freepik

אריה גולדין: “עיצוב מכון יופי”

עיצוב מכון יופי מדגים את ערכי המותג שלך. על כן, העיצוב לא יכול להיות משהו מאולתר, "על הדרך". הוא יכול להיות משהו מתוך החזון שלך, הדבר שאת באמת רוצה להביא לעולם. את יכולה ליישם אותו כדרך העיצוב של המכון שלך. הרהיטים שבמכון שלך, יכולים להראות מה את מנסה לשדר, מה המסר שלך

בשיתוף אריה גולדין

עיצוב מכון יופי – לדעת למה לצפות

בין אם מדובר על רהיטים בעיצוב מודרני או חדשני, או אפילו מסורתי וידידותי-למשפחה: בחירות העיצוב שלך מאפשרות ללקוחות שלך פשוט לדעת – מה לצפות. והציפייה, היא הדבר המוכר. כאשר אנחנו מצפים למשהו, אנחנו כמו מתכווננים לקבל אותו. וכשאנחנו מתכווננים לקבל משהו, אנחנו הולכים בכיוונו. על כן, כשאנחנו מעצבים מכון יופי, אנחנו למעשה מעצבים ומשפיעים על ציפיות.

מעצבי פנים כמו אריה גולדין, יכולים להכווין אותך לגבי בחירות עיצוביות נכונות. האם הסגנון שלך הוא יותר שיקי וסקסי? או דווקא מסורתי? האם הסגנון שלך פשוט, או רועש ומלא פריטים? לפי ההקשר, הערכים האותנטיים שלך, ניתן לייצר עיצוב פנים שבאמת הולם את מה שאת רוצה ליצור. במקום לרכוש כל מיני פריטים לא קשורים, מהסיבה הפשוטה שהם “נראים טוב”, אפשר להפעיל מחשבה שקולה ולראות איך זה מביע ומתחבר למה שאת באמת רוצה להביע ולהראות.

עיצוב מכון יופי – להיות בעסקי העיצוב

וכמובן, עיצוב מכון יופי יכול להיות בר-חשיבות, פשוט כיוון שאת בכל מקרה בעסקי העיצוב. אם נשאל את אריה גולדין מה הוא עושה לפרנסתו – הם יגידו כנראה שהם עוזרים לאנשים לשנות את המראה של העסק שלהם. ובכן, העסק שלך זה הלקוחות שלך, לפחות בחלק בו הם מבקשים את שירותייך. ובעסק הזה את עוזרת להם לשפר את המראה שלהם. ואת לא עושה זאת באופן נקודתי, בלי קשר לאיך שהם נראים באופן כללי. את לא תדביקי ריסים על פנים שזה פשוט לא מתאים להם, או תעשי בניית ציפורניים על יד בלי ציפורניים, או עבור מישהי שזה כלל לא מתאים לה. אמנם את יכולה לעשות את כל הדברים הללו, אך את תעשי זאת מתוך מטרה לייצר שיפור ברור בנראות החיצוני.

עיצוב מכון יופי – לראות מה עושים עם כל המרחב הנתון

כך גם עיצוב מכון יופי מנסה לעשות עבור המכון שלך. אנחנו יוצרים יחדיו תוכנית עיצובית, שתביע את כל הדברים הטובים, תדגיש את כל המסרים האותנטיים שביכולתך לבטא ולהביא כעת כדרך העיצוב של המכון שלך.  ועל כן, באמת כדאי להתחיל עם התבוננות במרחב. מה זה אומר?

במסגרת עיצוב פנים למכוני יופי, אנחנו רוצים לסדר את המרחב כך שיהיה פחות ומאיר פנים, ועם זאת – עדיין יספק מעבר חלק ביותר מאזור קבלת הפנים וההמתנה, לאזור “העבודה”. בין אם זה לתסרוקת, לציפורניים או לכל דבר אחר שאת מציעה במכון שלך. שכן המעבר הנוח בין תחנות העבודה השונות יכול לאפשר רצף עבודה נעים ומקצועי. עבור זה ניתן לעשות מספר דברים. ראשית כל, לשמור מספיק מרחב בין כל תחנת עבודה. בין אם זה המקום בו עושים ציפורניים, שוטפים שיער, ממתינים לתור וכן הלאה. שנית, לוודא שיש מספיק מרחב אחסון לכל תחנת עבודה – בעבור כל הפריטים והחפצים שאת רוצה לשמור. וכמובן – לוודא שיש תאורה מתאימה בכל עמדת עבודה. יתרה מכך, באם יש אזורי מדידה, או פשוט תאים להתבוננות אישית במראה, או פשוט תאי שירותים – כדי לדייק איפה הם נמצאים, כך שזה יהיה ברור לכל מי שנכנס. אולי על ידי שלטים, אולי על ידי תגיות ברורות על הדלתות.

עיצוב מכון יופי – יצירת חזון

נוסף על כך, נמליץ על יצירת חזון עיצובי ברור. אם תשאלי את חברינו אריה גולדין, הם בוודאי יגידו שזה לא מספיק לזרוק איזו פלטת צבעים ולתהות אם זה יעבוד. אפשר לעשות זאת באופן מכוון. ברמת הצבע, הנושא העיצובי ובחירות הסטייל. כאשר אנחנו ברורים לגבי כל אלו, אנחנו יכולים לבחור את פרטי העיצוב ביתר קלות. שכן לאחר שהתעסקנו על החלק הפילוסופי של עיצוב מכון יופי, אנחנו מתעסקים עם החלק המעשי. החלק המעשי יכול לכלול בחירת חפצים פיזיים, כמו קישוטים, רהיטים ושלל אביזרים. וכאשר בוחרים אותם, אנחנו כמובן רוצים שהם יהיו בהתאמה לסטייל, לצבעים ולנושאים העיצוביים שבחרנו. אנחנו רוצים שהכל ינבע מתוך העולמות הפילוסופיים שהגדרנו בתוכנית העיצובית ושהפרטים ישתלבו יפה אחד עם השני.

אם לדוגמה, מכון היופי שלך משרת אנשים “מהחברה הגבוהה”, ייתכן שקירות לבנים עם רצפות שחורות, עם צבע או שניים לדגש והבלטה, יחד עם ריהוט יוקרתי וחלק עם קווים נקיים יהיה הנושא העיצובי שלך. אם את רוצה להפגין מראה יותר מסורתי ופשוט, שיכול לתת וויב ביתי – את יכולה לבחור צבעים רכים ורהיטים עם קווים רכים.  אולי בחדר ההמתנה יהיו סבות רכות, כריות נוי צבעוניות להפליא וכן הלאה.

עיצוב מכון יופי – לוח החזון היצירתי

במסגרת עיצוב מכון יופי, ניתן ליצור לוח חזון. וכפי שחברינו אריה גולדין המעצב – לא בהכרח מדובר בלוח חזון של “הגשמות”, אם כי אפשר מאוד שזה בדיוק מה שהוא יעשה. מדובר בלוח חזון של דברים שאנחנו מתחברים אליהם, מתוך כך אנחנו יכולים להבין מה העיצוב שאנחנו מכוונים אליו. בלוח החזון, או בלוח העיצוב – אם נרצה לקרוא לו כך, יופיעו הצבעים, הסגנונות והנושאים שאנחנו מכוונים אליהם. זוהי דרך קצת יותר פרקטית ומקורקעת להבין את הפילוסופיה של התוכנית העיצובית. שכן, אם במסגרת הכנת הלוח אנחנו מוצאים תמונות של עיצובים שונים, של מטוסים, של מסעדות – ומתוך כך אנחנו מוצאים שהנושא העיצובי שהכי מושך אותך הוא דווקא “יוקרה”, וצבעים חומים רכים, אנחנו יודעים מה אנחנו הולכים לעשות עם זה. אנחנו הולכים ליצור את התמצית של זה, ולמצוא רעיון עיצובי שאת באמת מתחברת אליו. את הרי זו שבחרת את כל הפריטים שמביאים את הנושא העיצובי, כל אחד בדרכו.

בתהליך זה של יצירת לוח חזון, את כנראה תאספי המון פריטים, ולאחר זמן מה יהיה לך – ובכן, המון פריטים. לאחר מכן, העבודה תהיה לסנן את מה שלא בדיוק מרגש אותך, או מה שכבר “מופיע פעמיים” בלוח, בדרך כזו או אחרת. כך שמה שנשאר לך זה מה שאת הכי מתחברת אליו מתוך כל מה שאספת. יכול להיות שלצד גוונים חומים, את תגלי שאת נמשכת גם לגוונים צהובים, ולספות גדולות במיוחד. ובכך תוכלי לזהות כל מיני קווים עיצוביים חדשים שאת יכולה לעצב ולשלב יחדיו.

עיצוב מכון יופי – בטעם טוב

אם כי, במסגרת עיצוב מכון יופי – אין טעם להגזים בניסיון ליישם את הבחירה עיצובית שלך. אם את סגורה על מה שאת רוצה לבטא – לא צריך להיות פרפקציוניסטים לגבי זה. כי אז מתרחש הניסיון “לצאת מושלמים”, ואין זה מביא להצלחה יתרה. מתבקש פשוט לדעת את הכיוון וליישם בטוב טעם. באופן דומה, אם מצאת בלוח החזון שלך מספר נושאים עיצוביים שאת רוצה ליישם – כדאי מאוד שתבחרי את הכמות הנכונה, במקום לנסות ליישם את כולם בבת אחת. אם כי, מי יודע – אולי זה יכול להתאים. כל מצב לגופו. אריה גולדין בפייסבוק

בשיתוף אריה גולדין