מיכל הקטנה הפכה לאימפריה

עוזר אישי, נהג, סידרה, אפליקציה וספרים: כך הפכה מיכל הקטנה לכוכבת ילדים ותעשייה שמגלגלת הרבה כסף

מיכל הקטנה. צילום: רונן אקרמן

שני השומרים במגדל היוקרה בצפון תל אביב מקבלים את פניה של מיכל ויצמן וממהרים להגיש לה את המזוודה הוורודה הבוהקת, ששמרו לה מבעוד מועד. "זו המזוודה של מיכל הקטנה", היא מסבירה, "אפילו לא הספקתי להעלות אותה הביתה לפני שבאתי לפגוש אותך".

היא מתגוררת עם הבעל ניר ושני ילדיהם בקומה ה־22 במגדל דירות יוקרתי בפארק צמרת בתל אביב. ברשימת השכנים בבניינים הסמוכים אפשר למצוא, בין היתר, את בר רפאלי ואייל גולן. על מפתחות לדלת לא שמעו פה; את דלת הכניסה לבית פותחת מיכל באמצעות טביעת אצבע. "אלה השטויות של ניר", היא אומרת. "הוא גם עיצב את כל הבית".

הדירה המרווחת והמבהיקה משקיפה על תל אביב ועל הבריכה שבקומה התחתונה. בפינת הסלון פסנתר כנף שחור ואוסף של גיטרות חשמליות. החדר המעוצב של יולי, בת החמש וחצי, נראה יותר כמו מוזיאון "הלו קיטי". במגירות בשידה שלה עשרות זוגות של תחתונים וגרביים, שעברו גיהוץ קפדני לפני שהוכנסו למגירה. "גיהוץ וסידור זאת המחלה שלי, ואף אחד לא נוגע לי בזה", היא מספרת ולוקחת אותי לכיוון החדר שהוכן במיוחד לפעילות הגיהוץ. "פה אני מגהצת, ולא משנה כמה זמן זה לוקח לי - שום דבר לא נכנס לארון בלי גיהוץ. זו התרפיה שלי".  

ויצמן, לשעבר קעה, שיחקה בטלנובלה העברית הראשונה, "רמת אביב ג'", וזכתה במקום השני בתחרות היופי "קיץ על החוף", כשאת המקום הראשון קטפה מורן אייזנשטיין. באותם ימים היא הוחתמה אצל הסוכן עדי ברקן, אבל פרשה מהתחום מייד אחרי. "אני בן אדם של מסגרות, יציבות מאוד חשובה לי. אני חייבת לדעת מה קורה איתי היום, מחר ובעוד שעה. לא יכולה ללכת לאודישן עם עוד 300 בנות, ואולי לקבל את התפקיד. אני צריכה לדעת כמה כסף אני מביאה הביתה בסוף החודש".

היא עברה לתחום האופנה, עבדה כמוכרת ב"קסטרו" והתקדמה לתפקיד ניהולי, עד שרכשה זיכיון של החנות ופתחה בקניון בכפר סבא קומפלקס של החברה לבגדי נשים וגברים. לפני שלוש שנים, אחרי שילדה את יולי ואת ליאו (בן הארבע וחצי), שוב שינתה כיוון. "נרשמתי ללימודי פסיכולוגיה, אבל פרשתי מהם כי הבנתי שזה לא בשבילי. אמרתי לעצמי: את אוהבת ילדים - ובזה את מתמקדת.

"ניר לא הבין מאיפה הבאתי את זה. הוא לקח אותי למסעדה ואמר לי: 'תקשיבי, אני איש עסקים, אני איתך 13 שנה - מאיפה הבאת לי את זה עכשיו? זה כמו שהמלצרית תבוא ותגיד לך שהיא מחליפה מחר את יונית לוי'. עניתי לו שתמיד אהבתי ילדים, וזה תמיד היה בראש שלי. גם כשרקדתי מול המראה בחוג בלט ראיתי את עצמי מופיעה מול ילדים, אבל חשבתי שאם אספר את זה יצחקו עלי".

ויצאת לדרך לבד.

"כן, בהתחלה הכנתי תוכנית עבודה וחסכתי כסף. ממש בניתי את זה, כמו שאתה בונה בית. אחר כך הלכתי לכל בתי ההפקה, מהקטן עד הגדול ביותר, וכולם מאוד שמחו להיפגש איתי, אבל שלחו אותי לעשות ימי הולדת. הסברתי להם שאני לא יודעת לעשות הפעלות. רציתי להופיע על במה, ואני אחת כזאת שכשאומרים לה 'לא', היא הופכת את זה לאתגר".

למה בעצם סירבו לך?

"לא יודעת. הם לא בחנו שום דבר, לא הבנתי למה הסירוב. אבל ידעתי שמי שקובע אלו הילדים, לא במאים ולא מפיקים. גם לעומר אדם לא פירגנו ברדיו, אלא הקהל שלו הצביע ברגליים. החלטתי שאני מתחילה להופיע בקניונים, ובניתי סביבי צוות של אנשים שאני מאמינה בהם. באותם ימים כמעט לא ישנתי, הייתי בטורבו של 200 קמ"ש. התחלתי להקליט שירים ולבנות לעצמי מופע. כשנפגשתי עם הקהל זו היתה אהבה ממבט ראשון, והבנתי שבחרתי נכון. אתה יודע איזו הרגשה זאת, שהמצאת משהו והוא מפוזר בכל בית בישראל? זה לא שזכיתי בתחרות מלכת יופי וצצתי פתאום; עשיתי הכל בעשר אצבעות".

יכול להיות שהדרייב שלך היה הרצון להיות מפורסמת?

"זה לא הרצון להתפרסם, כמו שאהבה אף פעם לא מספיקה לי. יש לי את הצורך העז לעוד ועוד ועוד. אני מקבלת מניר ומהמשפחה שלי אהבה ברמה אובססיבית, וזה אף פעם לא מספיק. אני תמיד רוצה לקבל עוד". 

אהבה או תשומת לב?

"גם וגם. גם במיטה עם ניר אני צריכה לקבל אהבה. יש לי את הקהל ואת ניר ואת ההורים שלי ואת הילדים שלי ומזהים אותי ברחוב ומזמינים הופעות שלי - ועדיין חסרה לי אהבה. אני חיה מאהבה. אני מדברת בשפת האהבה. ולא אכפת לי אם זה נשמע פאתטי. אני חושבת שאם אני אפנה אליך בגישה הזאת, זה הרבה יותר נעים מכל דרך אחרת. ובאותה מידה שאני רוצה אהבה, אני גם נותנת. הסיפוק שלי הוא נתינה". 

רוצה בית? תעבוד ותשיג

את ניר הכירה כשהיתה בת 18 והוא בן 21, והוא הפיק עבורה מסיבת יום הולדת. מאז, טפו טפו, הם לא נפרדו. "זאת היתה אהבה ממבט ראשון", היא מספרת ומצביעה על הקעקוע שנושא את שמו על רגלה. "התכתבנו לקראת המסיבה, וכשראיתי אותו במסיבה הייתי מהופנטת. הוא היה מה שחלמתי עליו כל החיים. באותו לילה כבר ישנתי אצלו, ומאז אני איתו. הוא פשוט כבש אותי בקסם שלו. היינו שבועיים יחד והוא לא נגע בי, זה לא ייאמן".

לפני שבע שנים נישאו. ניר, עורך דין במקצועו, החל לעבוד כאיש עסקים ונמצא כל הזמן על קו ברלין־תל־אביב־אמסטרדם. "אנשים אומרים לי, 'איך את מסתדרת כשניר בחו"ל?' וזה באמת קשה. הוא מרעיד לי את הלב מגעגועים. כשהוא חוזר לארץ אתה לא מבין מה קורה. זה התחזוק הכי טוב לקשר שיכול להיות".

שני ילדיהם לומדים בבית הספר האמריקני, וכבר עכשיו מדברים רוסית, עברית ואנגלית. "מאוד חשוב לי שהם יידעו שפות. כשיש לך ילדים, אתה חושב על דברים שלא היו לך ושאתה רוצה שיהיו להם. היום שפות זה כוח רציני. רשמנו אותם לבית הספר האמריקני אחרי שניר סיים את לימודי המשפטים ושקלנו לעבור לחו"ל. הם מגיעים הביתה בסביבות שש בערב, אחרי כל החוגים, ובשמונה אפס אפס הם במיטות, ויהי מה".

זה לא עולה המון כסף?

"תמיד אמרתי לעצמי שאני אעבוד קשה ואשקיע בחינוך לילדים שלי. מבחינתי, היקר הזה, שהוא לא הרבה יותר יקר ממסגרות אחרות, יהיה לי זול יותר מתשלומים לשיעורים פרטיים בגיל מאוחר יותר. אני שולחת את הילדים לבית הספר, והם באמת לומדים".

ניר שותף בעסק של "מיכל הקטנה" או שיש הפרדה?

"אני מכירה את השמועה הזאת ואני גם יודעת למה אתה שואל. אנשים חושבים שיש מישהו שמממן אותי בזמן שאני כל היום מופיעה. אבל אני עובדת מאוד קשה כדי שיהיה לי את כל מה שיש סביבי. את כל הדבר הזה אני בניתי לבד - מהלוגו, דרך האפליקציה ועד התו האחרון. הכסף הראשוני ששימש אותי בהתחלה בא מהחסכונות שלי מ'קסטרו'. יש בינינו הפרדה מוחלטת ברמה העסקית. יש לנו אהבה גדולה מאוד, אבל יש לנו גם את החיים הפרטיים ואת 'מיכל הקטנה', ויש לי חשבון בנק בנפרד".

והסכם ממון?

"כן. אנשים מדברים כל הזמן על המצב הכלכלי שלנו, אבל אני עובדת קשה ואני מרוויחה". 

תסכימי איתי שכשיש אמצעים, הדרך קלה יותר.

"לא הגעתי למשפחה של ניר וגיליתי משהו חדש שלא היה לי קודם. גדלתי במשפחה שהיה בה הכל, להוריי יש עסק של חומרי בניין. גם אני וגם ניר גדלנו על אותו העיקרון: אם אתה רוצה את הבית הזה, אתה תעבוד בשבילו ואתה תשיג אותו. זה יכול לקחת שנה, שנתיים, עשר שנים - אבל זה יקרה. ככה היה גם עם 'מיכל הקטנה'. אין מאחוריי שום מנגנון או מפיק שדוחף". 

היום מיכל הקטנה רווחית?

"מאוד". 

היא שוקלת 41 ק"ג על 1.58 מטרים של מוטיבציה ("אני לא נראית נמוכה כי יש לי רגליים ארוכות"), ועל ראשה סרט ורוד, שהפך לסימן ההיכר שלה. היא לא חושבת שהיא שוקלת מעט מדי יחסית לגובהה. "מעולם לא היו לי בעיות משקל. אנחנו עושים הרבה ספורט ואוכלים אוכל בריא. גם הילדים שלי רזים, וגם ניר. היום, למשל, לא אכלתי, כי הייתי ביום צילום".

מילת המפתח בסיפור שלה, שעליה תחזור שוב ושוב, היא "למנף". "לתעל כל דבר לטובת הקריירה, ותמיד לחפש מה עוד אני יכולה לעשות". בתוך שלוש שנים הספיקה לפתח שלוש אפליקציות ואתר אינטרנט, לכתוב ספר, להופיע בשתי הצגות, להשיק בושם וערכת איפור על שמה, לייצר תיקים ותלבושות לילדים, וכמובן, להופיע מאות פעמים בכל רחבי הארץ. בימים אלה היא משתתפת בחזרות ל"מותק של פסטיבל", שיעלה בחנוכה, ומצלמת עונה שנייה לסידרה שלה ב"יס" שתעלה בנובמבר, ששמה "חבורת מיכל הקטנה". בקרוב גם תצא לסיבוב הופעות ראשון בחייה בארה"ב. בובות בדמותה כבר יש.

מנהלת את העסק בעצמה

את כל העסק הזה היא מנהלת בעצמה. המשרדים שלה ממוקמים באזור הבורסה ברמת גן ועובדים בהם שבעה אנשים בסך הכל, ובהם עוזר אישי, מנהלת משרד, איש מכירות ושיווק, וכמובן, נהג שמסיע אותה ברכב הממותג עם שמה.

גם בעולם המבוגרים הבינו את הפוטנציאל שגלום במיכל. לאחרונה הציעו לה להשתתף בעונות החדשות של "מחוברים" ו"מעושרות".

"אני חושבת שההצעה שהגיעה מ'מחוברים' היא אחת המחמאות הגדולות שקיבלתי, כי זאת סידרה איכותית. אני אוהבת לצפות בה, אבל אני לא טיפוס כזה שיכול להתמסר למצלמה. אני קנאית מאוד לפרטיות שלי". 

אם היית רוצה, ניר היה מסכים?

"ניר הוא באמת באמת מיוחד, ואם הייתי רוצה, הוא היה מוצא את הדרך לתמוך בי, כי הוא באמת סומך עלי ועל ההחלטות שאני מקבלת. אבל גם הוא יודע שאני לא מתאימה לתוכנית הזאת".

ול"מעושרות"?

"זה ממש לא אני. תסתכל עלי, אני נראית לך כזאת? אתה בחיים לא תראה אותי מבזבזת עשרת אלפים שקל על תיק או על בגד. מקומם אותי לראות את הבזבוזים האלה. אין לי תכשיטים, אין לי יהלומים, ואת הכסף הזה אני אחסוך. אני יודעת מה יהיה מחר? יש לי שני ילדים שאני אחראית להם, ואם יש לי כסף, אני מעדיפה לנסוע איתם לסוף שבוע. אין לי בעיה לקנות בכמויות, אבל ברשתות הרגילות כמו H&M". 

מה הפריט הכי יקר שיש לך בארון?

"נעליים של לואי ויטון, שעלו 4,000 שקל. ויש לי רק שני זוגות כאלה".

אפשר להניח שעם ניקול ראידמן לא היית מסתדרת.

"יכול להיות שאורח החיים הזה שכולל קניות והעיסוק באופנה באופן כללי מתאים, אבל בשבילי זו אפילו לא חוויה".

משחק בסדרות לילדים זה משהו שמעניין אותך?

"אם יציעו לי אני אבחן את התפקיד, ואם הוא יתלבש עלי, אני אעשה את זה".

"אני שוחרת שלום אמיתית"

תעשיית הילדים בישראל מגלגלת מדי שנה עשרות מיליוני שקלים. המלחמה על ליבם של הזאטוטים גרמה ללא מעט סכסוכים בתעשייה, ובהם גם של יובל המבולבל ורינת גבאי. "אני שוחרת שלום אמיתית", נזהרת הקטנה בתשובתה. "אני באתי ממקום של להגשים את החלום שלי ולקום בבוקר ולמלא את הלב שלי באהבה. אני אוהבת את כולם, בלי יוצא מן הכלל, וזו פעם ראשונה שאני עובדת עם האמנים המובילים, במסגרת 'מותק של פסטיבל'. אני לא מכירה את כל הסיפורים והשמועות".

נו, באמת.

"קנאה זה משהו שמעכב אותך בחיים. אני עושה את מה שאני אוהבת, ונעים לי. גם כשהייתי ב'קסטרו' היתה תחרות. השאלה היא לאן אתה לוקח את התחרות הזאת, ואני לוקחת את התחרות הזאת למקום של יצירה. אני ממוקדת. כשאתה קם בבוקר ואין לך מה לעשות, אתה ממציא לעצמך עולמות. לכן בני אדם מגיעים לדיכאונות ולמרמור. אז אני לא נאיבית, אני פשוט לא נכנסת למקומות האלה, אלא מתמקדת בעשייה". 

איך היחסים שלך עם מיקי, כוכבת הילדים?

"נפגשנו בברית של הבן של יובל המבולבל, ואם תרצה אני אראה לך סמסים ממנה. ישבתי מולה והרגשתי שאני מסתכלת במראה. מיכל (מוכתר) ואני מאוד דומות בהרבה דברים, ואולי בגלל הדברים שאנחנו חוות". 

ב"מותק של פסטיבל" תופיעי עם יובל המבולבל ושי ורועי, שנחשבים לכוכבים גדולים בתחום.

"יובל הוא חבר שלי הרבה שנים ויש לו לב גדול. הוא מקשיב לי ועוזר, יש לנו הרבה במשותף, כי שנינו באנו לא מהתחום, וגם הוא, כמוני, התחיל לבד. שי ורועי הם קוּלים, והם מצחיקים אותי ברמות היסטריות". 

איך הילדים שלך מגיבים לזה שאמא שלהם מפורסמת בעולם הילדים?

"הם די נולדו לזה. יולי אוהבת מאוד, אבל בדרכה שלה. היא מאוד צנועה וביישנית. היא מגיעה לימי צילום ובאה להרבה הופעות. ליאו מתחיל עכשיו להשתלב ולפעמים גם מתלווה אלי להופעות". 

את רוצה עוד ילדים?

"בוודאי".

גם אם זה יהיה על חשבון הקריירה?

"כשעבדתי ב'קסטרו', ירדו לי המים בתוך החנות. נעשה סידרה על הריון, ונמנף גם את זה. ילדים הם המהות שלי בחיים. לכל דבר יש תאריך תוקף, חוץ מלילדים".

erans@israelhayom.co.ilטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר