"אי אפשר לנהל מו"מ עם קופים"

אם יוצא לכם לטייל בהודו בזמן הקרוב, תשמרו על המזומן שלכם קרוב • אם להאמין לתיעוד הבא, קופים כבר למדו את ערך הכסף

קוף מקוק // צילום: gettyimages // קוף מקוק // צילום: gettyimages

מי שטייל במזרח הרחוק מכיר את התופעה: אתם יושבים להנאתכם ואוכלים ארוחת בוקר, וקופיף קטן מגיח משום מקום וחומד לחמנייה או פרי שהיה לפני רגע שלכם. קופים אמיצים יותר עשויים לחטוף מידיכם גם מצלמה או טלפון, ולזרוק אותם אחרי שיבינו שאין להם מה לעשות עם זה. אבל תיעוד של קוף גונב כסף מזומן – זה כבר שווה כותרת.

אתר ה"הפינגטון פוסט" פירסם לפני מספר ימים תיעוד ממצלמת אבטחה של קוף קטן מסוג מקוק, הנפוצים למדי בהודו, שברוב חוצפתו נכנס לחנות, מחפש אחר פריט שניתן לגנוב, ניגש לקופה וגונב משם עשרת אלפים רופי, כ-144 דולרים, חצי מהמשכורת החודשית הממוצעת בתת היבשת ההודית. לא רע עבור יצור שלא יודע קרוא וכתוב.

האירוע התרחש בחודש שעבר בעיר גונטור, בחוף המזרחי במדינה, בחנות תכשיטים. אלא שהקוף לא פרץ לחנות בכוח, אלא השתמש בתכסיס שהתברר כמוצלח למדי – תחילה השליך הקוף גויאבה לתוך החנות, וכשהמוכר פתח את הדלת כדי לזרוק את הפרי החוצה, מנצל הקוף את החריץ בדלת הזכוכית ונכנס לחנות.

יותר מעשרים דקות הסתובב הקוף בחנות, למרות מחאת המוכרים בחנות שניסו להבריחו. לבסוף, מחליט הקוף שהוא מעדיף מזומן, מדלג עד לדלפק ומוציא מהקופה חופן שטרות, לא פחות מעשרת אלפים רופי. "ניסינו להציע לו משהו אחר", אמרו המוכרים בחנות, "ניסינו להציע לו בננה, אבל הוא כנראה ידע שעם מה שיש לו ביד – הוא יכול לקנות משאית של בננות. אי אפשר היה לנהל אתו משא ומתן". הקוף אגב, הצליח לחמוק מחוץ לחנות, ולא דווח אם למשטרה יש קצה חוט או חשודים בפרשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר