תקיפת צה"ל בעזה | צילום: רויטרס

דובר צה"ל בתדריך לתקשורת: "מתכוננים ללילה של תקיפות עוצמתיות ברצועה"

בלילה הקרוב יתמקדו כוחות הצבא ב'מטרו' של חמאס • בצבא נערכים לאפשרות של הרחבת גבולות הגזרה • דובר צה"ל: "ביממה החולפת הותקפו יותר מ-120 מטרות"

מבצע "שומר החומות" - כוחות צה"ל ממשיכים בתקיפות נרחבות ברצועת עזה. ביממה החולפת הותקפו יותר מ-120 מטרות כשמרכז הפעילות הוא בשכונת רימאל. דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר היום (שלישי) בתדרוך לתקשורת כי הותקפו יותר מ-10 עמדות שיגור, ובצבא נערכים ל"לילה עוצמתי שיפתח גבולות גזרה חדשים ותקיפה ב'מטרו'".

זילברמן התייחס לאירועים הביטחוניים שהתרחשו בגזרות נוספות. "בשבועות האחרונים, יש עלייה בניסיונות להתסיס את השטח", אמר דובר צה"ל. "היום סמוך לכיכר גרוס, כוח מגדוד שקד זיהה אדם שהגיע ברכב ועצר בכיכר גרוס, כשהוא נושא נשר מסוג 'קרלו', מטעני השלכה וסכין. הוא התחיל לזרוק בקת"בים 200-100 מטרים מהלוחמים במחסום. ככל הנראה, רצה למשוך אליו את החיילים ולפוצץ עליהם את המטענים. הם פתחו בנוהל מעצר חשוד והבחינו בכך שהמחבל החזיק מטענים בידיים. אחד החיילים ירה בו והמטען שעליו התפוצץ. המחבל שייך, ככל הנראה, לג'יהאד האסלאמי הפלשתיני".

בהמשך מסר דובר צה"ל פרטים על פיגוע הירי במהלך הפרות הסדר באיו"ש בשעות אחר הצהריים. "מדובר בהפרת סדר שבה השתתפו 1,500 אנשים", אמר. "מהשטחים הגבוהים נפתחו לפחות משני כיוונים צרורות קלצ'ניקוב. הכדורים פגעו גם במפקדת האוגדה. קצינה וחייל נפצעו. הכוחות השיבו באש לעבר מקורות הירי. לא ידוע על נפגעים בצד השני, החיילים ביצעו ירי לכיוון הרגליים. היינו זהירים בהפגנה עד לירי החי - הוא לא קשור להפגנה, ולכן הגבנו כפי שהגבנו".

בשלב זה, בצה"ל לא מעוניינים להרחיב בנוגע להפלת המל"ט באזור עמק המעיינות. "זוהה מל"ט שהגיע מהגבול המזרחי ובמהלך של חיל האוויר הצליחו להפיל אותו, אספו את השברים שלו וכעת מנתחים אותם. היינו במעקב אחריו בחלק גדול מהטיסה שלו", אמר תא"ל זילברמן.

לדבריו, "אין כרגע כוונה לגייס מכסה נוספת של מילואים".

לפנות בוקר: תקיפת "המטרו" ובתי בכירים בעזה

בתוך כך, בצה"ל התייחסו הבוקר לשיגורים שבוצעו אמש משטח לבנון לעבר ישראל. תת-אלוף זילברמן מסר כי ההערכה היא שהשיגורים בוצעו על ידי פלגים פלשתיניים, ובצה"ל בודקים אם הייתה זליגה לשטח ישראל.

"בכל מבצע שעשינו בעזה בוצע ירי לגליל, זה קרה גם בצוק איתן", הבהירו בצה"ל. "אנחנו לא רואים כרגע קשר של הירי לחיזבאללה, והתגובה שלנו בהתאם". כזכור, בצה"ל הגיבו על התקרית באש ארטילרית לעבר נ.צ של הירי. 

בגזרת עזה, במשך 30 דקות הותקפו לפנות בוקר כ-15 ק"מ של "המטרו" של חמאס על ידי 60 מטוסים של חיל האוויר. בנוסף, צה"ל תקף את בתיהם של מפקדים בכירים בשכונת רימאל.

התקיפה הנרחבת כוונה נגד 65 יעדי טרור. על פי ההערכות, בפעולות אלה נהרגו כ-130 פעילי חמאס וכ-30 פעילים של הג'יהאד האלסאמי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו