טביעת קוסטה קונקורדיה ב־2012 // צילום: אי.פי // טביעת קוסטה קונקורדיה ב־2012

קברניט האונייה האיטלקית שטבעה: "רציתי להרשים"

אוניית התענוגות קוסטה קונקורדיה שקעה לאחר שהתנגשה בשונית מגרניט, כתוצאה מהתקרבות יתר של הקברניט לאי האיטלקי ג'יליו

קברניט אוניית התענוגות קוסטה קונקורדיה, פרנצ'סקו סקטינו, העיד אתמול לראשונה במשפט שבמסגרתו הוא מואשם בהריגת נוסעים ששטו באוניית התענוגות שעליה פיקד לפני כשלוש שנים. הוא זיעזע באומרו כי מטרתו בקירוב ספינת הענק לאי האיטלקי הקטן ג'יליו היתה התרברבות. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

הצעד האווילי הוביל לטביעת הספינה ולמותם של 32 נוסעים. סקטינו סיפר כי קירב את האונייה לאי הקטנטן כדי לרצות את המלצר הראשי של הספינה אנטונלו טיאבולי שמשפחתו הגיעה מהאי, להרשים את חברו מאריו פאלומבו שהיה בעבר קברניט של ספינת שיט ושהה באי, וכדי לספק ל־3,000 נוסעי האונייה מפגן מרשים של המראה הלילי של האי. לטענת סקטינו, מדובר במנהג מקובל בחברת השיט, והוא לא היה מחויב לדווח על כך להנהלת החברה לפני ביצועו.

סטייה זאת מהמסלול ב־13 בינואר 2012 היתה קטלנית ביותר: ב־21:30 האונייה שאורכה כ־290 מטרים התנגשה בשונית מגרניט, שלטענת סקטינו לא הופיעה במפות. הספינה נטתה על צידה והחלה לשקוע במים הרדודים בקרבת הנמל הראשי של האי.

סקטינו עורר זעם רב לאחר שהתברר כי נטש את האונייה במהלך מאמצי החילוץ, בלי לוודא או לפקד על פינוי הנוסעים המבולבלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו