מטחים כבדים לגוש דן ולדרום, אין נפגעים; צה"ל תוקף בעוצמה ברצועה

לאחר שחמאס איים להתחיל בהפגזה כבדה בחצות, עשרות רבות של רקטות נורו לעבר יישובי ישראל • לא ידוע על נפגעים • תקיפות כבדות של צה"ל ברצועה, רבי קומות בעזה הופצצו וקרסו • צה"ל תקף את ביתו ומשרדו של יחיא סינוואר • עדכונים שוטפים

ההסלמה נמשכת - דקה אחר דקה: ירי הרקטות מרצועת עזה נמשך גם הלילה (ראשון) לעבר שטחי ישראל. לאחר איומי חמאס, דקות ספורות לאחר חצות נשמעו אזעקות בעשרות ערים ויישובים בגוש דן, במרכז ובדרום.

יירוטים מעל העיר אשדוד

יותר מ-300 רקטות שוגרו לישראל מאז אתמול, וגבר בן 55 נהרג בשעות הצהריים מפגיעה ישירה בבניין מגורים ברמת גן. לאורך כל היום והלילה נמשכות תקיפות צה"ל ברצועה.

חיל האוויר פגע, בין היתר, באתר של המודיעין הצבאי של חמאס, בעמדות שיגור רקטות ובביתיהם של בכירים בארגון חמאס, בהם מנהיג התנועה בעזה, יחיא סינוואר וסכנו, חליל אל חיה. 

תיעוד המטח לישראל משטח עזה

עדכונים שוטפים

06:20: מטח טילים נורה לעבר יישובי הדרום.

05:20: הפלשתינים מדווחים על שלושה פצועים בתקיפת בית מגורים במחנה הפליטים נוסירת במרכז הרצועה. 

04:05: דיווחים פלשתיניים: צה"ל תקף משרד של רשות מעברי הגבול של חמאס בגבול מצרים. 

02:48: על פי דיווחים פלשתיניים, מטוסי קרב של חיל האוויר הפציצו את ביתה של משפחת נג'אר ברפיח. 

02:30: המטח לעבר באר שבע: חמש רקטות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, שבע נפלו בשטח פתוח. אין דיווחים על נפגעים או נזק. 

02:24: אזעקות נשמעו בבאר שבע, גבעות בר, הפזורה הבדואית 

01:59: אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה.

01:36: ‏דיווח: חיל האוויר תקף גם את ביתו של מוחמד סינוואר בח'אן יונס, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס ואחיו של מנהיג ארגון הטרור ברצועה.

01:22: רדיו אל-אקצא הפלשתיני מדווח כי ביתו של יחיא סינוואר בח'אן יונס הושמד בתקיפת חיל האוויר.

01:17:
בעזה מדווחים על עשרות נפגעים שפונו לבית החולים שיפא לאחר תקיפות חיל האוויר ברצועה.

01:09: דיווחים פלשתיניים על עשרות תקיפות במקביל של חיל האוויר ברצועה. על פי הדיווחים, בין המטרות שהותקפו לשכתו של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר.

00:55: הירי מתחדש: מטחים לאזור נתיבות.

00:48: חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לכ-10 נפגעים קל שנחבלו בדרכם למרחב המוגן, ובנוסף לנפגעי חרדה.

00:44: מקור במודיעין המצרי מאשר כי חמאס העביר דרך המתווכים המצריים בקשה להפסקת אש הומניטרית החל מהלילה למספר שעות. לדברי המקור ישראל דחתה את הבקשה שהעבירו המצרים. המקור מציין שעד עתה ישראל דחתה כל פניה או בקשה להפסקת אש ולו זמנית גם "לצרכים הומניטריים".

00:29: נכון לשעה זו אין דיווחים על נפגעים בנפש או על פגיעות ישירות בבתים.

00:17:
הירי נמשך - אזעקות וקולות נפץ נשמעים בכל רחבי הדרום, מרכז הארץ וגוש דן.

00:10: מטח כבד נורה ליישובי גוש דן, המרכז והדרום, לאחר שחמאס איים לשגר טילים בחצות.

00:06: חייל נפצע קל בירי שבוצע לעבר כוחות הביטחון במהלך הפרת סדר אלימה בקלקיליה.

23:58: צה"ל תקף בנק מרכזי בשכונת רימאל, שהיה בשימוש ארגון הטרור חמאס. בבנק נמצאים כספי הטרור, וממנו משולמות המשכורות של פעילי הזרוע הצבאית ומנגנוני הארגון. 

23:45: במהלך היום (מחצות ועד לשעה זו) העניקו החובשים והפרמדיקים של מד"א טיפול רפואי לסה"כ 50 פצועים, ול-29 נפגעי חרדה. בנוסף הצוותים הרפואיים העניקו טיפלו ב-6 פצועים במצב קל בהפרות סדר ברחבי הארץ.

23:45: ניסיון פיגוע דריסה בצומת דהריה: פלשתיני נהרג מאש צה"ל, אין נפגעים לכוחותינו. מדובר צה"ל נמסר: "לפני זמן קצר, רכב פלשתיני ניסה לדרוס לוחמים במחסום צבאי סמוך לצומת דהרייה שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". כוח צה"ל ששהה בנקודה פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי".

23:35: דובר משרד החוץ המצרי לאל-ג'זירה: "יש מאמצים אינטנסיביים של קהיר מול ישראל וחמאס להשגת רגיעה".

23:00: נתניהו בהצהרה מיוחדת: "אין מבצע צודק יותר.  אין מדינה שהייתה סובלת את זה. אני מעריך את הגיבוי של ג'ו ביידן ושל הממשל האמריקני, את העמדה התקיפה לזכותה של ישראל בהגנה עצמית. אני מעריך את התמיכה של מנהיגים ממדינות רבות. המבצע יימשך ככל שיידרש", אמר. עוד הוסיף: "מה שקורה בתוך הארץ, זה דבר חמור ביותר. לא מדובר בכל הציבור הערבי, אך מדובר בקבוצה משמעותית שאנחנו חייבים לגנות את פעולתה. כל מי שמסית לכך, ישלם מחיר כבד מאוד. אין דבר כזה לינץ' של ערבים ביהודים או לינץ' של יהודים בערבים".

רגע פגיעת הרקטה בשדרות // צילום: מוקד מידע ושירות שדרות

22:47: הפרות סדר בעוטף ירושלים: כ-200 מתפרעים בקבר רחל השליכו שני מטעני צינור, בקבוקי תבערה, אבנים וזיקוקים לעבר כוחות מג"ב. השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור ההמון. במחנה הפליטים שועפאת, כ-50 רעולי פנים השליכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות מג"ב.

22:20: דיווחים פלשתיניים: חיל האוויר תקף בית במחנה הפליטים א-שאטי.

22:15: משרד הבריאות בעזה עדכן על 145 הרוגים ו-1,100 פצועים עד כה בתקיפות צה"ל.

21:50: חמאס איים כי יירה לאזור ת"א והמרכז בחצות.

21:30: צה"ל תקף את ביתו של מפקד גדוד "אלפרקעין" בארגון הטרור חמאס. ישראל ממשיכה לתקוף בשעה זו מטרות נוספות.

תקיפת ביתו של סגן יושב ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, דובר צה"ל

21:06: יו"ר תנועת בל״ד גמאל זחאלקה, לשעבר חבר בכנסת ישראל, מאיים: "אם הפגיעה באל אקצא ושייח׳ ג’ראח תימשך המדינה תבער פי 10 מעכשיו. זה רק פרומו למה שעתיד להיות אם יעזו לפנות את שייח׳ ג׳ראח. הצעירים והנוער שלנו יצאו לרחובות ולא יפסיקו עד שהכיבוש יחדול. איננו חוששים".

21:03: ירי הרקטות: פגיעה ישירה באזור אשכול, נבדק אם יש נפגעים.

20:47: צה"ל תקף את ביתו של ראא'ד סעד, ראש מטה מבצעים מיוחדים הכלל רצועתי של ארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון.

20:35: אזעקה ביד מרדכי.

20:26: ירי בלתי פוסק לדרום: מטח לאשקלון וליישובי עוטף עזה.

20:00: צפו בהדמיה הממוחשבת של צה"ל: כך נראה פרויקט "המטרו" של מנהרות חמאס שהושמד - https://bit.ly/3oog8ft

19:50: לאחר הפוגה קצרה, חודש הירי לדרום, מטח לעוטף עזה.

19:45: הסהר האדום מדווח על 78 פצועים בעימותים עם כוחות הביטחון הישראליים ביהודה ושומרון.

19:30: נשיא ארה"ב ביידן התקשר לראש הממשלה נתניהו, על רקע העימות הגובר עם רצועת עזה. נתניהועדכן את הנשיא בהתפתחויות, בפעולות של ישראל בשטח, ובצעדים עתידיים. כמו כן, ראש הממשלה הודה לנשיא על התמיכה הבלתי מסויגת של ארה״ב בזכות של ישראל להגן על עצמה. נתניהו הדגיש בשיחה עם ביידן כי ישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים.

19:28: דובר צה"ל עדכן כי ‏מתקיימות הפרות סדר במספר מוקדים לאורך הגדר בשטח לבנון. בוצע ירי הרחקה לעבר מספר מפרי סדר שהשליכו חפצים ובקבוקי תבערה והשחיתו את הגדר. אמצעי תצפית של צה"ל נפגע.

19:09: שרי החוץ של סעודיה ומצרים: "דורשים הפסקת אש מיידית בעזה".

18:57: צה"ל תקף את ביתם של מח"ט מחנות המרכז ומג"ד קרארה בחמאס ששימשו כתשתיות צבאיות של הארגון.

18:50: גבול הצפון: מאות מפגינים לבנוניים מתפרעים ליד הגדר.

18:46: המטח לעוטף עזה: פגיעה ישירה בבית ריק, אין נפגעים.

פגיעה ישירה בבית בעוטף, צילום: ביטחון אשכול

18:44: לפי דיווחים, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, קיבל שיחת טלפון ממפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, איסמאעיל קאני, שאישר את עמידתה של איראן לצד הפלשתינים לאור "ההפרות הישראליות והפשעים בירושלים ובעזה" ואת "התמיכה בעמידה האיתנה ובגבורה של הפלשתינים".

18:35: דיווח ברשת "אל-ג'זירה": ישראל פנתה לתושבי שכונת רימאל בעזה בקריאה לפנות את האזור.

18:33: הירי נמשך: מטח לאשקלון ולעוטף עזה.

18:30: מועצה אזורית אשכול הודיעה כי ההנחיה להיכנס למרחבים מוגנים מבוטלת. ההנחיה ניתנה על ידי קב״ט המועצה כמשנה זהירות עקב צפי שהיה לתגובה במטחי ירי כבדים של ארגוני הטרור כתוצאה מתקיפות צה״ל.

18:27: בעקבות המטח האחרון, התגלתה נפילה בשטח המועצה אזורית שער הנגב. במקום התפתחה שריפה. בטיפול כוחות הכיבוי. אין חשש לחיי אדם.

18:09: צה"ל מאשר: הותקף ביתו של סגן מנהיג חמאס, ח'ליל אלחיה.

18:05: תושבי המועצה האזורית אשכול הונחו להיכנס למרחבים המוגנים עד להודעה חדשה.

18:00: הירי לדרום מתרחב: מטח לאשדוד, נתיבות ויישובי העוטף.

17:56: אש לא פוסקת: מטח לקריית גת, שדרות ועוטף עזה.

17:52: נפילת הרקטה ברמת גן: מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד, הדגיש כי לגבר בן ה-55 שנהרג לא הייתה גישה למרחב המוגן והוא לא תפס מחסה. במשטרה קוראים לתושבין למצוא את המקום המוגן ביותר האפשרי ולהקשיב לכללי פיקוד העורף. "אני קורא לציבור להישמע להוראות - זה מציל חיים", אמר אשד.

17:45: משרד הבריאות העזתי מדווח על 139 הרוגים, מתוכם 39 ילדים ו-22 נשים, ועל יותר מ-1,000 פצועים בהתקפות ברצועה.

17:35: דיווחים בעזה: "צה"ל תקף את ביתו של ח'ליל אל-חיה, סגן מנהיג חמאס ברצועה".

הריסות הבית של אלחיה,

17:17: חודש הירי לדרום: מטח לשדרות וליישובי עוטף עזה.

17:11: שליח האו"ם למזרח התיכון התייחס לתקיפות הישראליות ברצועה: "אני מביע את תדהמתי מהריגת שמונה ילדים פלשתינים בתקיפה ישראלית במחנה הפליטים שאטי".

17:10: הפגיעה הישירה ברמת גן: גילה טאושטיין, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעירייה סיפרה ל"ישראל היום": "מהידוע עד עתה, מדובר על בסך הכל 47 משפחות שביתן נפגע ומפונות לבתי מלון".

תקיפה של חיל האוויר בדיר אל בלח

17:09: אזעקת צבע אדום בכיסופים.

17:05: צה״ל סיכל ניסיון של פעילי חמאס לשגר לשטח ישראל רחפן מתקדם שנועד להטלת מטעני נפץ. הצבא הסיט את הרחפן באמצעים אלקטרוניים ופוצץ אותו על חוליית המפעילים. שניים מחברי החולייה נהרגו.

16:56: דיווחים פלשתיניים: על מנת להגן על אסדת הגז, צה"ל הציב ספינת חיל הים עם כיפת ברזל עליה.

16:50: ביממה האחרונה פונו למיון בית החולים סורוקה 48 נפגעים, 42 מהם במצב קל ו-6 נפגעי חרדה. מתחילת ההסלמה פונו למרכז הרפואי סורוקה סה"כ 204 נפגעים. מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי בעקבות המטח האחרון למרכז פונו למיון בית החולים 14 בני אדם: 10 נחבלו בדרכם למרחב המוגן, שלושה נפגעי חרדה ואחד סבל משאיפת עשן.

16:37: שר הביטחון גנץ לאחר הירי לגוש דן: "גבינו מחיר קשה מאוד מחמאס - ויש עוד תוכניות רבות". גנץ התייחס גם למצב ביהודה ושומרון ואמר: "אני מבקש להעביר מסר לפלסטינים באיו"ש- למדינת ישראל אין עניין בהסלמה באיו"ש, אבל היא מוכנה לכל תרחיש. בעזה התושבים סובלים בגלל שלטון החמאס - בעוד שהפלשתינים ביהודה ושומרון יכולים להנות משקט וכלכלה יציבה. מי שמלהיט את השטח - מסכן את ביטחונכם ופרנסתכם בשל אינטרסים פוליטיים שלו ובשל המצוקה שלו. אם הטרור ירים את ראשו- אנחנו נוריד אותו".

ראש העיר רמת גן: ״שבת קשה לעיר שלנו, קורא לתושבים להישאר בבתים ולשמור על עצמם״ // צילום: משה בן שמחון

16:35: שוטרי מחוז ת"א ממשיכים גם בשעה זו בטיפול במספר זירות בגוש דן ובכלל זה פגיעת טיל בכביש בר"ג, נפילה נוספת באזור הספארי וכן פגיעה במספר כלי רכב חונים בגבעת שמואל.

16:27: נפילה זוהתה בקיבוץ בעוטף עזה.

15:45: מחצות ועד שעה זו, 46 בני אדם קיבלו טיפול רפואי ממד"א ברחבי הארץ. 6 מהפצועים נפגעו מרסיסים.

15:36: דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם: "לאחר הפצצת המגדל בעזה - תושבי תל אביב צריכים להתכונן לתגובתנו".

15:20: לוחמי האש מנסים להשתלט על שריפות שפרצו בשטחים פתוחים באזור המרכז ובגזרת אשדוד. במקביל, צוות של מחוז דן פועל בזירה ברמת גן לכיבוי מוקדי האש ולסריקה אחר לכודים. ביו"ש פועלים הצוותים לכיבוי שריפות שפרצו כתוצאה מיידוי בקבוקי תבערה, הבערת צמיגים והצתות מכוונות.

זירת נפילת הרקטה ברמת גן, יהושע יוסף
זירת נפילת הרקטה ברמת גן, יהושע יוסף

15:10: המטח לאזור המרכז: בראשון לציון נפגע כלי רכב, ככל הנראה מרסיסי רקטה. האזרחים שמרו על כללי פיקוד העורף ולא נפגעו.

מטח לאזור המרכז: פגיעה במכונית בראשל"צ, החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון

15:04: ירי לדרום: אזעקות צבע אדום באופקים ובאזור.

14:40: דיווחים פלשתיניים: ישראל תקפה דירה בקומה השנייה של מגדל במזרח בית לאהיה.

14:36: אחת הרקטות במטח לישראל נחתה בשטח פתוח בטייבה. "לא היו נפגעים ולא נגרם נזק", נמסר מהמשטרה.

14:35: גדודי עז א-דין אל-קסאם: "התכוננו להפצצת תל אביב במשך שישה חודשים ברציפות".

14:31: אזעקות באזור השפלה, באשקלון ובאשדוד.

14:24: צה"ל השמיד מחסן אמל"ח של חמאס בג'בליה.

14:21: המטח הכבד לישראל: הרוג כבן 55 מפגיעה ישירה בבניין ברמת גן.

המטח הכבד למרכז: זירת הנפילה בספארי ברמת גן // צילום: דוברות הספארי

14:15: עיריית הרצליה: "בעקבות ההסלמה כל חופי הרצליה נסגרים. העירייה חוזרת ומבקשת מהציבור להימנע מיציאה מהבית ולהשאר בסמוך למרחב המוגן".

14:14: עיריית ראשון לציון: "לאור המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף האוסר על התקהלויות - חוף הים סגור לכניסת מבקרים עד להודעה חדשה".

רגע האזעקה בחוף בתל אביב, היום, גדעון מרקוביץ'

14:12: כוחות צה"ל סיכל שלושה פעילי תמ"ס של ארגון הטרור חמאס במחנה הפליטים אל בוריג' ובחאן יונס.

14:10: המטח למרכז הארץ לא נפסק: אזעקות צבע אדום בת"א, בחולון בבת ים ובשומרון.

13:50: חמאס: "הרקטות לתל אביב - בתגובה לטבח במחנה הפליטים א-שאטי".

בורחים מחוף הים בתל אביב בזמן האזעקה

13:31: ירי למרכז: כ-30 רקטות נורו לגוש דן, דיווח על פגיעה ישירה ברמת גן. מד"א: "נכון לעכשיו, אותרו נפגעים בודדים באורח קל שמקבלים טיפול רפואי במקום".

13:15: מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מטרות לייצור ולאחסון אמצעי לחימה ורקטות של הג'יהאד האסלאמי בג'אבליה. בתקיפות נוספות נפגעו, בין היתר, מחסן אמצעי לחימה הממוקם בביתו של בכיר בחמאס ומאגר אמצעי לחימה בבית של פעיל במערך האווירי של ארגון הטרור.

12:56: אזעקות בשדרות וביישובים באזור.

12:39: משרד הבריאות של חמאס: 139 הרוגים ברצועת עזה ו-1,000 פצועים מאז תחילת ההסלמה.

12:30: צה"ל: "סוכל אמש ניסיון פיגוע ליד גדר הגבול עם לבנון". לידיעה המלאה 

12:11: שוב: אזעקה בעוטף עזה.

12:06: גדודי עז א-דין אל-קסאם: "שיגרנו את הכטב"מ המתאבד 'שיהאב' לעבר כיסופים".

12:08: צבע אדום בכיסופים.

הבניין באשדוד שנפגע מרקטה ששוגרה הלילה מרצועת עזה, לירון מולדובן

12:05: צה"ל: "לוחמי ההגנה האווירית יירטו מל"ט נפץ שחצה משטח הרצועה לשטח מדינת ישראל. יחידת הבקרה האווירית הייתה במעקב אחר הכלי עד הפלתו".

11:52: אזעקות בעוטף עזה.

11:44: אזעקות נוספות ביישובי הדרום.

11:32: אזעקת צבע אדום נשמעה בכיסופים, בניר עוז, בעין השלושה ובנירים.

10:57: הפגיעה בבניין מגורים בבאר שבע: בעירייה, בפיקוד העורף, בחברת מי שבע ובחברת החשמל מגישים סיוע לדיירי הבניין, בין היתר באיתור דירות חלופיות, חיבור לחשמל וגז ושירותי רווחה.

רקטה שוגרה מעזה: פגיעה ישירה בבניין מגורים בבאר שבע // צילום: דודו גרינשפן

9:15: מבית החולים סורוקה נמסר כי במהלך הלילה פונו למחלקת המיון 19 נפגעים בעקבות מטרי הרקטות מעזה - 16 במצב קל ושלושה נפגעי חרדה. מקרב הפצועים שפונו לסורוקה, שתי נשים בשנות ה-70 לחייהן אושפזו בבית החולים.

9:03: חודש הירי מעזה: אזעקות נשמעו באשקלון וביישובי העוטף.

הפגיעה הישירה בבאר שבע: הנזק מבפנים // צילום: חוסיאס מונטנגרו, Newsenders

9:01: צה"ל תקף הלילה עשרות יעדי טרור ברחבי רצועת עזה, ובהם מספר רב של עמדות שיגור רקטות ומשגרים תת-קרקעיים. בין המטרות שנפגעו - משגר רב-קני, שממנו נורו הרקטות לכיוון ירושלים ביום הראשון של מבצע "שומר החומות". נוסף על כך, בצה"ל מסרו כי "סוכלו כמה חוליות מחבלים שהיו בדרכן לשגר רקטות לשטח הארץ. בין היתר, הותקף גם מוצב של ארגון הטרור חמאס שהכיל משגר נ"ט בבית ג'בליה".

יעדים נוספים שהותקפו הלילה: פיר מנהרה של חמאס ברחבת החוף של בית מלון בצפון הרצועה, דירות מבצעיות של פעילים של הכוח הימי של חמאס ושתי דירות של מפקדים בארגון הטרור חמאס בצברה תל אלהוא ובבית ליהיא, ששימשו כתשתיות טרור ובחלקן נוהלה הלחימה בסבבים הקודמים.  צה"ל פגע גם במשרדו המבצעי של ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בראמל. כמו כן, נמסר מצה"ל כי כוחות הצבא תקפו :מחסני אמל"ח משמעותיים של ארגוני הטרור ברצועת עזה, בחלקם אוכסנו מצנחי רחיפה שנועדו לשמש לחדירה אווירית ובאחד מהם אוחסנו אמצעים של הכוח האווירי של חמאס".

מנהרה שהותקפה על ידי צה"ל הלילה, דובר צה"ל
צה"ל תקף יעדי טרור בעזה, דובר צה"ל

7:54: מהשעה 19:00 אמש ועד 07:00 הבוקר זוהו כ-200 שיגורים מעזה לישראל. כ-30 שיגורים נפלו בתוך הרצועה. "לוחמי ההגנה האווירית יירטו יותר מ-100 רקטות על פי מדיניות היירוט", נמסר מדובר צה"ל.

6:43: המשטרה מסרה כי "פריט רקטי" פגע בבניין מגורים בבאר שבע בעקבות המטח האחרון שנורה מרצועת עזה. נמסר כי אין דיווח על נפגעים בגוף וכי חבלן הוזעק למקום. חוסיאס מונטנגרו מבאר שבע, שבית הוריו נפגע מהרקטה: "ההורים ישנו בממ"ד, ופתאום שמעו פיצוץ. כל החלונות התנפצו. כל הבית בפנים מפורק".

6:30: צבע אדום בסעד ובכפר עזה.

6:15: לאחר הפוגה של שעתיים: אזעקות בבאר שבע ובחצרים.

יירוטים ונפילה בעיר שדרות // צילום: Newsenders

5:43: מטוס קרב של צה"ל תקף אתר של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

4:35: כלי טיס של צה"ל תקפו מספר משגרי תמ״ס ושתי חוליות מחבלים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפות בוצעו באמצעות סגירת מעגל מהירה, יכולת אש קטלנית ומודיעין מדויק של אוגדת עזה.

4:22: אזעקת צבע אדום ביישובי עוטף עזה.

4:20: כלי טיס של צה"ל תקף מספר עמדות שיגור רקטות של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובעיר עזה.

תקיפות חיל האוויר בעזה, אי.פי.איי

4:05: אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה.

3:40: צבע אדום בכיסופים ובעין השלושה.

3:32: אזעקות בבאר שבע, בלקיה ובפזורה הבדואית.

3:12: אשדוד: זוהו זירות פיצוץ נוספות נמל אשדוד, שם פרצה שריפה במפעל לוגיסטי כתוצאה מרסיסי רקטה, ובכביש בעיר. לא דווח על נפגעים בשתי הזירות.

3:04: מטח כבד לאזור יבנה, באר טוביה, אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי ואזור השפלה.

2:54: רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר אשדוד במטח האחרון פגעה בבניין מגורים רב קומות בקומה השישית. לא דווח על נפגעים בגוף.

2:50: מטח כבד לעבר באר שבע, אופקים ויישובים נוספים.

2:42: אזעקות באשדוד, בגן יבנה ובחבל לכיש.

2:30: צה"ל ממשיך לתקוף עמדות שיגור רקטות ברצועת עזה.

2:28: אזעקות נשמעו בבאר שבע, בחצרים ובצאלים. 

2:06: מטח כבד לעבר אשדוד, אשקלון, גדרה ויישובים נוספים באזור השפלה.

יירוט רקטות שנורו מעזה לעבר ישראל, איי.אף.פי

1:43: במד"א עדכנו כי שלוש נשים נחבלו ונפצעו באורח קל בדרכן למרחב המוגן בעקבות האזעקות בבאר שבע. צוות מד"א פינה אותן לבית החולים סורוקה בעיר. באזור אשדוד טופל גבר על-ידי צוות מד"א לאחר שחש בליבו, אולם הוא לא פונה לבית חולים. ממד"א נמסר עוד כי לא דווח על נפגעים מירי המטחים האחרונים לעבר יישובי הדרום. 

1:12: מטח כבד נוסף לעבר אשדוד, אשקלון ויישובים נוספים בדרום.

1:04: מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שלוש עמדות שיגור תת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

הפגזות ישראל בעזה, איי.פי

1:00 אזעקות באשדוד, בגן יבנה וביישובים נוספים בדרום.

00:47: ארגון הטרור חמאס לקח אחריות על הירי לעבר באר שבע. "חטיבות קסאם פוצצו את באר שבע עם ירי רקטות כנקמה על חללי (הרוגים) בשטח הכבוש (בשטחים) ובתגובה על פגיעה באזרחים בצפון רצועת עזה", נמסר.

00:36: התחדש הירי לדרום: מטח כבד לעבר באר שבע ויישובים נוספים בנגב. כיפת ברזל יירטה רקטה אחת, 9 נוספות נפלו בשטחים פתוחים.

רקטות שמשוגרות מרצועת עזה לעבר ישראל, איי.אף.פי

00:25: כלי טיס של צה"ל תקף את משרדו המבצעי של ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בראמל, תאופיק אבו נעים, ששימש תשתית צבאית לניהול הלחימה.

23:48: מצה"ל נמסר כי מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שתי דירות מבצעיות של פעילים של הכוח הימי של חמאס, ששימשו כמחסני אמל"ח. "האמל"ח שהותקפו מוקמו בבתיהם של הפעילים מוחמד אבו שלא ופארס אבו שוקראן", נכתב הודעת דובר צה"ל.

23:45: במהלך הפרת סדר סמוך לעיר שכם זיהו לוחמים מחבל חמוש בסכין המתקרב לעברם. הם פתחו בתגובה בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי. מצה"ל נמסר כי המחבל נוטרל ושאין נפגעים לכוחותינו.

ניידת משטרה הוצתה במסגרת הפרת סדר במזרח ירושלים

בהכנת הידיעה השתתפו לילך שובל, דן לביא, שלומי דיאז, שחר קליימן, דין שמואל אלמס, אבי כהן, ירון דורון ואיליה יגורוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
תיעוד של יירוטים מעל רמת גן // צילום: נילי רון-פלד

כדאי להכיר