למה בעצם הממשלה לא מקשיבה למומחים?

הממשלה מעדיפה שוב ושוב לחכות ולדחות • שרת החינוך שאשא ביטון הוציאה הנחיות לקראת שנת הלימודים הקרובה, שקובעות חזרה לבתי הספר - בחוסר תיאום עם משרד הבריאות • אלי אבידר מונה כשר חדש לענייני כלום, שעד עכשיו היה בין המתנגדים לחיסונים, והפגין עם מכחישי קורונה

ראש הממשלה בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כבר מספר שבועות שבכירי מערכת הרפואה מביעים דאגה מהתנהלות הממשלה, שמעדיפה פעם אחר פעם לא להחליט.

"הממשלה לא זזה והקבינט לא זז", אמר לדוגמה פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמנהל רפואי: "אם הממשלה לא תחליט - נהיה במגפה נוראית של דלתא".

רופאים ובכירים נוספים מבקרים את חוסר ההחלטיות של הממשלה, אבל הממשלה מעדיפה שוב ושוב, לחכות. לדחות. דחייה בהגבלות המתבקשות, שעלולה לעלות חלילה בחיי אדם.

הממשלה, כידוע, מונהגת בידי מי שכתב ספר על איך לנצח מגיפה, וביקר את הממשלה הקודמת, שנקטה בקו קשוח מול המגפה - והביאה לכך שהעולם יישא עיניו לציון, ללמוד איך מדינה שלמה מתחסנת ומבריאה.

ומה קורה בממשלה הנוכחית? שימו לב - שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הוציאה הנחיות לקראת שנת הלימודים הקרובה, שקובעות חזרה לבתי ספר, בחוסר תיאום עם משרד הבריאות, עד כדי כך שמנכ"ל משרד הבריאות - פרופ' נחמן אש, מומחה ובקיא ממנה ברפואה ובהתמודדות עם המגיפה, נאלץ לצאת בביקורת ציבורית כלפיה: "במתווה שלה ללימודים יש נקודות לא סגורות", אמר אש והוסיף, "שאנחנו עדיין צריכים ללבן".

כן, זו אותה שאשא ביטון, שכחברת כנסת דרשה פתיחת חדרי כושר סגורים בעיצומה של המגפה. בעבר היא גם התעמתה עם פרופ' ברבש בשידור חי, בסוגיות הקורונה ובריאות הציבור.  

שר חדש לענייני כלום מונה בממשלה, כבוד השר אלי אבידר, שעד עכשיו היה בין המתנגדים לחיסונים ואף הפגין עם מכחישי קורונה. האם גם הוא יוכל להשפיע על החלטות הממשלה? הגישה הזאת שמה את ערכי הפרט במרכז, לפני האחריות הלאומית כמאפיינת קבוצות אוכלוסייה שונות. צריך לומר שרבים מהם הם מצביעי שמאל, כאלה המתנגדים לחיסונים מטעמים אידאולוגיים, אנטי ממסדיים ועוד.

הם מאורגנים היטב ברשתות חברתיות, ומפיצים בוז עמוק כלפי תקנות משרד הבריאות. את כוחם הם הפגינו בעיצומו של יום האבל הלאומי בט' באב, בהפגנת המונים שארגנו ברחובות תל אביב, לאחר ששמעו על הגבלות חדשות.

הם צעדו לביתו של שר הבריאות ניצן הורביץ, והזכירו לו שהם מצביעי מרצ, ודרשו ממנו להתנגד לדרג המקצועי במשרדו, שרוצה להחזיר חלק מההגבלות. זו כמובן זכותם. אבל, ואת זאת יש לומר: לשרי הממשלה אין שום זכות להפקיר את בטחון תושבי מדינת ישראל כנגד דעתם של המומחים, בשם הלחצים הפוליטיים.

יש לקוות שלממשלה הזאת יש איזשהם קווים אדומים. אחריות על בריאות הציבור צריכה להיות קו אדום. נקווה שגם הרוביקון הזה לא ייחצה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר