מהומות בלוד וביפו: חמישה שוטרים נפצעו בעימותים עם פורעים

שוטרים רבים פועלים כעת בשתי הערים על מנת להשיב את הסדר הציבורי • מנגד, המוני מתפרעים, שחלקם לקחו חלק במסע הלוויה של ההרוג מהאירועים בלוד אמש, ממשיכים להתעמת עם כוחות המשטרה • ביפו, המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים

הפגנות אלימות בלוד, היום

העימותים בלוד ממשיכים להסלים: שלושה שוטרים נפצעו בעימותים עם מתפרעים בעיר. בשלב זה, כוחות משטרה רבים פועלים בעיר ומתעמתים עם המוני מתפרעים בכדי להשיב את הסדר הציבורי במקום. ניידת ואופנוע משטרה הוצתו על ידי המפגינים והכוחות בשטח משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות. במקביל, ביהמ"ש האריך את מעצרם של שלושת החשודים במעורבות באירוע הירי בעיר אתמול.

עם תחילת מסע הלוויה של ההרוג אמש, מוסא חסון, החלו מספר צעירים ליידות אבנים לעבר שוטרים. המשטרה הזהירה את הנוכחים ובהמשך, כשההמון לא נרגע והוצתו כלי רכב ופחים, החלה המשטרה בפיזור ברימוני הלם.

מהמשטרה נמסר כי "במהלך תהלוכת לווית ההרוג מאתמול בלוד, החלו המשתתפים ביידוי אבנים לעבר השוטרים, כמו כן הוצת קטנוע משטרתי".

המהומות בלוד, שלומי דיאז

מוקדם יותר, ולאחר לילה גדוש בעימותים שבמהלכו נהרג אדם מירי בעיצומם של המהומות בעיר, במשטרה הורו על תגבור כוחות בלוד ובמרחב השפלה ביחידות נוספות, בעיקר של יס"מ ומג"ב.

המונים במסע הלווייתו של ההרוג בעימותים בלוד // צילום: מאיר ליוש

מנגד, ובעקבות מעצרם של שלושה תושבי לוד, בחשד למעורבות בירי אתמול בשעות הלילה בעיר, התקיימה הפגנת תמיכה תחת הכותרת "דם יהודי אינו הפקר". בית משפט השלום בראשל"צ האריך את מעצרם של שלושת החשודים במעורבות באירוע.

הפגנת תמיכה בלוד, צילום: מירים פיעניקה ורפי ורד

עשרות משתתפים בהפגנת התמיכה שהתקיימה מחוץ לבית משפט השלום בראשון לציון, אשר דן בהארכת מעצרם של המעורבים בירי מארועי הפרעות שהתקיימו אמש בלוד.

"נערכים לכ-60 אירועים שצפויים להתרחש הערב והלילה"

גורם בכיר במשטר ששוחח עם "ישראל היום" סיפר כי במשטרה ממשיכים להיערך לגל הפרות הסדר וכי רמת הכוננות במשטרה הועלתה לפע"מ ג' - מצב כוננות ברף אחד מתחת לכוננות הגבוהה ביותר.

המונים במסע הלווייתו של ההרוג בעימותים בלוד // צילום: מאיר ליוש

"הכרזנו על מספר פקודות במאמץ מרוכז במספר מחוזות", אמר גורם בכיר במשטרה שמיד הוסיף כי במשטרה "נערכים לכ-60 אירועים שצפויים להתרחש הערב והלילה ברחבי הארץ בצירים ראשיים כמו ואדי ערה ובערים מעורבות".

ניידת משטרה הוצתה במהלך המהומות בלוד

"עד כה ישנם 40 שוטרים שנפצעו וכ-180 עצורים ברובם בלילה האחרון. אנחנו מפעילים כרגע כ-800 שוטרי תגבור וכ-2,000 שוטרים בכוננות. ממחר נהיה עם גיוס 8 פלוגות של מג"ב (כ-1,000) שוטרים שיתנו תגבור נוסף. המשימה המרכזית כעת היא הצלת חיים בדגש על אזור הדרום, אבל גם הצלת חיים בהפרות סדר. מושקעים לכך מאמצים מודיעיניים ותגבור שוטרים בצירים מרכזיים".

כוחות משטרה בעיר, דוברות המשטרה

"גיוס פלוגות מג"ב נועד לחזק את המחוזות על פי הערכות מצב. הערים לוד ורמלה תוגברו כבר במהלך היום בכוחות גדולים. שתי הערים הללו ייקבלו קשב משמעותי. נתמודד עם כל גורם שיפר את הסדר באותה מידה כולל איומים מצד פעילי ימין להפר את הסדר ולהתעמת עם האוכלוסייה הערבית".

"לגבי האירועים ברמלה לוד - חווינו התפרעויות קשות בערים הללו. 80 ארועים בשעה נפח חסר תקדים בשטח שנמצא באחריות תחנת משטרה", נמסר על ידי הבכיר.

בתוך כך, השוטרים עצרו חשוד במעורבות בהפס"ד ותקיפת כוחות המשטרה והוא נלקח לחקירה בתחנת המשטרה.

שוטרים נפצעו בעימותים ביפו

בד בבד, המשטרה עצרה בשעות אחר הצהריים, במהלך פעילות מבצעית, ביפו חשוד בתקיפת שוטרים במהלך הפרות סדר בעיר.

עימותים ביפו

המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים ביפו, בשל מחאה אלימה המתקיימת סמוך ל "גן השניים" בעיר. במקום הפרות סדר רבות, לרבות השלכת אבנים וחפצים לעבר השוטרים ע"י פורעים, כשנכון לעכשיו 2 שוטרים נפגעו ומקבלים טיפול מגורמי רפואה.

מהומות בג'סר א זרקא

המשטרה עצרה שני תושבי ג'סר א זרקא בחשד לזריקת אבנים לעבר שוטר ופציעתו. המשטרה פתחה בחקירה הלילה עם קבלת דיווח על יידוי אבנים לעבר ניידת משטרה שהוזעקה לטפל באירוע במקום. כתוצאה מזריקת האבנים נפצע שוטר באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי. סריקות נרחבות שבוצעו בשילוב פעולות חקירה ראשוניות הביאו לפני זמן קצר למעצרם של 2 תושבי המקום בגילאי 17.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר