X

הבוס שלכם מזעזע? ייתכן שזה גובה מכם מחיר מקצועי ונפשי

ניהול רעיל במקום העבודה יכול להוביל לבעיות רבות. הכרה בסימנים של בוס רעיל חשובה ביותר כדי לנווט נכון בחיים המקצועיים ולשמור על בריאות הנפש שלכם • 14 סימנים מזהים

יש בוסים מהגיהנום. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית Leonardo.Ai"

בוס רעיל הוא כמו שפעת; רובנו פגשנו אחד או שניים במהלך חיינו. הוא לא רק קפדן או תובעני; לעיתים קרובות הוא גורם לעובדים להרגיש רע. למעשה, כך מגלה ChatGPT, בוס רעיל הוא הסיבה העיקרית לבעיות בריאות הנפש בעבודה. לא כל המנהלים הם השראה; יש כאלה שהופכים סביבת עבודה טובה למקום מלחיץ ומעיק. היחסים עם הבוס שלכם יכולים להשפיע על הקריירה שלכם, על האושר היומיומי ואף על היחסים עם שאר העובדים ואנשים בחייכם.

ניהול מיקרו

האם היה לך בוס שעומד מעליך בזמן שאתה מנסה לבצע משימה או דורש דוח מדויק על ההתקדמות שלך כל כמה דקות? זהו ניהול מיקרו, וסימן מובהק לבוס רעיל. התנהגות זו מדכאת יצירתיות ומשפיעה לרעה על הביטחון העצמי והסיפוק מהעבודה. ניהול מיקרו מראה על חוסר אמון בעובדים ומקטין את הפרודוקטיביות שלהם.

ביקורת מתמדת

ביקורת, אם היא ניתנת בצורה שלילית בלבד, היא סימן לבוס רעיל. בוסים רעילים נוטים לבקר את עבודת העובדים באופן קבוע מבלי להציע משוב בונה. זה גורם לירידה בביטחון העצמי ולחוסר מוטיבציה, מה שמוביל לירידה בביצועים בעבודה.

גניבת קרדיט

בוס רעיל עשוי לקחת קרדיט על רעיונות והצלחות של עובדיו. התנהגות זו מפחיתה את המוטיבציה של העובדים וגורמת להם להרגיש חסרי חשיבות.

כריזמטית, אבל מניפולטיבית עם התמחות בגניבת קרדיטים. קתרין פארקר (סיגורני וויבר) בסרט 'נערה עובדת', 1988

חוסר תקשורת

תקשורת היא מרכיב קריטי בכל מקום עבודה, ובוס רעיל לעיתים קרובות חסר שקיפות ואינו מתקשר ביעילות עם הצוות שלו. בוס שמסתיר מידע חשוב או מקבל החלטות מבלי להתייעץ עם העובדים יוצר בלבול ותחושת חוסר חשיבות.

העדפת עובדים מסוימים

בוס רעיל נוטה להעדיף עובדים מסוימים, מה שגורם לאחרים להרגיש מקופחים. התנהגות זו יוצרת תחושות טינה וחלוקה בין חברי הצוות. בוס טוב מטפל בעובדים באופן הוגן וללא העדפה.

סטנדרטים כפולים

בוס רעיל מחזיק את עובדיו בסטנדרטים שונים מאשר את עצמו. הם עשויים לדרוש מהצוות לעבוד שעות ארוכות ולהשלים משימות במהירות, בעוד שהם עצמם לא עומדים באותם דרישות. בוס טוב מוביל בדוגמה ואחראי לסטנדרטים שהוא מציב לצוות שלו.

חוסר אמפתיה

בוס רעיל אינו מראה אמפתיה כלפי בעיות אישיות של עובדיו. הם עשויים להתעלם מדאגות העובדים או לדרוש מהם לא להביע את קשייהם. זה יוצר סביבה עבודה שלילית שבה העובדים מרגישים לא נשמעים ולא מוערכים.

בריונות

בוס רעיל עשוי להשתמש בהתנהגות בריונית כלפי עובדיו, בין אם באופן מילולי או רגשי. התנהגות כזו גורמת למתח ולחרדה רבים בעובדים. מנהיג טוב מתנהג בכבוד כלפי הצוות שלו.

עבודה מוגזמת

בוס רעיל דורש מהעובדים לעבוד שעות ארוכות ללא הפסקות או לקחת עבודה הביתה, מבלי להתחשב באיזון בין עבודה לחיים אישיים. זה מוביל לשחיקה ולעייפות.

חוסר הערכה

בוס רעיל אינו מודה לעובדיו על עבודתם הקשה ואינו מעריך את מאמציהם. זה גורם לתחושת חוסר שביעות רצון ומוטיבציה נמוכה בעובדים.

טייקון חסר מצפון בעולם הפיננסים, המגלם תאוות בצע ושחיתות. גורדון גקו (מייקל דגלאס) בסרט 'וול סטריט', 1987

מניפולציה רגשית

בוס רעיל עשוי להשתמש בטקטיקות של גזלייטינג, מה שגורם לעובדים להטיל ספק במציאות או בשיקול הדעת שלהם. מנהיג טוב פועל בשקיפות ומטפח אמון בסביבת העבודה.

השפלה פומבית

בוס רעיל מבקר או מאשים את עובדיו בפומבי, מה שגורם להשפלה ופוגע בביטחון העצמי שלהם. בוס טוב מטפל בבעיות באופן מקצועי ומכבד.

אי נגישות 

עובדים מתקשים לפנות לבוס רעיל עם שאלות, חששות או רעיונות מחשש לביקורת או דחייה. בוס טוב מעודד מדיניות דלת פתוחה שבה העובדים מרגישים בנוח לפנות אליו.

חוסר תמיכה בהתפתחות מקצועית

בוס רעיל מזניח את ההתפתחות המקצועית של עובדיו ואינו מספק הזדמנויות להדרכה או קידום. מנהיג טוב מעודד למידה מתמדת ותומך בצוות שלו להתפתח מקצועית. הכרה בסימנים אלו יכולה לעזור לך לזהות בוס רעיל ולהתמודד בצורה נכונה עם המצב, כדי לשמור על הקריירה והרווחה האישית שלך.

רופאת שיניים המטרידה את העוזר שלה. ג'וליה האריס (ג'ניפר אניסטון) בסרט 'איך להיפטר מהבוס' 2011

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר