באטמן נגד סופרמן. בזכות "מתקפת ההבזק" // צילום: אי.פי // באטמן נגד סופרמן. בזכות "מתקפת ההבזק" // צילום: איי.פי

מחקר קבע: זהו גיבור העל החזק ביותר

הדיון הזה יכול לגרום גם לחנון השקט ביותר להתווכח בלהט • סטודנטים בריטים החליטו לשים לזה סוף – וחזרו עם מסקנות מדעיות • אז באטמן או סופרמן?

לא פחות משבע שנים נדרשו לחוקרים של אוניברסיטת לסטר בבריטניה, על מנת לשים סוף לשאלה שמדירה שינה מעיניהם של מיליונים בעולם - מי גיבור העל הטוב ביותר? צוות המדענים בדק את "הכוחות" של גיבורי העל מחוברות הקומיקס הידועות, החל מה"פלאש", ועד סופרמן, והסבירות שלהם לנצח בקרב, במידה ויתחולל בין הדמויות הבדיוניות.  

השורה התחתונה של המחקר היא שסופרמן "הוא הגיבור המצויד ביותר", הודות "למתקפת ההבזק" שלו, וכן אודות לדחיסות התאים בשריריו - כך על פי ההסברים במחקר. מיד אחריו נמצא וולברין מ"אקס מן", ת'ור ומיסטיק, גם היא מ"אקס מן", שמדורגים במקומות הגבוהים, "הודות לתגובות המהירות שלהם, לאנרגיה מתפרצת חזקה וליכולות שלהם לבצע מניפולציות גנטיות". 

וולברין. "אנרגיה מתפרצת"

בתואר "גיבור העל ההרסני ביותר" זכה גיבור על פחות מוכר בישראל בשם "חזיז שחור", "שהאנרגיה המתפרצת שלו מסוגלת להשמיד את כדור הארץ", מקסים. בתואר "גיבור העל הכי פחות מצויד" זכה האביר האפל של גוט'האם סיטי - באטמן, שלולא הגלימה, הבאטמוביל ושאר הגאדג'טים המגניבים שלו, אינו מסוגל לגבור על איש מיריביו. 

מיסטיק. "בזכות מניפולציות גנטיות" // צילום: אי.פי

ד"ר שריל הארקט, שהנחתה את המחקר, סיפרה כי היא מעודדת את הסטודנטים שלה ליצירתיות, בעיקר כאשר מדובר בעבודות מחקר. "אני מעודדת אותם להיות כמה שיותר יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסא בנוגע לנושא אותו הם רוצים לחקור", אמרה. "כל עוד הם חוזרים אליי עם עובדות מדעיות, תיאוריות וחישובים". 

ת'ור 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו