להיות תמנון ממורמר

אד אוניל, מי שגילם את אל באנדי ומככב היום בסידרה "משפחה מודרנית", מדבב דמות בסרט "מוצאים את דורי" שעולה בארץ בסוף השבוע • וכן, הוא איש משעשע

דורי הדגיגה והאנק התמנון // צילום: פיקסר // דורי הדגיגה והאנק התמנון // צילום: פיקסר

"אנימציה תמיד היתה בשבילי סרטונים מצוירים רגילים. הפתיע אותי לחזות באיכות המדהימה של הסרט הזה. זה סרט שמבוגרים וילדים יתאהבו בו", אומר אד אוניל, מי שמוכר לרובכם כאל באנדי המיתולוגי, ומדבב בסרט "מוצאים את דורי", שיעלה בסוף השבוע בארץ.

"מוצאים את דורי" הוא סרט ההמשך לסרט האנימציה "מוצאים את נמו" מ־2003. הסרט עלה בסוף השבוע האחרון בארה"ב וריסק את הקופות עם סכום של כמעט 140 מיליון דולר - שיא לפתיחה של סרט אנימציה. 

כוכבת הסרט היא הדגיגה השכחנית דורי, שאותה מדבבת הקומיקאית הפופולרית אלן דג'נרס. דורי מחליטה שהגיע תורה להתחקות אחר עקבות בני משפחתה, ויוצאת לחפש את הוריה. היא יוצאת למסע שמוביל אותה למרכז לחקר ימי בקליפורניה, שם היא מתיידדת בין השאר עם תמנון ששמו האנק, המסוגל לשנות את צבעו כמו זיקית. את האנק מדבב אד אוניל.

אוניל בן ה־70 נהנה בשנים האחרונות מהצלחה ענקית בטלוויזיה הודות לסידרה הקומית "משפחה מודרנית", זוכת האמי לקומדיה הטובה ביותר חמש פעמים ברציפות. בסידרה הוא מככב בתור אבי המשפחה ג'יי פריצ'ט, לצד סופיה ורגרה, המשחקת את אשתו גלוריה.

אלן דג'נרס ואד אוניל // צילום: איי.פי

אוניל הופיע על המסך הגדול פעמים ספורות בעבר. זה קרה בשני סרטי "עולמו של וויין" ובמותחן "ספרטן" שביים דיוויד מאמט (ושכיכב בו גם משה איבגי). הוא גם דיבב דמות בסרט האנימציה "ראלף ההורס". אבל התפקיד המזוהה עימו יותר מכל הוא אל באנדי, שאותו גילם במשך 11 עונות של סידרת הקאלט "נשואים פלוס". 

באירוע לקידום הסרט מודה אוניל כי בניגוד לאשתו ולבנותיו המתבגרות, הוא כלל לא הכיר את "מוצאים את נמו" ואף לא הבין שהוא לוהק לדבב דמות ראשית. 

"האנק ממורמר, לא אוהב אף אחד ורק רוצה שיניחו לו", מספר אוניל. "הוא לומד להכיר את דורי ונשבה בקסמה, בדיוק כפי שאלן (דג'נרס - ד"כ) היא אדם שאי אפשר שלא לאהוב. הוא עצמו סוחב טראומה מימיו באוקיינוס והוא כרות זרוע אחת, לא ברור מדוע. אולי אם נעשה המשך נוסף 'מוצאים את האנק' - נגלה למה".

לדבריו, "אין כל כך איך להתכונן לסרט אנימציה. לפני ההקלטות חיפשתי בגוגל תמונות של סוג התמנון שאני מדבב. כשראיתי תמונות וגיליתי איך התמנון הזה נראה, המסקנה הראשונה שלי היתה שלא היה לי מושג שיצור כזה קיים בכלל, משנה צורה וצבע, די מטורף. אני ממליץ לכולם לחפש באינטרנט תמונות".

כשהוא נשאל לגבי הסיכוי לאיחוד של משפחת באנדי, אומר אוניל שלדעתו לא סביר שרעיון כזה ייצא לפועל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר