נכון שבזמן האחרון נדמה לכם שכולם מדברים על רובוטים שואבים, שוטפים ומנקים? אתם לא לבד.
על פי נתוני חברת המחקר יפעת, שוק השואבים בישראל הסתכם במחצית הראשונה של 2025 ב-387 מיליון שקלים, עלייה של 34.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. השואבים הרובוטיים מהווים למעלה מ-40% משוק השואבים וצומחים בקצב של מעל 100% בהשוואה שנתית.
כחלק ממגמה זו, חברת ניופאן השיקה השבוע בישראל את המותג הבינלאומי 3I, עם דגם הדגל S10 Ultra - שואב רובוטי המצויד במערכת WaterRecycle המזקקת מים מלוכלכים לשימוש חוזר ויכולה לייצר מים נוספים מלחות האוויר. המוצר נמכר במחיר של 5,990 שקלים ומהווה כניסתה של ניופאן לקטגוריית השואבים הרובוטיים הצומחת בישראל.
המערכת פועלת באמצעות זיקוק בטמפרטורה של 90 מעלות צלזיוס וטכנולוגיית קונדנסור-מדחס. במקום לדרוש החלפת מים תכופה או התקנת אינסטלציה קבועה, התחנה מטהרת את מי השטיפה המלוכלכים ומשתמשת בהם שוב. בנוסף, היא מפיקה מים נוספים מהלחות הטבעית שבאוויר, בדומה לאופן פעולתם של מזגנים המייצרים מים כתוצר לוואי.
השואב כולל רולר שטיפה המתארך עד 50 מילימטר כדי להגיע לפינות ולאורך הקירות, ומסתובב במהירות של 330 סיבובים לדקה. עוצמת השאיבה היא 18,000 Pa והמערכת מזהה אוטומטית סוג המשטח ומתאימה את עוצמת הניקוי בהתאם. כשהיא מגיעה לשטיחים, למשל, היא מרימה את הרולר הרטוב ומסתפקת בשאיבה ולא בשטיפה.
טכנולוגיית "האור הירוק" המובנית במכשיר מזהה יותר ממאה סוגי לכלוך שונים, כולל כתמים שאינם נראים לעין האנושית. המערכת משתמשת בחיישני עומק תלת-מימדיים ובמצלמת בינה מלאכותית כדי ליצור מפת התמצאות של הבית ולתכנן מסלול ניקוי יעיל.
בנגיוד לשואבים אחרים, המערכת שוטפת את הרולר תוך כדי עבודה, כדי להבטיח שיהיה נקי ויעיל בלי צורך לחזור לתחנת העגינה. בנוסף, מודולים מובנים מנטרלים ריחות ומונעים היווצרות חיידקים. התחנה גם אוספת אבק למשך 60 יום ללא צורך בריקון ידני.
ניופאן מציעה גם דגם זול יותר, ה-P10 Ultra, במחיר של 4,190 שקלים. דגם זה כולל שתי רפידות שטיפה מתארכות ותחנת עגינה אוטומטית, אך ללא מערכת מחזור המים.
מותג 3I בבעלות קבוצת PICEA סינית, המחזיקה ב-30% משוק השואבים הרובוטיים היוקרתיים בעולם. החברה מחזיקה בלמעלה מ-1,100 פטנטים ופועלת ממרכזי פיתוח בשנזן, טוקיו ועמק הסיליקון. ב-2024 ייצרה החברה למעלה מארבעה מיליון יחידות.
ירון צפדיה, מנכ"ל ניופאן, אמר כי השקת המותג "מציבה רף חדש של נוחות, חיסכון בזמן ובמים, וביצועים בלתי מתפשרים".

