"השיגור - פגיעה בלתי נסבלת בריבונות ישראל, חמאס ישלם מחיר כבד"

ראש הממשלה כינס את בכירי מערכת הביטחון בעקבות האירועים • מוקדם יותר שוגרו עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום וירושלים • חוליית משגרים חוסלה • דובר צה"ל: "יש לנו כתובת ברורה בעזה, יש לנו אור ירוק לפעול לאורך כל הרצועה"

ירי מעזה לעבר ישראל, צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שני) את בכירי מערכת הביטחון ואת הקבינט המדיני-ביטחוני להתייעצות בנוגע להסלמה ברצועת עזה, בעקבות שיגור הרקטות לעבר ירושלים וערי הדרום.

במהלך הדיון, התייחס דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן, להסלמה הביטחונית, ואמר הזהיר את חמאס מפני המשך ירי הרקטות לעבר ישראל.

"מדובר בשלב נוסף בהסלמה שחמאס גורר את האזור אליה", אמר זילברמן וציין כי האירועים האחרונים "חמורים ולא יעברו בשתיקה".

"האירוע משולב וכולל שלושה דברים: ירי לעבר ירושלים, ירי לעוטף שממשיך בדקות אלה וירי נ"ט לעבר רכב שעמד במרחב של עוטף עזה", פירט זילברמן, והבהיר, "זה לא כל כך משנה מי נוטל אחריות, יש לנו כתובת ברורה בעזה, הארגון ישלם ואנחנו נגיב תגובה חריפה", תוך שהוא מפנה אצבע מאשימה אל ארגון חמאס השולט ברצועת עזה.

"אם בחמאס לא הבינו עד עכשיו, הם יבינו אחרי שנפעל ברצועה. המסר ברור. מבחינתנו על הפרק גם יציאה למבצע רחב וגם כל פעולה אחרת מול חמאס. הכנו תכנית ברורה. יהיה פה מחיר כבד, זו פגיעה בלתי נסבלת בריבונות של ישראל. אם הירי יימשך אחרי התגובה שלנו, נגיב שוב".

זילברמן פירט על הפעולות הישראליות בתגובה לשיגור ואמר: "התחלנו לתקוף ברצועה כמה דקות אחרי הירי לכיוון ירושלים, עד עכשיו הצלחנו לסכל חוליה של 3 מחבלי חמאס. ביצענו תקיפה פעילים שעסוקים בפח"ע נגדנו ויש לנו אור ירוק לעשות את זה לאורך הרצועה כולה. להבנתנו יש שם 3 הרוגי חמאס.

"אנחנו חושבים שההרתעה נשמרת באופן חלקי. יש פה קבלת החלטות שהצטברה ביממה האחרונה. ואנחנו ממה שאנחנו מבינים - ברגע שהבנו לאן זה הולך שינינו את דפוס הפעולה אצלנו. לפגוע באופן קשה בחמאס כדי להביא למצב שהארגון הזה חוזר למצב של השקט שהיה לפני כן. אנחנו הולכים לקראת ימים שבהם חמאס ירגיש את זרועו העוצמתית של הצבא, וירגיש את התגובה החריפה. היא לא תארך דקות בודדות אלא ימים".

נתניהו, כוכבי ובן שבת בתדרוך ביטחוני, ארכיון, קובי גדעון/ לע"מ

כזכור, החל מהשעה 18:00 שוגרו עשרות רקטות לעבר ישראל. בחמאס טענו כי השיגורים בוצעו בתגובה לפעולות ישראל בהר הבית, והמהומות בשייח ג'ראח. מוקדם יותר איימה ישראל כי אם ישוגרו רקטות לעברה, היא תגיב באופן עוצמתי.

גדודי אבו עלי מוסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית אמרו: "תגובתנו לתוקפנות ולפשעים המתמשכים נגד עמנו בירושלים ובשכונת שייח ג'ראח החלה. הפצצנו את ישראל במטחי רקטות אדירים. מנהיגי האויב ואזרחי ישראל ישלמו את המחיר על פשעיהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר