"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X
שיתוף כתבה
"יש לי כאן חברים וחברות לכל החיים״
מחזור גיוס יולי 16' החל הדרכו לפני כמה ימים • צוות בלון התצפית "גאיה" הצופה אל רצועת עזה מקדם את המתגייסים והמתגייסות החדשות ומספרים לאתר "ישראל היום" על בעבודה הקשה והחשובה שלהם ועל החברויות החדשות שנוצרו בצוות
חיילי בלון התצפית "גאיה" מול רצועת עזה // צילום: דו"צ // חיילי בלון התצפית "גאיה" מול רצועת עזה // צילום: דו"צ

"יש לי כאן חברים וחברות לכל החיים״

מחזור גיוס יולי 16' החל הדרכו לפני כמה ימים • צוות בלון התצפית "גאיה" הצופה אל רצועת עזה מקדם את המתגייסים והמתגייסות החדשות ומספרים לאתר "ישראל היום" על בעבודה הקשה והחשובה שלהם ועל החברויות החדשות שנוצרו בצוות

,עודכן

מחזור גיוס יולי 16 החל לפני כמה ימים. שלשום, התגייסו החיילים והחיילות החדשות למערך התצפית של צה"ל.

צוות הבלון הטקטי "גאיה" המוצב ברצועת עזה, ומורכב מלוחמי איסוף קרבי ותצפיתניות הפועלים יחד מסביב לשעון במטרה לשמור על גבולות ישראל ובטחון תושביה.

החיילים בצוות עמלים שעות ארוכות זה לצד זה, תוך שיתוף פעולה הדוק. העבודה הלחוצה והמחויבות גיבשה את הצוות רבות והצמיחה חברויות ייחודיות בין צעירים המגיעים מכל קצוות הארץ ומרקעים שונים.

צוות בלון התצפית "גאיה" מול רצועת עזה // צילום: דו"צ
צוות בלון התצפית "גאיה" מול רצועת עזה // צילום: דו"צ

בתמונה (מימין לשמאל) סמ״ר יקי שלום, מפתח תקווה; סמלת קרינה אלמוחמדוב, מראשון לציון; סמלת גיל לאה כהן, ירושלים;, מפקדת בלון "גאיה", סג״ם יעל אנוביק, מירושלים; סמל נועה הזמי, מראש העין; סמל יעקב אלכסנדריה, מאשדוד

"רוב החיילים בבלון לא היו מתחברים בחיים האזרחיים. הסביבה, התנאים והמשימה מקרבת ביניהם. הם נמצאים כאן יותר מאשר בכל מקום אחר, החוויות וההירתמות שלהם למשימות, הם הדברים שמקרבים אותם" מספרת מפקדת הבלון, סג״ם יעל אנוביק (20) מירושלים, מפקדת הבלון. "המשמרות של התצפיתניות מחולקות לשעתיים צפייה ושעתיים מנוחה כאשר כל שמונה שעות מתחלפת תצפיתנית וזו שסיימה משמרת יוצאת ל-8 שעות מנוחה, מוסיפה סג"מ יעל. "הלוחמים עברו הכשרה של לוחמי איסוף. קרבי ותפקידם לאבטח את הבלון וכן לשמור על כשירותו. הם יודעים לתקן אותו, לכוון אותו, למלא בו דלק ובעצם לטפל בו בכל היבט. הם מתנהלים במשמרות של 4 שעות פעילות ו-8 שעות מנוחה." מוסיפה יעל.

סמלת המחלקה, נועה הזמי (20) מראש העין סיפרה על תפקידה: ״אני הסמלת בבלון ואחראית על צוות התצפיתניות, אחרי קורס מפקדים ותקופה ארוכה כתצפיתנית, אני מקבלת אחריות גדולה כמפקדת מחליפה כשהקצינה לא בחמ״ל״. הזמי מדברת על עבודת הצוות וההבנה של חשיבות התפקיד:"בלי התחשבות הדדית, הבנה ועזרה צוות בלון לא יכול למלא את משימתו. העבודה היא אינטנסיבית וכל רגע הוא מכריע. הידיעה שבטחון התושבים מוטל ישירות על הכתפיים שלי היא עניין מעט מלחיץ אבל בעיקר מספק"/

סמלת גיל לאה כהן (20) מירושלים מספרת על עבודת הצוות: ״בבלון שלנו אנחנו כמו משפחה, חיות זו עם זו 24/7. יש לי כאן חברים וחברות לכל החיים״ , חברתה לצוות סמלת קרינה אלמוחמדוב (20) מראשון לציון הוסיפה ״אין ספק שאני נהנית בתפקיד. המקום הזה הוא בית עבורי. אני מאחלת לכל התצפיתניות שמתגייסות הצלחה ותחושת משמעות".

סמ״ר יקי שלום (21) מפתח תקווה, חבר נוסף בצוות מוסיף" "לא מדובר בתפקיד קל, השעות הארוכות ונרדש ריכוז ברמה גבוהה. אנחנו נעזרים אחד בשני ותומכים זה בזה ברגעים הקשים. הבלון הוא המשפחה השניה שלנו. זה לצד זה אנחנו חווים את הרגעים הקשים והרגעים היפים של השירות הצבאי שלנו."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו