אלון רביד, בשיתוף zap דפי זהב
חנויות רהיטים רבות מדווחות לאחרונה על עלייה חדה בביקוש לריהוט משרדי. הסיבה: הגבלות הקורונה מאלצות עובדים רבים לעבוד מהבית. אז איך יוצרים סביבה נוחה לעבודה מהבית? איזה ריהוט מבוקש במיוחד? כל התשובות במאמר שלפניכם.
בבדיקה שערכנו ברשת תחת המונח "חנות רהיטים אונליין" מצאנו שפע של אפשרויות לרכישת רהיטים. הפריט הפופולרי ביותר הוא שולחן עבודה משרדי, כאשר טווח המחירים גדול מאוד. משולחן פינתי ב-1,500 שקל ועד שולחן מנהלים מפואר ב-3,450 שקל.
לשולחן רצוי לקנות כיסא משרדי שיהיה נוח לגב. המחירים נעים בין 199 שקל לכיסא פשוט יחסית, ועד 1,490 שקל לכורסת מנהלים של ד"ר גב.
סביבת עבודה דורשת ארגונית. כאן יש מגוון רחב מאוד של פתרונות: מארגונית פלסטיק ב-149 שקל ועד ארונית מתכת עם מגירות ב-500 שקל.
אביזרים נוספים שרצוי לרכוש למשרד, ולא רק כדי להקנות לחלל אווירת עבודה: שעון קיר (40 שקל), מדפסת (2,500-600 שקל), מגרסת נייר (500-200 שקל) וכונן חיצוני למחשב (300 שקל) כדי לגבות מסמכים ומצגות.
תמיד אפשר להתפנק באביזרים משרדיים כמו משקולת לנייר (30 שקל) או מגש מסמכים מעוצב (70 שקל), אבל לפני שאתם נכנסים להוצאות מיותרות קחו בחשבון כמה סוגיות חשובות:
*האם מדובר במצב זמני או קבוע? ייתכן שאחרי שיוסרו מגבלות הקורונה תחזרו למשרד ותמצאו את עצמכם עם ציוד משרדי שאין בו צורך. לחלופין, ייתכן שהחברה תצמצם את מצבת כוח האדם ותמצאו שאתם ללא עבודה.
*האם חלק מהציוד ימומן על ידי המעסיק או יוכר על ידי מס הכנסה? אם אתם לא בטוחים בתשובה, כדאי להתייעץ עם רואה חשבון מוסמך שיכוון אתכם לרכישה בטוחה, ויחסוך לכם הוצאות מיותרות.
עבודה מהבית יכולה להיות מהנה, בעיקר בכך שהיא חוסכת זמן אבוד בפקקים ואת הצורך לאכול בחוץ. מצד שני, יש בפן החברתי בסביבת העבודה אלמנט חשוב שמעלה את התפוקה ואת חדוות היצירה. כדי להתגבר על היעדר התמיכה החברתית אנו ממליצים על שיחות זום עם העמיתים לחברה, השתתפות בקבוצות נטוורקינג ופגישה חודשית לפחות עם חברים לעבודה מחוץ לשעות העבודה.
טיפ מאיתנו: לא חייבים לדבר על העבודה. המפגש עצמו עושה את העבודה.
אלון רביד, בשיתוף zap דפי זהב
