תניה מצאה את דורי

היום יוצא לאקרנים הסרט "מוצאים את דורי" והוא כבר שובר שיאים • כוכבת "האח הגדול" צפתה והתרגשה • הסרט ירגש אתכם בין אם אתם בני 10 או בני 50

מוצאים את דורי // צילום: יח"צ // דורי יוצאת למסע חיפוש מצחיק במיוחד

דג הזהב של דיסני-פיקסאר

היום יוצא לאקרנים הסרט החדש "מוצאים את דורי" וסוף סוף לאחר 13 שנה מאז יצא הסרט "מוצאים את נמו", מצאתי את עצמי בהקרנה של הסרט. במשפט אחד: Dory is worth finding. 

הסיפור בסרט מתרחש כשנה לאחר ההרפתקה של נמו ומרלין, ואנחנו מגלים שדורי מתגוררת יחד עימם באושר בשונית האלמוגים. למרות שהיא סובלת מאובדן זיכרון לטווח קצר, היא לפתע נזכרת במשפחתה, מחליטה שהיא יוצאת לחפש אותם והאקשן מתחיל.

"מוצאים את דורי" סרט חדש
"מוצאים את דורי" סרט חדש

דורי תמיד מסתבכת בצרות // צילום: יח"צ

נקבת הדגה השובבה יוצאת למסע חיפוש מפרך באוקיינוס במטרה למצוא את משפחתה. באופן מפתיע, בדרך מתרחשים מספר אירועים אשר מעלים משמעויות עמוקות ביותר בנוגע למשפחה וחברים.

לא נעשה ספוילרים, אבל כמובן שלדורי מצטרפים נמו ואביו, אך במהלך החיפוש, פוגשת דורי חברים נוספים, מעניינים לא פחות. האנק התמנון, בעל כשרון הסוואה מטורף, לוויתן עם בעיה נפשית קלה, שאיבד את היכולת שלו לסרוק את הסביבה, ודסטיני, כרישה עם בעיית ראייה: כולם מלווים את דורי בהרפתקה החדשה שלה.

אגב, מעניין אם תזהו את קולו של השחקן אידריס אלבה בדמות חביבה למדי.

החברים החדשים של דורי
החברים החדשים של דורי

החברים החדשים של דורי // צילום: יח"צ

בהיבט הרווחי, דורי היא דג הזהב של דיסני ופיקסאר. הסרט שבר שיאים מבחינת ההכנסות בסוף שבוע אחד, ועבר את הסרט "צעצוע של סיפור" ואת "שרק 3". "מוצאים את דורי" נמצא במקום הראשון כרגע מבחינת ההכנסות לערב פתיחה בז'אנר סרטי אנימציה.

באופן אישי, אני לא מופתעת. מדובר בסרט אנימציה ברמה מאוד גבוהה מבחינת התוכן וגם מבחינת מוסר ההשכל שלו. הסרט מלמד את הצופים, שלא משנה כמה מגבלות החיים יציבו בפנינו, הכל אפשרי אם באמת רוצים ומנסים!

יש תחושה שלאנשים רבים יש נטייה לשלול סרטי אנימציה, אבל "מוצאים את דורי" הצליח לעורר בי תחושות התרגשות עמוקות ואף געגועים למשפחה. יש לציין כי בסרט קיימים לא מעט קטעים מבדרים ומצחיקים גם לילדים וגם למבוגרים. אין ספק שבעיני הסרט מיועד לא רק לילדים, אלא לכל המשפחה!

תכוננו להפתעה

רגע לפני שהתחיל הסרט, הוקרן סרט קצרצר מבית פיקסאר שהציג את הדמות החדשה: "פייפר"

פייפר, היא ציפור קטנטנה שגרה על שפת הים ומפחדת לעזוב את הקן ולצוד צדפים עם כל שאר הציפורים. הניסיון הראשון של פייפר התגלה כחוויה לא נעימה והיא מפתחת טראומה שגורמת לה לשוב לקן ולא לרצות לצאת ממנו שוב.

אך לאחר מכן, קורה משהו לא צפוי. פייפר יוצאת מן הקן פעם נוספת על דעת עצמה ומגלה שאין לה מה לפחד. להיפך, היא דווקא מצטיינת בציד הצדפים.

"פייפר" הדמות החדשה של פיקסאר
"פייפר" הדמות החדשה של פיקסאר

""פייפר", קל להתאהב בה // צילום: יח"צ

אמנם מדובר בסרט קצר ואילם, אך עם זאת - מוסר ההשכל שלו לא פחות חשוב: אל תפחדו מדברים חדשים. להיפך, תחקרו אותם, תגלו אותם ותהיו אמיצים! 

לסיכום, אני ממליצה בחום ללכת לצפות בסרט "מוצאים את דורי" הוא יסחוף וירגש אתכם, בין אם אתם בני 10 ובין אם אתם בני 50. 

אם יתמזל מזלכם, אולי גם תפגשו את פייפר בדרך.

במאי: אנדרו סטנטון ('מוצאים את נמו', 'וול –E')

עם קולותיהם של: אלן דג'נרס, אלברט ברוקס, אד אוניל, דיאן קיטון, אידריס אלבה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר