו לגלות ביום הראשון של הגן כי ילדיהם יחלקו את שטח הגן יחד עם תלמידי בית הספר היסודי החדש שנפתח בשבוע שעבר בשכונה, לאחר שהעירייה הקצתה כיתת לימוד בתוך בית ספר יסודי על מנת שתשמש גן לילדים עד גיל 3.

מעון "הנסיך הקטן" של רשת המרכזים הקהילתיים בראש העין "מקום בלב", נפתח ביום חמישי בקול תרועה, אולם הורים רבים גילו שמפאת חוסר מקום ואי הקמת מבנה לגנים שהובטחו לילדיהם, חלק ממעונות היום הועברו לתוך מבנה בית הספר היסודי הצמוד למתחם הגנים האחרים. לטענת ההורים הכיתות החדשות אינן מתאימות וראויות להפוך לגן לפעוטות ואינה עומדת בסטנדרטים. עוד טוענים ההורים כי לא התפרסמה שום הודעה מטעם "מקום בלב" לגבי השינוי העתיד לבוא והם מרגישים מרומים ומושפלים - שכן בעת ההרשמה הם ביקרו בגן אחר שהוצג בפניהם. הורים רבים הוציאו את ילדיהם מהגן, לקחו חופש מהעבודה ועסוקים כרגע בעיקר במציאת מסגרת חדשה לילדיהם.

לא נראה כמו חצר משחקים. שטח בית הספר בשכונת פסגות אפק // צילום:

"הגעתי ב-1 בספטמבר למעון כמו שאר ההורים וכבר בכניסה הפנו אותי למבנה של בית הספר היסודי, ולא למבנה שהובטח לי שייראה כפי שראיתי כשרשמתי את בתי", מספרת הילה, אמא לתינוקת בת שנה ותשעה חודשים. "לאחר שחצינו עם התינוקות את שטח בית הספר בו נערך טקס פתיחת שנת הלימודים, העלו אותנו לקומה השנייה במבנה, שם גילינו לראשונה שילדינו יהיו בכיתת בית ספר רגילה. שמו בפינה שתי בובות ושלושה פאזלים ואמרו לנו 'ברוכים הבאים'", הוסיפה. 

יש לציין שמדובר במבנה עם מדרגות שמאוד מסוכנות לילדים קטנים.

הילה טוענת: "הובטח לנו גן שייראה בדיוק כפי הגן הראשון שהחל לפעול לפני חצי שנה. אבל בפועל, אין כיורים, אין פינות החתלה, השירותים מותאמים לילדים בגיל יסודי ולא לתינוקות, אין חצר כי זה בקומה השנייה וגם החצר אינה מתאימה לילדים ורובה עשויה מאספלט". לטענת ההורים, לגן עדיין אישור של משרד התמ"ת.  

עוד טוענים ההורים, כי סכום החברה שמפעילה את הגן החליטה להעלות את התשלום בעוד כ-400-500 שקל לילד, כלומר לעלות לסכום של 2400 שקלים במקום 1980 שקלים.

מעיריית ראש העין נמס בתגובה: "במטרה להקל על קליטת התושבים בעיר, קידמה העירייה פתרונות זמניים במסגרת מבנה בית הספר החדש ובתיאום עם משרד החינוך, עד להשלמת עשר כיתות מעון במבני הקבע הצפויים להסתיים בחודשים הקרובים. כיתות המעון במסגרת בית הספר מתוכננות בהתאם לסטנדרטים ולדרישת משרד התמ"ת.  העירייה פעלה במאמץ גדול להסב חלק מכיתות בית הספר למעונות יום. ההסבה וההתאמה הינה מורכבת אולם בתוך מספר ימים יושלמו כל עבודות ההתאמה. חשוב להדגיש שלולא מהלך זה לא היו מעונות יום מוכנים בזמן. יודגש כי כיתות מעון היום מופרדות מבית הספר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר