X

לחיות טוב ולשלם פחות: מדינות שבהן הכסף שלכם שווה יותר

כשעלויות המחייה ממשיכות לעלות, יותר ויותר אנשים מחפשים יעדים בינלאומיים זולים, ולא רק לבטן-גב וקניות, אלא לחיות. יש מקומות בעולם שבהם עלויות המחיה נוחות ומאפשרות ליהנות מאורח חיים מפנק

חוף קנקון, מכסיקו. צילום: Michelle_Raponi / pixabay

יוקר המחייה הוא היום תופעה בינלאומית הנגרמת משילוב של גורמים כמו אינפלציה, משברים כלכליים, ומדיניות מיסוי. גם משבר הקורונה תרם לתנודות בשוק העבודה והמסחר. כל אלו מכבידים על התקציב המשפחתי.

ערים כמו ניו יורק, לונדון, טוקיו ותל אביב יקרות במיוחד בשל עלויות גבוהות של דיור, מזון, תחבורה, בריאות ושירותים בסיסיים. מנגד, לא מעט מדינות אחרות מציעות מחיה זולה יותר. כתוצאה מכך, רבים מחפשים מקומות שבהם יוכלו לשפר את איכות חייהם בעלות נמוכה יותר.

בנוסף, תופעת העבודה מרחוק מאפשרת לאנשים לעבוד ממקומות שונים בעולם, מה שמאפשר להם לנצל את יתרונות העלויות הנמוכות במקומות אלו מבלי לוותר על מקומות העבודה שלהם. במקביל, יש גם מגמה של פרישה מוקדמת בקרב אנשים שמחפשים להוציא יותר מהפנסיה שלהם במקומות שבהם הכסף שלהם יכול ללכת רחוק יותר.

מהן האפשרויות? לפי ChatGPT, העולם מלא בהן:

ספרד

בין אם אתם מעדיפים להשתזף בשמש של קוסטה דל סול או לשקוע בתרבות העשירה של מדריד, ספרד היא בחירה בלתי ניתנת להתנגדות. עם היסטוריה מרשימה, מערכות בריאות מצוינות וגאוגרפיה מגוונת, עלויות המחייה הממוצעות בספרד הן כ-$1,246 לחודש. ערים גדולות או עיירות חוף יקרות יותר, אך העלות הכוללת תישאר נמוכה מהעלות הממוצעת בארה"ב.

אקוודור

אקוודור מציעה מחיה זולה ואקלים נעים לאורך כל השנה. עם עלות מחיה ממוצעת של $785 לחודש, מגורים נוחים בעלות של $322 לחודש וגיוון גאוגרפי עשיר, כולל חופים, הרים ויערות גשם, היא יעד אטרקטיבי לצעירים ומבוגרים כאחד.

מקסיקו

מקסיקו היא גן עדן לגולים, עם קרבה לארה"ב, שירותי בריאות זולים ועלות מחיה נמוכה של $786 לחודש. בנוסף, ההליך לקבלת תושבות נחשב לפשוט יחסית. 

מכסיקו סיטי, צילום: victormattel / pixabay

קוסטה ריקה

עם עלות מחיה של $1,000 ורכישת דיור בסביבות $440 לחודש, קוסטה ריקה מציעה שירותי בריאות זולים וקרבה לארה"ב. הקהילה המקומית ידידותית במיוחד, ומזג האוויר, החופים והדיור הזול הופכים אותה ליעד אטרקטיבי לחיים בינלאומיים.

קולומביה

קולומביה מציעה מגוון ביולוגי עשיר ועלות מחיה נמוכה מאוד של $546 לחודש. עם נוף מדהים הכולל את הרי האנדים, יערות האמזונס וחופים מרהיבים, היא יעד אטרקטיבי.

קמבודיה

קמבודיה היא המדינה הזולה ביותר למגורים, עם היסטוריה מרשימה ומיקומים אטרקטיביים למגורים בפנום פן. עלות מחיה נמוכה ושירותים מודרניים הופכים אותה ליעד מועדף.

אנגקור וואט, קמבודיה, צילום: lenalensen / pixabay

אורוגוואי

עם נוף מדהים, קו חוף מרהיב וארבע עונות מובהקות, אורוגוואי מציעה מחיה כלכלית בעלות מחיה ממוצעת של $1,143 לחודש. המחירים לדירות נוחים, החל מ-$526 לחודש.

בוליביה

בוליביה מציעה מחיה נוחה וזולה, עם מגורים המתחילים מ-$300 לחודש. עם קליטת מקומיים חמה ואקלים נעים, היא מהווה יעד מועדף לגולים.

פרו

עם מחירי דיור נוחים, תחבורה ציבורית מצוינת ומזון טרי וזול, פרו מציעה איכות חיים גבוהה בעלות נמוכה. הערים הגדולות יקרות יותר, אך עיירות קטנות מספקות מגורים במחירים נוחים.

הרי האנדים, פרו, צילום: jmarti20 / pixabay

מלטה

האי מלטה מציע מחיה לא יקרה, עם עלות מחיה ממוצעת של $1,340 לחודש. הנופים הים-תיכוניים והשכונות המרהיבות הופכים אותה ליעד אטרקטיבי.

צרפת

עם עלות מחיה של $1,451 לחודש, צרפת מציעה מחיה בזול יחסית. שירותי בריאות טובים ולא יקרים, לוקיישנים מרהיבים ווילות במחירים נוחים הופכים אותה ליעד נחשק.

בולגריה

בולגריה מציעה חוויה אירופאית זולה, עם מחירי דיור המתחילים מ-$230 לחודש ומחירי ארוחות זולות. תיירות ועבודה בהוראת אנגלית הן תחומי עבודה פופולריים.

בקתת בזבוג, בולגריה, צילום: Flamma_Vlavius / pixabay

תאילנד

תאילנד מציעה מחיה זולה מאוד, עם עלות של $600 לחודש. דירות סטודיו בסטנדרטים מערביים מושכרות במחירים נמוכים, החל מ-$150 לחודש.

פורטוגל

עם עלות מחייה של $1,073 לחודש, פורטוגל מציעה חיים זולים באירופה. התחבורה הציבורית המצוינת והביקוש הגובר לנכסים בליסבון הופכים אותה ליעד מבוקש.

וייטנאם

עם עלות מחיה נמוכה ונופים מרהיבים, וייטנאם מציעה אפשרויות מגורים נוחות. משפחה קטנה יכולה לחיות בנוחות בעלות של $1,600 לחודש.

האנוי, וייטנאם, צילום: leon-ting / pixabay

דרום קוריאה

עם שכר תחרותי ומחירים נמוכים למגורים, דרום קוריאה היא יעד פופולרי להוראת שפות. העירוניות המודרניות והתרבות העשירה הופכים אותה ליעד אטרקטיבי.

פנמה

פנמה מציעה מחיה זולה עם עלות מחיה של $1,112 לחודש. האקלים הנוח, החופים המרהיבים והמחירים הנמוכים מושכים אמריקאים וקנדים רבים ליעד זה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר