נסראללה: "משמרות המהפכה לא מתערבים כלל בענייני לבנון". צילום: רשתות ערביות

נסראללה: "משמרות המהפכה לא מתערבים כלל בענייני לבנון"

מזכ"ל חיזבאללה אמר בטקס לזכרו של מוחמד רזא זאהדי, מפקד בכיר בכוח קודס בסוריה ולבנון שחיסולו בשבוע שעבר מיוחס לישראל, כי "האמריקנים והישראלים הבינו שהתגובה תגיע" • עוד הוסיף: "טבעי שאיראן תגיב לתקיפת אדמתה"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה טען היום (שני) במהלך נאום שנשא כי "משמרות המהפכה לא מתערבים כלל בענייני לבנון, לא מקרוב ולא מרחוק. הם מתרכזים בתמיכה בהתנגדות". את הדברים אמר בנאום לזכר המפקד של כוח קודס במשמרות, האחראי על סוריה ועל לבנון, מוחמד רזא זהדי.

נסראללה: "לא נשתוק על אף חיסול שיתבצע על אדמת לבנון" (ארכיון) // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

לדברי נסראללה, "מלכתחילה, הנוכחות של אנשי משמרות המהפכה התבטאה ביועצים צבאיים, שתפקידם היה להעביר ניסיון ותמיכה לוגיסטית. התקיפה נגד הקונסוליה בדמשק היא התקיפה הישראלית הקשה ביותר נגד יועצים של איראן בסוריה מזה שנים. התקיפה יצאה לפועל בגלל שישראל הבינה את התפקיד של היועצים במשמרות המהפכה באזור שלנו מבחינת ההתנגדות".

עוד אמר ראש ארגון הטרור כי "יש שני דברים חדשים בתקיפה הזו. הראשון הוא התקיפה על אדמה איראנית שהיא הקונסוליה - ופירושה תקיפה נגד איראן ולא רק נגד סוריה. השני הוא הדרג שחוסל, שכן הגנרל היה ראש היועצים האיראנים בסוריה ובלבנון. העולם כולו קיבל באופן טבעי שאיראן תגיב - וכולם מחכים שזה יקרה".

נסראללה, צילום: רויטרס

כמנהגו התייחס נסראללה לעניינים פנים ישראליים וטען כי "נתניהו מנותק כי הוא לא הצליח להשיג את מטרות המלחמה". בנוסף על כך הוא התייחס לסקר בעיתון "מעריב", שלדבריו עלה בו כי 62 אחוזים לא מרוצים מתוצאות המלחמה.

ראש ארגון הטרור הוסיף כי "מהשיחה האחרונה בין ביידן לנתניהו התברר כי ארה"ב יכולה להפעיל לחץ על ישראל מכיוון שהממשל האמריקני הבין את כישלונה. הדיבור היום הוא שהמפלגה הדמוקרטית תפסיד בכמה מדינות בגלל העמדה שלה לגבי המלחמה בעזה - זה מה שדחף את ביידן ללחוץ על נתניהו להגיע להסכם בקהיר ולהכניס עוד סיוע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו