המלך צ'ארלס והמלכה קמילה מגיעים לתפילות יום ראשון בסנדרינגהאם, ארכיון. צילום: אי.פי

ארמון בקינגהאם: המלך צ'ארלס סובל מסרטן

סוג הסרטן לא נחשף • נמסר שהמלך (75) החל את הטיפולים היום ומצפה לשוב במהרה לפעילותו הציבורית

המלך צ'ארלס השלישי סובל מסרטן, כך הודיע ארמון בקינגהאם. סוג הסרטן לא נחשף.

לפי הודעת הארמון, המלך בן ה-75 החל בטיפולים היום (שני), שומר על אופטימיות ומצפה לחזור לשוב לפעילות הציבורית בהקדם האפשרי.

על פי ההודעה, הסרטן התגלה במהלך בדיקות שגרתית עקב גידול שפיר של בלוטת הערמונית, אולם באיבר אחר. בעצת הרופאים, דחה המלך את אירועיו הציבוריים ובמקומו יופיעו בהם בני מלוכה אחרים. "הוד מעלתו ימשיך לבצע את עבודתו הממלכתית הרגילה כרגיל", הוסיפו בארמון.  

עוד נמסר כי המלך החליט לחשוף את האבחון כדי למנוע ספקולציות ומתוך תקווה שהדבר יסייע למודעות הציבורית למחלה. לפי הדיווח ב-BBC, הנסיך הארי, שמתגורר בקליפורניה עם רעייתו מייגן מרקל, צפוי לטוס לבקר את אביו. 

צ'ארלס בארמון בקינגהאם לאחר ההכתרה, מאי אשתקד, צילום: אי.אף.פי

"מאחל להוד מעלתו החלמה מלאה ומהירה", כתב ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בחשבונותיו ברשתות החברתיות. "אין לי ספק שהוא ישוב לאיתנו בזמן קצר ואני יודע שכל המדינה תאחל לו בריאות".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר כי הוא מודאג ממצבו של צ'ארלס וכי הוא מקווה לדבר איתו בקרוב. דובר מחלקת המדינה ודאנט פטל אמר: "אלה חדשות עצובות ביותר. ליבנו עם המלך ומשפחת המלוכה".   

גם שר החוץ ישראל כ"ץ הצטרף לאיחולים. "בשם עם ישראל כולו, אני מתפלל ומייחל להחלמתו המלאה והמהירה של ידיד העם היהודי, המלך צ'ארלס", צייץ השר. 

צ'ארלס הפך למלך בספטמבר 2022, מיד עם מות אמו אליזבת השנייה, שמלכה 70 שנה וקבעה שיא בתולדות הכתר הבריטי. טקס ההכתרה הרשמי שלו נערך רק ב-6 במאי אשתקד. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו